Ο Jean Todt εργάζεται μαζί με τον Ευρωπαίο Επίτροπο σε θέματα Βιομηχανίας, Antonio Tajani, για τη δημιουργία ηλεκτρικών σπορ αγωνιστικών αυτοκινήτων, καρτ και μονοθεσίων, με στόχο από το 2013 κιόλας να αρχίσουν ανά τον κόσμο τα πρώτα πρωταθλήματα με αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας φιλοδοξεί να προωθήσει την ηλεκτρική ενέργεια και στα μονοθέσια της Formula 1, ώστε να εκμεταλλευτεί την εμπορικότητα και τη φήμη της για να εντείνει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα ηλεκτρικά οχήματα.
"Θέλουμε το συντομότερο δυνατόν να έχουμε περισσότερες κατηγορίες αγώνων, με νέα μορφή ενέργειας. Θα δραστηριοποιηθούμε όσο περισσότερο μπορούμε, σε όλο τον κόσμο", τόνισε ο πρόεδρος της FIA. Στο θέμα συνδράμει και ο Burkhard Goeschel, πρώην ανώτατο διοικητικό στέλεχος της BMW και νυν επικεφαλής της Επιτροπής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της FIA.
Οι αγώνες με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν κρίσιμη παράμετρο για την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς στόχος της είναι να μειώσει στο μισό τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030 και να τα εξαλείψει πλήρως μέχρι το 2050.
Το όραμα του Jean Todt, πάντως, έχει συναντήσει ήδη σθεναρή αντίσταση από τον εμπορικό διευθυντή της F1, Bernie Ecclestone, ο οποίος αντιτίθεται ακόμα και στην ιδέα χρήσης μικρότερων, τετρακύλινδρων κινητήρων 1.6 Turbo στην F1 από το 2013.
Σχετικά με τις αντιδράσεις αυτές, ο πρόεδρος της FIA δήλωσε ότι "...το μόνο που ενδιαφέρει τους ανθρώπους της αγωνιστικής κοινότητας είναι η αύξηση της απόδοσης, διότι θέλουν να κερδίζουν. Όμως, αν μιλήσει κανείς με τα διοικητικά συμβούλια των αυτοκινητοβιομηχανιών, φαίνεται να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον εφαρμογής των νέων τεχνολογιών. Αυτό δεν είναι τόσο προσιτό στην αγωνιστική κοινότητα, διότι έχει μεγάλο κόστος χρημάτων και έρευνας και δεν βελτιώνει την απόδοση και το κατανοώ".
Σημειώστε ότι στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, το Φθινόπωρο του 2010, παρουσιάστηκε η Formulec EF01 – το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό μονοθέσιο. Έχει τις προδιαγραφές μιας Formula 3 και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3 δευτερόλεπτα και μέχρι τα 260 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες λιθίου ιόντων και κιβώτιο δύο ταχυτήτων και η αυτονομία του είναι αρκετή για αγώνες 20-25 λεπτών.
Η Formulec EF01, που κατασκευάστηκε σε δυόμισι χρόνια με τη συνεργασία πολλών διακεκριμένων εταιρειών, μεταξύ των οποίων και η Mercedes GP, μπορεί να αποτελέσει τη βάση των πρώτων αμιγώς ηλεκτρικών πρωταθλημάτων στο εγγύς μέλλον.
auto.in.gr