Ράλλυ Ν. Ζηλανδίας: Mε μια ματιά
Η παράσταση του Παγκοσμίου
Πρωταθλήματος Ράλλυ συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο, με έναν από τους
αγαπημένους αγώνες των οδηγών, το Ράλλυ Ν. Ζηλανδίας. Ένας ακόμα αγώνας
με μεγάλη ιστορία στο WRC, ο οποίος το 2009 είχε μείνει εκτός
προγράμματος και επιστρέφει σε αυτό φέτος. Μετά από τέσσερις αγώνες και
με τον Loeb να έχει κερδίσει τους τρεις από αυτούς, με εξαίρεση τον
εναρκτήριο στη Σουηδία, το μεγάλο ερωτηματικό είναι θα καταφέρει κανείς
να σπάσει το σερί του σε αυτόν τον ιδιαίτερο αγώνα. Βέβαια, ο Γάλλος
έχει κερδίσει δύο φορές στο παρελθόν εκεί, με την τελευταία να
χρονολογείται το 2008, αλλά ο φετινός αγώνας λίγη σχέση έχει με αυτόν
εκείνης της χρονιάς. Μετά από τρία χρόνια στην πόλη του Hamilton, ο
αγώνας επιστρέφει φέτος στο Auckland, με τις ειδικές της πρώτης ημέρας, η
οποία και είναι η μεγαλύτερη του αγώνα, να σηματοδοτεί και σε παλιές
κλασσικές ειδικές διαδρομές, βόρεια της πόλης, τις οποία και δεν είχαμε
δει το 2005.
Την Παρασκευή, το πρώτο σκέλος θα εξελιχθεί στην περιοχή του Whangarei και του Kuipara, με τις ειδικές να είναι μικρές και να έχουν εξαιρετικής ποιότητας χώμα, θυμίζοντας στις περισσότερες φορές άσφαλτο, αφού εξάλλου χρησιμοποιούνται συχνά από τους πολίτες της περιοχής, ως το βασικό τους οδικό δίκτυο. Μάλιστα, την πρώτη ημέρα τα πληρώματα θα διαγωνιστούν και σε μία σούπερ ειδική μέσα στην πόλη του Auckland, η οποία και θα έχει συνολικό μήκος 1,5 χιλιόμετρο, και συγκεκριμένα στο Domain Park της πόλης, και την οποία είχαμε δει τελευταία φορά να πραγματοποιείται το 1990! Το δεύτερο σκέλος θα βρει τους οδηγούς στην περιοχή Franklin και Waikato, ενώ θα υπάρχουν και δύο περάσματα από ακόμα μία σούπερ ειδική, στο Hampron Downs! Η τρίτη, τελευταία και μικρότερη σε μήκος ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει μόλις τέσσερις ειδικές 81,70 χλμ. βορειοδυτικά του Auckland. Μάλιστα, αυτή περιλαμβάνει και την γνωστή Whaanga Coast stage, από όπου και οι γνωστές εικόνες με τα αυτοκίνητα να αγωνίζονται παράλληλα με τη θάλασσα.
Η σειρά εκκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο και σε αυτόν τον αγώνα και απομένει να δούμε αν θα κάνουν την εμφάνιση τους στρατηγικές από τις ομάδες. Αναμφίβολα, όμως, πρόκειται για έναν από τους πιο θεαματικούς αγώνες του θεσμού και με δεδομένο το συναγωνισμό που είδαμε στους προηγούμενους αγώνες, το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερο._Π.Τ.panost@4troxoi.gr
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 56
Εργοστασιακές: 7
FIA 2: 2
SWRC: 7
PWRC: 13
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.496,51
Αριθμός ε.δ.: 21
Συνολικά χλμ. ε.δ.:
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 3η – 7η Bull 1-2 (32,56 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 9η SSS Auckland domain (1,5 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 88,51 χλμ./ώρα Loeb – Elena (Citroen C4 WRC)
Υψηλότερη Μέση Ωριαία: 2003 – 107,44 χλμ./ώρα Gronholm – Rautiainen (Peugeot 206 WRC)
Νίκες Οδηγών: Gronholm 5, Sainz 4, McRae 3, Loeb 2, Salonen 2
Νίκες Κατασκευαστών: Subaru 6, Peugeot 5, Toyota 5, Ford 3
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Queens Wharf
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 Gronholm–Rautiainen (Peugeot 206 WRC–99,47 χλμ./ώρα)
2001 Burns-Reid (Subaru Impreza WRC ‘01–100,88 χλμ./ώρα)
