Ο Sebastien Ogier ανέβηκε με τις δικές του
δυνάμεις στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Πορτογαλίας στις
πρωινές Ειδικές Διαδρομές της δεύτερης ημέρας του 3ου φετινού αγώνα του
Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι κι έπειτα είδε έναν έναν τους αντιπάλους
του να αντιμετωπίζουν χρονοβόρα απρόοπτα και να του χαρίζουν διαφορά
ασφαλείας ενόψει της τρίτης και τελευταίας ημέρας.
Ο Γάλλος της Citroen, ο οποίος το 2010 στην Πορτογαλία είχε κατακτήσει την παρθενική του νίκη στο WRC, βραδυπόρησε εσκεμμένα το απόγευμα της Παρασκευής (25/03), ώστε να εκκινεί από ευνοϊκότερη θέση στις σημερινές Ειδικές και να συναντά πιο καθαρό οδόστρωμα.
Είχε αφήσει επικεφαλής της πρώτης ημέρας και πρώτος στις εκκινήσεις της δεύτερης τον Jari Matti Latvala της Ford – ωστόσο ο Φινλανδός κατάφερε να κρατήσει την επαφή του με την κορυφή σε μονοψήφιο αριθμό δευτερολέπτων, χάνοντας το προβάδισμα μόλις στην τελευταία από τις τρεις πρωινές σημερινές Ειδικές.
Όμως, στο απογευματινό πέρασμα από το ίδιο loop των Ειδικών ο J.M. Latvala έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη, εξαιτίας ενός σπασμένου ημιαξονίου κι έπειτα ενός κλαταρίσματος. Νωρίτερα, οι Mikko Hirvonen και Sebastian Loeb είχαν επίσης ατυχήσει και βρεθεί εκτός μάχης για τη νίκη.
Για τον Φινλανδό έφταιξε μια σπασμένη ανάρτηση κι ένα κλατάρισμα, αλλά για τον Γάλλο... ο ίδιος ο M. Hirvonen. Συγκεκριμένα, το κλατάρισμα του Mikko Hirvonen στην 8η Ειδική του αγώνα τον ανάγκασε να σταματήσει για σχεδόν δύο λεπτά, ώστε να αλλάξει τροχό.
Όταν τα κατάφερε και ξεκίνησε πάλι, ο S. Loeb είχε φτάσει ήδη σε απόσταση οκτώ δευτερολέπτων μέσα στην Ειδική και έχασε τόσο χρόνο από τη σκόνη του Ford Fiesta WRC, ώστε η διαφορά του πρωταθλητή από τον ομόλογό του S. Ogier στη γενική κατάταξη εκτοξεύθηκε από τα 3 στα 32 δευτερόλεπτα!
Ο Sebastien Loeb αρχικά κατηγόρησε τον Mikko Hirvonen – και μάλιστα, στο τέλος της Ειδικής, χτύπησε τον προφυλακτήρα του στο Fiesta WRC από το θυμό του. Αργότερα, όμως, διευκρίνισε ότι δεν έφταιξε ο Φινλανδός και εξέφρασε παράπονα για το γεγονός ότι η Ford, παρότι δέχθηκε το αίτημα από τη Citroen, δεν έδωσε εντολή από τη ραδιοεπικοινωνία στον M. Hirvonen να ανοίξει δρόμο για τον Γάλλο.
Η Ford, δια στόματος του διευθυντή της Malcolm Wilson, απάντησε ότι ο Mikko Hirvonen είχε επιστρέψει ήδη σε αγωνιστικό ρυθμό και ότι αυτό ήταν απλώς ένα αγωνιστικό συμβάν που μπορεί την επόμενη φορά να συμβεί αντίστροφα.
Έτσι, ο Sebastien Ogier βρέθηκε με ένα –σχετικά- ασφαλές προβάδισμα άνω του μισού λεπτού – αλλά δεν εφησυχάζει: «Προς το παρόν όλα κυλούν τέλεια, αλλά απομένουν ακόμα περίπου εκατό αγωνιστικά χιλιόμετρα και έχουμε δει πολλούς οδηγούς να αντιμετωπίζουν προβλήματα. Προσπάθησα να κινούμαι με ασφάλεια για το αυτοκίνητο και τα ελαστικά, αλλά δεν είναι εύκολο».
Η χρονοτριβή από την ατυχία του Mikko Hirvonen ήταν τόσο μεγάλη που τον έριξε πίσω και από τον Matthew Wilson, αλλά όχι και από τον Henning Solberg – λόγω κλαταρίσματος του τελευταίου. Ο Kimi Raikkonen κερδίζει τη μάχη με τον Federico Villagra, από την οποία έφυγε ο Armindo Araujo εξαιτίας εγκατάλειψης λόγω μηχανικού προβλήματος στο κατά τα άλλα εντυπωσιακό ντεμπούτο του MINI John Cooper Works S2000.
Τέλος, ο Petter Solberg κέρδισε μία Ειδική σήμερα και συνέχισε την προσπάθειά του να ανακτήσει το χαμένο χρόνο από τα τέσσερα κλαταρίσματα της πρώτης ημέρας, με αποτέλεσμα να καταφέρει να μπει στην πρώτη δεκάδα.
