Το 2006 ήταν το τελευταίο έτος των τετράχρονων κινητήρων 990 κ.εκ. και ο Valentino Rossi υποστηρίζει ότι η επιστροφή στους ισχυρότερους κινητήρες θα αναδείξει περισσότερο την οδηγική ικανότητα | |
Φωτογραφία: Yamaha Racing | |
Η χωρητικότητα των κινητήρων των μοτοσικλετών του MotoGP θα αυξηθεί ξανά στα χίλια κυβικά το 2012, από τα 800 κ.εκ. που είναι σήμερα, όπως σαφώς άφησε να εννοηθεί στη Βαλένθια ο εμπορικός διευθυντής του σπορ, Carmelo Ezpeleta. Μετά το τέλος της εποχής των μοτοσικλετών με δίχρονο κινητήρα 500 κ.εκ., το 2002 ξεκίνησε η εποχή των τετράχρονων κινητήρων 990 κ.εκ. στην κορυφαία κατηγορία του MotoGP. Το 2007 η χωρητικότητα μειώθηκε στα 800 κ.εκ., σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο έλεγχος της ταχύτητας των μοτοσικλετών. Σύμφωνα με τον C. Ezpeleta, οι εργοστασιακές ομάδες του σπορ έχουν συμφωνήσει στις βασικές αρχές της επιστροφής στα 1.000 κ.εκ., ελλείψει εναλλακτικών προτάσεων για να μην μειώνονται οι συμμετοχές στο σπορ με τους κινητήρες 800 κ.εκ. Όπως αντιλαμβάνονται τώρα τα πράγματα οι ομάδες και η διοίκηση του σπορ, οι κινητήρες ενός λίτρου είναι πιο κοντά στα δεδομένα της αγοράς. Έτσι, μπορούν να ενθαρρυνθούν εταιρείες με έτοιμους κινητήρες 1000 κ.εκ., των εμπορικών τους μοτοσικλετών, να χρησιμοποιήσουν το ίδιο μοτέρ -με την ελευθερία ορισμένων μετατροπών- στο MotoGP. Βεβαίως, ακόμα δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση για το θέμα, διότι απομένει να λυθούν αρκετές λεπτομέρειες. Αλλά οι αναβάτες του σπορ υποδέχονται με ικανοποίηση την επιστροφή στα 1.000 κ.εκ. "Σήμερα ο αναβάτης δεν έχει αρκετή ροπή για να κάνει τη διαφορά", είπε ο Valentino Rossi. Ο διευθυντής της Tech3 Yamaha, Herve Poncharal, συμπλήρωσε: "Όλες οι εταιρείες κατασκευής μοτοσικλετών έχουν έναν κινητήρα 1000 κ.εκ. στη γκάμα τους και η εμπλοκή των εργοστασίων [στο MotoGP] μπορεί να είναι μεγάλη, για την εξέλιξη [των συγκεκριμένων κινητήρων]". "Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν τώρα πολύ περισσότερο [την επιστροφή στα 1000 κ.εκ.], κάτι που ήταν αδιανόητο πριν από ένα χρόνο", κατέληξε. Επίσης, πέραν της προσέλκυσης νέων εργοστασιακών ομάδων, οι τροποποιημένοι αγωνιστικοί κινητήρες παραγωγής 1000 κ.εκ. του 2012 θα είναι πολύ πιο οικονομικοί και συνεπώς προσιτοί και σε αυτόνομες αγωνιστικές ομάδες κατασκευής σασί για να μπουν στο MotoGP - όπως συμβαίνει στη νέα κατηγορία Moto2 (πρώην 250 κ.εκ.) |
Πηγή: auto.in.gr