2002 Gronholm–Rautiainen (Peugeot 206 WRC–103,39 χλμ./ώρα)
2003 Gronholm–Rautiainen (Peugeot 206 WRC–107,44 χλμ./ώρα)
2004 Solberg-Mills (Subaru Impreza WRC ‘04–97,86 χλμ./ώρα)
2005 Loeb-Elena (Citroen Xsara WRC–99,35 χλμ./ώρα)
2006 Gronholm–Rautiainen (Ford Focus WRC–87,64 χλμ./ώρα)
2007 Gronholm–Rautiainen (Ford Focus WRC–91,09 χλμ./ώρα)
2008 Loeb-Elena (Citroen C4 WRC–88,51 χλμ./ώρα)
TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
Την Παρασκευή, το πρώτο σκέλος θα εξελιχθεί στην περιοχή του Whangarei και του Kuipara, με τις ειδικές να είναι μικρές και να έχουν εξαιρετικής ποιότητας χώμα, θυμίζοντας στις περισσότερες φορές άσφαλτο, αφού εξάλλου χρησιμοποιούνται συχνά από τους πολίτες της περιοχής, ως το βασικό τους οδικό δίκτυο. Μάλιστα, την πρώτη ημέρα τα πληρώματα θα διαγωνιστούν και σε μία σούπερ ειδική μέσα στην πόλη του Auckland, η οποία και θα έχει συνολικό μήκος 1,5 χιλιόμετρο, και συγκεκριμένα στο Domain Park της πόλης, και την οποία είχαμε δει τελευταία φορά να πραγματοποιείται το 1990! Το δεύτερο σκέλος θα βρει τους οδηγούς στην περιοχή Franklin και Waikato, ενώ θα υπάρχουν και δύο περάσματα από ακόμα μία σούπερ ειδική, στο Hampron Downs! Η τρίτη, τελευταία και μικρότερη σε μήκος ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει μόλις τέσσερις ειδικές 81,70 χλμ. βορειοδυτικά του Auckland. Μάλιστα, αυτή περιλαμβάνει και την γνωστή Whaanga Coast stage, από όπου και οι γνωστές εικόνες με τα αυτοκίνητα να αγωνίζονται παράλληλα με τη θάλασσα.
Η σειρά εκκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο και σε αυτόν τον αγώνα και απομένει να δούμε αν θα κάνουν την εμφάνιση τους στρατηγικές από τις ομάδες. Αναμφίβολα, όμως, πρόκειται για έναν από τους πιο θεαματικούς αγώνες του θεσμού και με δεδομένο το συναγωνισμό που είδαμε στους προηγούμενους αγώνες, το ενδιαφέρον αναμένεται να είναι ακόμα μεγαλύτερο._Π.Τ.panost@4troxoi.gr
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Συνολικά: 56
Εργοστασιακές: 7
FIA 2: 2
SWRC: 7
PWRC: 13
ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Συνολικά χλμ.: 1.496,51
Αριθμός ε.δ.: 21
Συνολικά χλμ. ε.δ.:
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 3η – 7η Bull 1-2 (32,56 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 9η SSS Auckland domain (1,5 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2008: 88,51 χλμ./ώρα Loeb – Elena (Citroen C4 WRC)
Υψηλότερη Μέση Ωριαία: 2003 – 107,44 χλμ./ώρα Gronholm – Rautiainen (Peugeot 206 WRC)
Νίκες Οδηγών: Gronholm 5, Sainz 4, McRae 3, Loeb 2, Salonen 2
Νίκες Κατασκευαστών: Subaru 6, Peugeot 5, Toyota 5, Ford 3
Επιφάνεια: Χώμα
Service Park: Queens Wharf
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
2000 Gronholm–Rautiainen (Peugeot 206 WRC–99,47 χλμ./ώρα)
2001 Burns-Reid (Subaru Impreza WRC ‘01–100,88 χλμ./ώρα)
2002 Gronholm–Rautiainen (Peugeot 206 WRC–103,39 χλμ./ώρα)
2003 Gronholm–Rautiainen (Peugeot 206 WRC–107,44 χλμ./ώρα)
2004 Solberg-Mills (Subaru Impreza WRC ‘04–97,86 χλμ./ώρα)
2005 Loeb-Elena (Citroen Xsara WRC–99,35 χλμ./ώρα)
2006 Gronholm–Rautiainen (Ford Focus WRC–87,64 χλμ./ώρα)
2007 Gronholm–Rautiainen (Ford Focus WRC–91,09 χλμ./ώρα)
2008 Loeb-Elena (Citroen C4 WRC–88,51 χλμ./ώρα)
TA ΝΕΑ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
CITROEN TOTAL RED BULL WORLD RALLY TEAM