WRC - ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά τη 2η μέρα)
1. Ogier (Citroen) 2:59:30.2
2. Loeb (Citroen) +37.6
3. Latvala (Ford) +4:14.6
4. Wilson (Stobart Ford) +5:26.8
5. Hirvonen (Ford) +5:32.5
6. H. Solberg (Stobart Ford) +7:46.4
7. Raikkonen (Ice 1 Citroen) +8:55.2
8. Villagra (Munchi’s Ford) +9:10.0
9. P. Solberg (Solberg Citroen) +11:27.1
10. Kuipers (Ferm Ford) +13:07.9
Ο Γάλλος της Citroen, ο οποίος το 2010 στην Πορτογαλία είχε κατακτήσει την παρθενική του νίκη στο WRC, βραδυπόρησε εσκεμμένα το απόγευμα της Παρασκευής (25/03), ώστε να εκκινεί από ευνοϊκότερη θέση στις σημερινές Ειδικές και να συναντά πιο καθαρό οδόστρωμα.
Είχε αφήσει επικεφαλής της πρώτης ημέρας και πρώτος στις εκκινήσεις της δεύτερης τον Jari Matti Latvala της Ford – ωστόσο ο Φινλανδός κατάφερε να κρατήσει την επαφή του με την κορυφή σε μονοψήφιο αριθμό δευτερολέπτων, χάνοντας το προβάδισμα μόλις στην τελευταία από τις τρεις πρωινές σημερινές Ειδικές.
Όμως, στο απογευματινό πέρασμα από το ίδιο loop των Ειδικών ο J.M. Latvala έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη, εξαιτίας ενός σπασμένου ημιαξονίου κι έπειτα ενός κλαταρίσματος. Νωρίτερα, οι Mikko Hirvonen και Sebastian Loeb είχαν επίσης ατυχήσει και βρεθεί εκτός μάχης για τη νίκη.
Για τον Φινλανδό έφταιξε μια σπασμένη ανάρτηση κι ένα κλατάρισμα, αλλά για τον Γάλλο... ο ίδιος ο M. Hirvonen. Συγκεκριμένα, το κλατάρισμα του Mikko Hirvonen στην 8η Ειδική του αγώνα τον ανάγκασε να σταματήσει για σχεδόν δύο λεπτά, ώστε να αλλάξει τροχό.
Όταν τα κατάφερε και ξεκίνησε πάλι, ο S. Loeb είχε φτάσει ήδη σε απόσταση οκτώ δευτερολέπτων μέσα στην Ειδική και έχασε τόσο χρόνο από τη σκόνη του Ford Fiesta WRC, ώστε η διαφορά του πρωταθλητή από τον ομόλογό του S. Ogier στη γενική κατάταξη εκτοξεύθηκε από τα 3 στα 32 δευτερόλεπτα!
Ο Sebastien Loeb αρχικά κατηγόρησε τον Mikko Hirvonen – και μάλιστα, στο τέλος της Ειδικής, χτύπησε τον προφυλακτήρα του στο Fiesta WRC από το θυμό του. Αργότερα, όμως, διευκρίνισε ότι δεν έφταιξε ο Φινλανδός και εξέφρασε παράπονα για το γεγονός ότι η Ford, παρότι δέχθηκε το αίτημα από τη Citroen, δεν έδωσε εντολή από τη ραδιοεπικοινωνία στον M. Hirvonen να ανοίξει δρόμο για τον Γάλλο.
Η Ford, δια στόματος του διευθυντή της Malcolm Wilson, απάντησε ότι ο Mikko Hirvonen είχε επιστρέψει ήδη σε αγωνιστικό ρυθμό και ότι αυτό ήταν απλώς ένα αγωνιστικό συμβάν που μπορεί την επόμενη φορά να συμβεί αντίστροφα.
Έτσι, ο Sebastien Ogier βρέθηκε με ένα –σχετικά- ασφαλές προβάδισμα άνω του μισού λεπτού – αλλά δεν εφησυχάζει: «Προς το παρόν όλα κυλούν τέλεια, αλλά απομένουν ακόμα περίπου εκατό αγωνιστικά χιλιόμετρα και έχουμε δει πολλούς οδηγούς να αντιμετωπίζουν προβλήματα. Προσπάθησα να κινούμαι με ασφάλεια για το αυτοκίνητο και τα ελαστικά, αλλά δεν είναι εύκολο».
Η χρονοτριβή από την ατυχία του Mikko Hirvonen ήταν τόσο μεγάλη που τον έριξε πίσω και από τον Matthew Wilson, αλλά όχι και από τον Henning Solberg – λόγω κλαταρίσματος του τελευταίου. Ο Kimi Raikkonen κερδίζει τη μάχη με τον Federico Villagra, από την οποία έφυγε ο Armindo Araujo εξαιτίας εγκατάλειψης λόγω μηχανικού προβλήματος στο κατά τα άλλα εντυπωσιακό ντεμπούτο του MINI John Cooper Works S2000.
Τέλος, ο Petter Solberg κέρδισε μία Ειδική σήμερα και συνέχισε την προσπάθειά του να ανακτήσει το χαμένο χρόνο από τα τέσσερα κλαταρίσματα της πρώτης ημέρας, με αποτέλεσμα να καταφέρει να μπει στην πρώτη δεκάδα.
WRC - ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά τη 2η μέρα)
1. Ogier (Citroen) 2:59:30.2
2. Loeb (Citroen) +37.6
3. Latvala (Ford) +4:14.6
4. Wilson (Stobart Ford) +5:26.8
5. Hirvonen (Ford) +5:32.5
6. H. Solberg (Stobart Ford) +7:46.4
7. Raikkonen (Ice 1 Citroen) +8:55.2
8. Villagra (Munchi’s Ford) +9:10.0
9. P. Solberg (Solberg Citroen) +11:27.1
10. Kuipers (Ferm Ford) +13:07.9
auto.in.gr