Αυτή η απόφαση αντικαθιστά το αρχικό πλάνο της FIA, που ήταν η επιβολή τετρακύλινδρων 1.6 Turbo από το 2013 - πλάνο στο οποίο είχαν αντιδράσει τρεις εκ των τεσσάρων κατασκευαστών κινητήρων του σπορ, οι Ferrari, Mercedes-Benz και Cosworth.
Η Renault ήταν υπέρμαχος του αρχικού πλάνου και είχε απειλήσει με αποχώρηση από το σπορ αν δεν εφαρμοζόταν οι κινητήρες μικρής χωρητικότητας, με Turbo, οι οποίοι έχουν άμεση σχέση με τους κινητήρες των αυτοκινήτων παραγωγής. Η νέα απόφαση φέρεται να ικανοποιεί τη Renault, παρά τους δύο επιπλέον κυλίνδρους.
Επίσης, με τη νέα απόφαση καλύπτεται και η κάθετη απαίτηση της FIA και του προέδρου της, Jean Todt, να συνδεθούν οι νέας γενιάς κινητήρες με περισσότερα συστήματα ανάκτησης ενέργειας, ώστε αυτά τα συστήματα να εξελίσσονται στη F1 και στη συνέχεια να μεταφέρονται στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Το μόνο που απομένει για να οριστικοποιηθεί η συμφωνία για τους κινητήρες V6 1.6 Turbo το 2014 είναι η υπερψήφισή της από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport, της FIA – κάτι που θεωρείται ότι είναι τυπική διαδικασία.
auto.in.gr