Μετά από τις τρεις πρώτες χωμάτινες συναντήσεις της χρονιάς, είναι φανερό ότι ο Sebastien Loeb είναι για ακόμα μία χρονιά αυτός που όλοι «κυνηγούν» για να κερδίσουν. Ο Γάλλος συνδυάζει την ταχύτητα και με εξαιρετική στρατηγική, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει καταφέρει να επικρατήσει με την ίδια τακτική. Ο έξι φορές Πρωταθλητής έχει κερδίσει δύο φορές στο παρελθόν στον συγκεκριμένο αγώνα και παραμένει το φαβορί. Βέβαια, αυτή τη στιγμή η νίκη δεν αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τον ίδιο, αφού σε συνδυασμό με τα λάθη του Hirvonen έχει δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του. Παρόλα αυτά, είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει τη νίκη, αφού αυτό αποτελεί μέρος της ψυχοσύνθεσης του. Αντίθετα, ο Dani Sordo είναι αυτός που αισθάνεται τη μεγαλύτερη πίεση από όλους στο στρατόπεδο της Citroen. Ακόμα δεν έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο φέτος, ενώ στην Τουρκία εγκατέλειψε, μη προσφέροντας βαθμούς στην ομάδα του. σε συνδυασμό με τα συνεχή θετικά αποτελέσματα του Sebastien Ogier, o Ισπανός αισθάνεται το άγχος και την πίεση περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Μετά από τις τρεις πρώτες χωμάτινες συναντήσεις της χρονιάς, είναι φανερό ότι ο Sebastien Loeb είναι για ακόμα μία χρονιά αυτός που όλοι «κυνηγούν» για να κερδίσουν. Ο Γάλλος συνδυάζει την ταχύτητα και με εξαιρετική στρατηγική, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων έχει καταφέρει να επικρατήσει με την ίδια τακτική. Ο έξι φορές Πρωταθλητής έχει κερδίσει δύο φορές στο παρελθόν στον συγκεκριμένο αγώνα και παραμένει το φαβορί. Βέβαια, αυτή τη στιγμή η νίκη δεν αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τον ίδιο, αφού σε συνδυασμό με τα λάθη του Hirvonen έχει δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες του. Παρόλα αυτά, είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει τη νίκη, αφού αυτό αποτελεί μέρος της ψυχοσύνθεσης του. Αντίθετα, ο Dani Sordo είναι αυτός που αισθάνεται τη μεγαλύτερη πίεση από όλους στο στρατόπεδο της Citroen. Ακόμα δεν έχει καταφέρει να ανέβει στο βάθρο φέτος, ενώ στην Τουρκία εγκατέλειψε, μη προσφέροντας βαθμούς στην ομάδα του. σε συνδυασμό με τα συνεχή θετικά αποτελέσματα του Sebastien Ogier, o Ισπανός αισθάνεται το άγχος και την πίεση περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
ΒP ABU DHABI FORD WORLD RALLY TEAM
Το βάρος πλέον στις πλάτες του Mikko Hirvonen είναι αρκετό σημαντικό. Μετά από τέσσερις συναντήσεις, ο Φιλανδός έχει χάσει πολύτιμο έδαφος, την ώρα που ο ανταγωνισμός ακόμα και για τη δεύτερη θέση είναι πολύ έντονος και η μάχη για μία θέση στο βάθρο ακόμα μεγαλύτερη. Ο Φιλανδός γνωρίζει ότι σε περίπτωση λάθους καταστρέφεται, την ώρα που μία ακόμα απώλειας της νίκης θα μειώσει ακόμα περισσότερο τις ελπίδες του για τίτλο. Οι γρήγορες ειδικές της Ν. Ζηλανδίας μοιάζουν πολύ με αυτές της χώρας του και η λογική λέει ότι ο Hirvonen θα είναι ακόμα πιο κοντά στον Γάλλο αντίπαλο του. Από την άλλη πλευρά, μπορεί ο Latvala να είχε μία έξοδο στην Τουρκία, αλλά φέτος δείχνει ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο από ότι είχαμε συνηθίσει. Είναι ταχύτατος, δεν κάνει λάθη, και αν αναλογιστούμε ότι την ταχύτητα του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Μαζί με τον Dani Sordo, θα δώσουν μεγάλη μάχη αναφορικά με την μέγιστη συγκομιδή βαθμών για λογαριασμό των εργοστασιακών ομάδων της Ford και της Citroen, αντίστοιχα.
Το βάρος πλέον στις πλάτες του Mikko Hirvonen είναι αρκετό σημαντικό. Μετά από τέσσερις συναντήσεις, ο Φιλανδός έχει χάσει πολύτιμο έδαφος, την ώρα που ο ανταγωνισμός ακόμα και για τη δεύτερη θέση είναι πολύ έντονος και η μάχη για μία θέση στο βάθρο ακόμα μεγαλύτερη. Ο Φιλανδός γνωρίζει ότι σε περίπτωση λάθους καταστρέφεται, την ώρα που μία ακόμα απώλειας της νίκης θα μειώσει ακόμα περισσότερο τις ελπίδες του για τίτλο. Οι γρήγορες ειδικές της Ν. Ζηλανδίας μοιάζουν πολύ με αυτές της χώρας του και η λογική λέει ότι ο Hirvonen θα είναι ακόμα πιο κοντά στον Γάλλο αντίπαλο του. Από την άλλη πλευρά, μπορεί ο Latvala να είχε μία έξοδο στην Τουρκία, αλλά φέτος δείχνει ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο από ότι είχαμε συνηθίσει. Είναι ταχύτατος, δεν κάνει λάθη, και αν αναλογιστούμε ότι την ταχύτητα του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, είναι δεδομένο ότι θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Μαζί με τον Dani Sordo, θα δώσουν μεγάλη μάχη αναφορικά με την μέγιστη συγκομιδή βαθμών για λογαριασμό των εργοστασιακών ομάδων της Ford και της Citroen, αντίστοιχα.
STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Οι Mathew Wilson και Henning Solberg αποτελούν το δίδυμο της Stobart για ακόμα μία φορά. Ο Βρετανός, ταξίδεψε στην Νέα Ζηλανδία, με στόχο να συνεχίσει το σερί τερματισμών του, αφού στους τρεις από τους τέσσερις αγώνες μέχρι τώρα έχει τερματίσει στην πρώτη δεκάδα, με αποκορύφωμα την 5η θέση στον τουρκικό αγώνα. Αναμφίβολα, η βελτίωση του είναι πολύ μεγάλη, κάτι που εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς και ουσιαστικά αποδεικνύεται ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ταχύτερος από τον ομόσταυλο του, Henning Solberg. Ο Βρετανός έχει συμμετάσχει 4 φορές στο παρελθόν στον συγκεκριμένο αγώνα, ενώ το 2008 κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους, παρά τα προβλήματα με το σύστημα μετάδοσης που τον ταλαιπώρησαν. Ο Henning Solberg, μετά από το μέτριο Ράλλυ Τουρκίας που πραγματοποίησε, επιστρέφει στη Νέα Ζηλανδία με στόχο να σημειώσει αντίστοιχους χρόνους με αυτούς που μας έχει συνηθίσει στις χωμάτινες. Μάλιστα, το 2008 στον συγκεκριμένο αγώνα, και ο Νορβηγός είχε στρέψει τα βλέμματα με τις επιδόσεις του επάνω του, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία σήμερα, είναι ο τερματισμός και μάλιστα στους βαθμούς.
Οι Mathew Wilson και Henning Solberg αποτελούν το δίδυμο της Stobart για ακόμα μία φορά. Ο Βρετανός, ταξίδεψε στην Νέα Ζηλανδία, με στόχο να συνεχίσει το σερί τερματισμών του, αφού στους τρεις από τους τέσσερις αγώνες μέχρι τώρα έχει τερματίσει στην πρώτη δεκάδα, με αποκορύφωμα την 5η θέση στον τουρκικό αγώνα. Αναμφίβολα, η βελτίωση του είναι πολύ μεγάλη, κάτι που εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς και ουσιαστικά αποδεικνύεται ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ταχύτερος από τον ομόσταυλο του, Henning Solberg. Ο Βρετανός έχει συμμετάσχει 4 φορές στο παρελθόν στον συγκεκριμένο αγώνα, ενώ το 2008 κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους, παρά τα προβλήματα με το σύστημα μετάδοσης που τον ταλαιπώρησαν. Ο Henning Solberg, μετά από το μέτριο Ράλλυ Τουρκίας που πραγματοποίησε, επιστρέφει στη Νέα Ζηλανδία με στόχο να σημειώσει αντίστοιχους χρόνους με αυτούς που μας έχει συνηθίσει στις χωμάτινες. Μάλιστα, το 2008 στον συγκεκριμένο αγώνα, και ο Νορβηγός είχε στρέψει τα βλέμματα με τις επιδόσεις του επάνω του, αλλά αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία σήμερα, είναι ο τερματισμός και μάλιστα στους βαθμούς.
CITROEN JUNIOR RALLY TEAM
Ποιος είπε ότι στη ζωή δεν υπάρχει ανταμοιβή αν την αξίζεις; Έτσι και ο Sebastien Ogier, ο οποίος είδε τους κόπους, τις προσπάθειες, αλλά και την υπακοή του, να ανταμείβονται. Ο αγώνας της Ν. Ζηλανδίας δεν περιλαμβανόταν αρχικά στο πρόγραμμα της Citroen Junior Team, αλλά το γεγονός ότι ο πρώην Πρωταθλητής του JWRC, και συγκεκριμένα το 2008, έχει κλέψει την παράσταση φέτος περισσότερο με τις επιδόσεις του, αφού στις περισσότερες ατυχίες δεν του έχουν επιτρέψει να την συνδυάσει με αποτέλεσμα. Με εξαίρεση το Ράλλυ του Μεξικό, όπου και τερμάτισε στην 3η θέση της γενικής. Βέβαια, το γεγονός ότι κατάστρεψε την προσπάθεια του στην Ιορδανία, δεχόμενος προπορία, για να καθαρίσει το δρόμο για τον Loeb, έπαιξε το σημαντικότερο ρόλο για τη συμμετοχή του στη Ν. Ζηλανδία. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι ο ομόσταυλος του Kimi Raikkonen, δεν θα δώσει το παρών, όπως είχε δηλωθεί κανονικά από την αρχή της χρονιάς.
Ποιος είπε ότι στη ζωή δεν υπάρχει ανταμοιβή αν την αξίζεις; Έτσι και ο Sebastien Ogier, ο οποίος είδε τους κόπους, τις προσπάθειες, αλλά και την υπακοή του, να ανταμείβονται. Ο αγώνας της Ν. Ζηλανδίας δεν περιλαμβανόταν αρχικά στο πρόγραμμα της Citroen Junior Team, αλλά το γεγονός ότι ο πρώην Πρωταθλητής του JWRC, και συγκεκριμένα το 2008, έχει κλέψει την παράσταση φέτος περισσότερο με τις επιδόσεις του, αφού στις περισσότερες ατυχίες δεν του έχουν επιτρέψει να την συνδυάσει με αποτέλεσμα. Με εξαίρεση το Ράλλυ του Μεξικό, όπου και τερμάτισε στην 3η θέση της γενικής. Βέβαια, το γεγονός ότι κατάστρεψε την προσπάθεια του στην Ιορδανία, δεχόμενος προπορία, για να καθαρίσει το δρόμο για τον Loeb, έπαιξε το σημαντικότερο ρόλο για τη συμμετοχή του στη Ν. Ζηλανδία. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι ο ομόσταυλος του Kimi Raikkonen, δεν θα δώσει το παρών, όπως είχε δηλωθεί κανονικά από την αρχή της χρονιάς.
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Χωρίς αμφιβολία είναι ένα από τα πρόσωπα της χρονιάς. Ο Petter Solberg καταβάλει μία σπουδαία προσπάθεια μόνος του, με τον μανδύα του ιδιώτη, να διακριθεί στο WRC, με στόχο την επιστροφή του σε ένα εργοστασιακό μπάκετ τη νέα χρονιά. Μετά από το μέτριο ξεκίνημα στη Σουηδία, ο Νορβηγός μετράει τρεις συνεχόμενους τερματισμούς στο βάθρο, με αποτέλεσμα να φιγουράρει και στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, μπροστά από τον Mikko Hirvonen! Βέβαια, τα προβλήματα για τον Πρωταθλητή του 2003 δεν λείπουν, με το μεγαλύτερο άγχος να έγκειται στις ζημιές, αφού το περιορισμένο budget δεν του επιτρέπει να οδηγήσει στο όριο, όπως θα ήθελε, αφού στην άκρη του μυαλού του έχει πάντα τι θα συμβεί σε περίπτωση ζημιάς. Όμως, όπως και στην περίπτωση του Μεξικό, έτσι και τώρα ο Solberg θα έχει το πλεονέκτημα μίας σειράς δοκιμών στη Νέα Ζηλανδία, ως ιδιώτης, κάτι που οι εργοστασιακές ομάδες αδυνατούν να κάνουν ελέω κανονισμών. Θα το εκμεταλλευτεί αυτή τη φορά ο Νορβηγός; Και κατά πόσο θα βοηθήσει αυτό την Citroen, όπως στο Μεξικό, αφού λέγεται ότι η ομάδα του Olivier Quesnel πήρε πολύτιμες πληροφορίες από τον Νορβηγό. Ερωτήματα που θα απαντηθούν σύντομα!
Χωρίς αμφιβολία είναι ένα από τα πρόσωπα της χρονιάς. Ο Petter Solberg καταβάλει μία σπουδαία προσπάθεια μόνος του, με τον μανδύα του ιδιώτη, να διακριθεί στο WRC, με στόχο την επιστροφή του σε ένα εργοστασιακό μπάκετ τη νέα χρονιά. Μετά από το μέτριο ξεκίνημα στη Σουηδία, ο Νορβηγός μετράει τρεις συνεχόμενους τερματισμούς στο βάθρο, με αποτέλεσμα να φιγουράρει και στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, μπροστά από τον Mikko Hirvonen! Βέβαια, τα προβλήματα για τον Πρωταθλητή του 2003 δεν λείπουν, με το μεγαλύτερο άγχος να έγκειται στις ζημιές, αφού το περιορισμένο budget δεν του επιτρέπει να οδηγήσει στο όριο, όπως θα ήθελε, αφού στην άκρη του μυαλού του έχει πάντα τι θα συμβεί σε περίπτωση ζημιάς. Όμως, όπως και στην περίπτωση του Μεξικό, έτσι και τώρα ο Solberg θα έχει το πλεονέκτημα μίας σειράς δοκιμών στη Νέα Ζηλανδία, ως ιδιώτης, κάτι που οι εργοστασιακές ομάδες αδυνατούν να κάνουν ελέω κανονισμών. Θα το εκμεταλλευτεί αυτή τη φορά ο Νορβηγός; Και κατά πόσο θα βοηθήσει αυτό την Citroen, όπως στο Μεξικό, αφού λέγεται ότι η ομάδα του Olivier Quesnel πήρε πολύτιμες πληροφορίες από τον Νορβηγό. Ερωτήματα που θα απαντηθούν σύντομα!
MUNCHIS FORD WORLD RALLY TEAM
Μετά από το καλύτερο του αποτέλεσμα για το 2010, ο Federico Villagra κατευθύνεται στη Νέα Ζηλανδία με ιδιαίτερα υψηλό ηθικό. Ο Αργεντινός οδηγός, κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση της γενικής στην Τουρκία, σημειώνοντας καλές επιδόσεις και επιδεικνύοντας αντίστοιχη συνέπεια σε αυτές, ακολουθώντας καλό ρυθμό και μένοντας μακριά από προβλήματα. Αυτή τη φορά, στο δεξί του μπάκετ θα έχει και πάλι τον Jorge Perez Companc, ο οποίος ελέω προσωπικών υποχρεώσεων δεν κατάφερε να τον συντροφέψει στην Τουρκία. Και σε αυτόν τον αγώνα, όμως, ο στόχος της Munchis θα είναι ο ίδιος. Και φυσικά, ο τερματισμός στους βαθμούς. Στους τρεις συνεχόμενους χωμάτινους αγώνες, ο Villagra έχει τερματίσει σε όλους στη δεκάδα και αυτό επιθυμεί να κάνει και στις απαιτητικές ειδικές διαδρομές της Ζηλανδίας. Ο Villagra που έχει αγωνιστεί στο παρελθόν στον συγκεκριμένο αγώνα, και μάλιστα το 2005 όταν και ήταν στην περιοχή του Auckland, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί την εμπειρία του, θεωρώντας μάλιστα και ο ίδιος ότι αυτός μπορεί να είναι ένας πολύ καλός αγώνας για αυτόν, όπου και μπορεί να σημειώσει ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα από την 5η θέση της Τουρκίας.
Μετά από το καλύτερο του αποτέλεσμα για το 2010, ο Federico Villagra κατευθύνεται στη Νέα Ζηλανδία με ιδιαίτερα υψηλό ηθικό. Ο Αργεντινός οδηγός, κατάφερε να τερματίσει στην 6η θέση της γενικής στην Τουρκία, σημειώνοντας καλές επιδόσεις και επιδεικνύοντας αντίστοιχη συνέπεια σε αυτές, ακολουθώντας καλό ρυθμό και μένοντας μακριά από προβλήματα. Αυτή τη φορά, στο δεξί του μπάκετ θα έχει και πάλι τον Jorge Perez Companc, ο οποίος ελέω προσωπικών υποχρεώσεων δεν κατάφερε να τον συντροφέψει στην Τουρκία. Και σε αυτόν τον αγώνα, όμως, ο στόχος της Munchis θα είναι ο ίδιος. Και φυσικά, ο τερματισμός στους βαθμούς. Στους τρεις συνεχόμενους χωμάτινους αγώνες, ο Villagra έχει τερματίσει σε όλους στη δεκάδα και αυτό επιθυμεί να κάνει και στις απαιτητικές ειδικές διαδρομές της Ζηλανδίας. Ο Villagra που έχει αγωνιστεί στο παρελθόν στον συγκεκριμένο αγώνα, και μάλιστα το 2005 όταν και ήταν στην περιοχή του Auckland, θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί την εμπειρία του, θεωρώντας μάλιστα και ο ίδιος ότι αυτός μπορεί να είναι ένας πολύ καλός αγώνας για αυτόν, όπου και μπορεί να σημειώσει ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα από την 5η θέση της Τουρκίας.
ΤΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟ SWRC
Μετά από τρεις αγώνες, το Πρωτάθλημα του SWRC, με τα αυτοκίνητα των προδιαγραφών S2000, έχει κερδίσει το ενδιαφέρον ανάμεσα στις υποστηρικτικές κατηγορίες του θεσμού. Περισσότεροι από τέσσερις οδηγοί διεκδικούν τη νίκη στην κατηγορία σε κάθε αγώνα, ενώ τα αποτελέσματα χαρακτηρίζονται εν τέλει από τη συνολική παρουσία και όχι τις μεμονωμένες επιδόσεις. Αυτή τη φιλοσοφία ακολουθεί και ο Xavi Pons, ο οποίος με δύο νίκες είναι και επικεφαλής της βαθμολογίας με μία διαφορά δέκα βαθμών από τους διώκτες του. Με τους Brynildsen και P-G Andersson να μην συμμετέχουν, αυτός που θέλει να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή, είναι ο Patrick Sandell με το Skoda Fabia S2000. Ο Σουηδός είναι απογοητευμένος με τις επιδόσεις του και στη Ν. Ζηλανδία θέλει να κάνει μία νέα αρχή. Βέβαια, αυτό μόνο εύκολο δεν θα είναι αφού απέναντι του θα βρει μία σειρά από οδηγούς ικανούς για τη νίκη. Ένας από τους αυτούς είναι ο Martin Prokop που επιστρέφει μετά την Ιορδανία και μάλιστα σε έναν αγώνα που είχε κερδίσει την κατηγορία Ν το 2008, αλλά και οι Φιλανδοί Janne Tuohino και Jari Ketomaa που θα παλέψουν για τη νίκη με ακόμα δύο Ford Fiesta. Βέβαια, κανείς δεν μπορεί να μην υπολογίζει τον πολύπειρο Nasser Al Attiyah, ο οποίος στην Ιορδανία σημείωσε τους πρώτους βαθμούς στην κατηγορία και θέλει να κάνει την ολική επαναφορά.
Μετά από τρεις αγώνες, το Πρωτάθλημα του SWRC, με τα αυτοκίνητα των προδιαγραφών S2000, έχει κερδίσει το ενδιαφέρον ανάμεσα στις υποστηρικτικές κατηγορίες του θεσμού. Περισσότεροι από τέσσερις οδηγοί διεκδικούν τη νίκη στην κατηγορία σε κάθε αγώνα, ενώ τα αποτελέσματα χαρακτηρίζονται εν τέλει από τη συνολική παρουσία και όχι τις μεμονωμένες επιδόσεις. Αυτή τη φιλοσοφία ακολουθεί και ο Xavi Pons, ο οποίος με δύο νίκες είναι και επικεφαλής της βαθμολογίας με μία διαφορά δέκα βαθμών από τους διώκτες του. Με τους Brynildsen και P-G Andersson να μην συμμετέχουν, αυτός που θέλει να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή, είναι ο Patrick Sandell με το Skoda Fabia S2000. Ο Σουηδός είναι απογοητευμένος με τις επιδόσεις του και στη Ν. Ζηλανδία θέλει να κάνει μία νέα αρχή. Βέβαια, αυτό μόνο εύκολο δεν θα είναι αφού απέναντι του θα βρει μία σειρά από οδηγούς ικανούς για τη νίκη. Ένας από τους αυτούς είναι ο Martin Prokop που επιστρέφει μετά την Ιορδανία και μάλιστα σε έναν αγώνα που είχε κερδίσει την κατηγορία Ν το 2008, αλλά και οι Φιλανδοί Janne Tuohino και Jari Ketomaa που θα παλέψουν για τη νίκη με ακόμα δύο Ford Fiesta. Βέβαια, κανείς δεν μπορεί να μην υπολογίζει τον πολύπειρο Nasser Al Attiyah, ο οποίος στην Ιορδανία σημείωσε τους πρώτους βαθμούς στην κατηγορία και θέλει να κάνει την ολική επαναφορά.
Το Ράλλυ της Νέας Ζηλανδίας, προσμετράει και στο Πρωτάθλημα Παραγωγής, με τον συγκεκριμένο αγώνα να έχει αποκτήσει ζωτική σημασία για τον Toshihiro Arai! Βλέπετε, με δεδομένο το γεγονός ότι οι δύο μεγάλοι του αντίπαλοι, ο Patrick Flodin και ο Armindo Araujo δεν θα λάβουν μέρος στον αγώνα, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να μειώσει τη διαφορά του από την κορυφή οδηγώντας το Subaru Impreza N2010. Αξίζει να σημειώσουμε, όμως, ότι παρόλο που οι Araujo και Flodin έχουν λάβει μέρος στους τρεις προηγούμενους αγώνες του θεσμού, ο Arai έχει αγωνιστεί μόλις στο Μεξικό, όπου και τερμάτισε δεύτερος, με αποτέλεσμα να έχει ένα πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του. Ο Gianluca Linari θα δώσει και αυτός το παρών, αλλά αυτοί που αναμένεται να είναι ισχυροί στον αγώνα της Νέας Ζηλανδίας, είναι οι τοπικοί συνδυασμοί, οι οποίοι και «παντρεύουν» ταχύτητα με γνώση δρόμου και εμπειρία. Ένας από αυτούς είναι ο νικητής του PSD, Hayden Paddon, που έχει αναδειχθεί Πρωταθλητής Ν. Ζηλανδίας τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και ο Richard Mason με το Subaru Impreza, που έχει εξαιρετική παράδοση στον αγώνα της πατρίδας του.
Επίσημο site αγώνα: www.rallynz.org.nz
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Δείτε αναλυτικά πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία μετά από τον τέταρτο γύρο του θεσμού στην Τουρκία.
Πρωτάθλημα Οδηγών
Τελευταία ενημέρωση: 18/4/2010
Τελευταία ενημέρωση: 18/4/2010
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί | ||||||||||||||
1 | Sebastien Loeb | 93 | 18 | 25 | 25 | 25 | ||||||||||
2 | Petter Solberg | 53 | 2 | 18 | 15 | 18 | ||||||||||
3 | Mikko Hirvonen | 52 | 25 | 12 | 15 | |||||||||||
4 | Jari Matti Latvala | 47 | 15 | 10 | 18 | 4 | ||||||||||
5 | Sebastien Ogier | 45 | 10 | 15 | 8 | 12 | ||||||||||
6 | Dani Sordo | 24 | 12 | 12 | ||||||||||||
7 | Matthew Wilson | 22 | 6 | 10 | 6 | |||||||||||
8 | Federico Villagra | 20 | 6 | 6 | 8 | |||||||||||
9 | Henning Solberg | 18 | 8 | 8 | 2 | |||||||||||
10 | Kimi Raikkonen | 14 | 4 | 10 | ||||||||||||
11 | Xavi Pons | 5 | 4 | 1 | ||||||||||||
12 | Mads Ostberg | 4 | 4 | |||||||||||||
13 | Martin Prokop | 2 | 2 | |||||||||||||
- | Dennis Kuipers | 2 | 2 | |||||||||||||
15 | Aaron Burkart | 1 | 1 | |||||||||||||
- | Armindo Araujo | 1 | 1 | |||||||||||||
- | Per Gunnar Andersson | 1 | 1 |
Πρωτάθλημα Κατασκευαστών
Τελευταία ενημέρωση: 18/4/2010
Τελευταία ενημέρωση: 18/4/2010
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί | ||||||||||||||
1 | Citroen Total World Rally Team | 126 | 30 | 31 | 40 | 25 | ||||||||||
2 | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 111 | 40 | 27 | 20 | 24 | ||||||||||
3 | Citroen Junior Team | 75 | 14 | 18 | 16 | 27 | ||||||||||
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 56 | 14 | 14 | 16 | 12 | ||||||||||
5 | Munchis M-Sport Ford Rally Team | 26 | 8 | 8 | 10 |
Πηγη | 4troxoi.gr | ||||||||||||||||||