Το Aprilia RS4 125, η πρώτη τετράχρονη σπορ μοτοσικλέτα 125 κ.εκ. της
ιταλικής εταιρείας, ξεκίνησε να διατίθεται και στην ελληνική αγορά με
τιμή 4.120 ευρώ. Παράλληλα, στο πλαίσιο της ανανέωσης των μικρών
supersport μοτοσικλετών της, η Aprilia παρουσίασε και το RS4 50 -
προσφέροντας στους νεαρούς αναβάτες την τεχνογνωσία της Aprilia σε μια
αγωνιστική ρέπλικα 50 κ.εκ.
Οι δύο νέες αυτές μοτοσικλέτες ανήκουν -όχι μόνο από αισθητική άποψη- στην κατηγορία των μοτοσικλετών υψηλών επιδόσεων της εταιρείας του Noale – κατηγορία στην οποία πρωταγωνιστεί η Aprilia RSV4, παγκόσμια πρωταθλήτρια Superbikes το 2010.
Για την ακρίβεια, το Aprilia RS4 125, φυσικός διάδοχος του δημοφιλούς Aprilia RS 125, υιοθετεί -για πρώτη φορά στα 125 κ.εκ.- το καινοτομικό σύστημα άμεσων αλλαγών Aprilia Quick Shift, ένα εξειδικευμένο σύστημα που προέρχεται από το μεγάλο αδελφό RSV4 APRC.
Το Aprilia Quick Shift διαχειρίζεται τη διακοπή της ροπής για την αλλαγή ταχύτητας βάσει της σχέσης του κιβωτίου που είναι ήδη επιλεγμένη, του επιπέδου ανοίγματος του γκαζιού και των στροφών του κινητήρα. Το πλεονέκτημα αυτού του συστήματος (που διατίθεται ως έξτρα αξεσουάρ) είναι ότι ο οδηγός ανεβάζει εύκολα ταχύτητα κρατώντας το γκάζι ανοιχτό και χωρίς συμπλέκτη, οπότε η αλλαγή γίνεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα.
Από την θηριώδη RSV4 προέρχονται, επίσης, πολλά στοιχεία του σχεδιασμού των νέων μικρών ιταλικών supersport, όπως ο σχεδιασμός του φέρινγκ, του ρεζερβουάρ, της μίνιμαλ ουράς με τα φώτα LED και του ρύγχους, στο οποίο ο τριπλός προβολέας εφάπτεται με τις μεγάλες εισαγωγές του αέρα.
Με τις εκτεταμένες αεροδυναμικές μελέτες ελαχιστοποιήθηκαν οι επιφάνειες, ώστε να αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά των Aprilia RS4 50 και RS4 125 χωρίς να μειώνεται η προστασία από τον αέρα. Έτσι, το πλαίσιο και ο κινητήρας δεν αποκρύπτονται, αλλά χρησιμοποιούνται ως θεμελιώδη στοιχεία της σχεδίασης.
Η εξάτμιση, εμπνευσμένη από τα αγωνιστικά μοντέλα, είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του φέρινγκ. Μια λύση που δεν είναι μόνο γοητευτική οπτικά, αλλά συμβάλλει επίσης σημαντικά στη δυναμική συμπεριφορά του δίτροχου, καθώς βοηθά στην συγκέντρωση των μαζών.
Το πλαίσιο των RS4 50 και RS4 125, που επίσης έχει προκύψει από την εμπειρία της εταιρείας στους αγώνες, αποτελείται από δύο χυτούς δοκούς από αλουμίνιο, με νευρώσεις για πρόσθετη ενίσχυση. Η ανάρτηση εμπρός αποτελείται από ανάποδο πιρούνι 41 χιλιοστών και διαδρομής 110 χιλ., ενώ πίσω από αμορτισέρ που συνδέεται απευθείας με το ασύμμετρο ψαλίδι.
Για το σύστημα πέδησης οι δύο μικρές ιταλικές supersport μοτοσικλέτες διαθέτουν ατσαλένιο δισκόφρενο 300 χιλ. εμπρός, με ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων, καθώς και πίσω δισκόφρενο 220 χιλ. με δαγκάνα ενός εμβόλου. Οι τροχοί 17 ιντσών είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά διαστάσεων 100/80 εμπρός και 130/70 πίσω.
Ο κινητήρας του RS4 50 είναι μονοκύλινδρος, δίχρονος, με χρήση βαλβίδας reed στην εισαγωγή. Για τη λίπανση χρησιμοποιείται ένα ξεχωριστό σύστημα μίξης με μεταβλητής χωρητικότητας ογκομετρική αντλία. Η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου έξι ταχυτήτων.
Το Aprilia RS4 125 διαθέτει υγρόψυκτο, τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κ. εκ. με ηλεκτρονικό ψεκασμό, τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC). Πρόκειται για νέο κινητήρα, που καλύπτει τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης 6 σχέσεων.
Τέλος, ο πολλαπλών λειτουργιών αναλογικός / ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη LCD είναι εμπνευσμένος από τις απαιτήσεις της κατηγορίας των Superbikes. Πιο πίσω, ένας διακόπτης επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη αφαίρεση της σέλας του συνεπιβάτη και την τοποθέτηση ενός καλύμματος (που διατίθεται ως αξεσουάρ), σχηματίζοντας έτσι ένα σπορ μονόσελο.
Οι δύο νέες αυτές μοτοσικλέτες ανήκουν -όχι μόνο από αισθητική άποψη- στην κατηγορία των μοτοσικλετών υψηλών επιδόσεων της εταιρείας του Noale – κατηγορία στην οποία πρωταγωνιστεί η Aprilia RSV4, παγκόσμια πρωταθλήτρια Superbikes το 2010.
Για την ακρίβεια, το Aprilia RS4 125, φυσικός διάδοχος του δημοφιλούς Aprilia RS 125, υιοθετεί -για πρώτη φορά στα 125 κ.εκ.- το καινοτομικό σύστημα άμεσων αλλαγών Aprilia Quick Shift, ένα εξειδικευμένο σύστημα που προέρχεται από το μεγάλο αδελφό RSV4 APRC.
Το Aprilia Quick Shift διαχειρίζεται τη διακοπή της ροπής για την αλλαγή ταχύτητας βάσει της σχέσης του κιβωτίου που είναι ήδη επιλεγμένη, του επιπέδου ανοίγματος του γκαζιού και των στροφών του κινητήρα. Το πλεονέκτημα αυτού του συστήματος (που διατίθεται ως έξτρα αξεσουάρ) είναι ότι ο οδηγός ανεβάζει εύκολα ταχύτητα κρατώντας το γκάζι ανοιχτό και χωρίς συμπλέκτη, οπότε η αλλαγή γίνεται πολύ πιο εύκολα και γρήγορα.
Από την θηριώδη RSV4 προέρχονται, επίσης, πολλά στοιχεία του σχεδιασμού των νέων μικρών ιταλικών supersport, όπως ο σχεδιασμός του φέρινγκ, του ρεζερβουάρ, της μίνιμαλ ουράς με τα φώτα LED και του ρύγχους, στο οποίο ο τριπλός προβολέας εφάπτεται με τις μεγάλες εισαγωγές του αέρα.
Με τις εκτεταμένες αεροδυναμικές μελέτες ελαχιστοποιήθηκαν οι επιφάνειες, ώστε να αναδεικνύονται τα χαρακτηριστικά των Aprilia RS4 50 και RS4 125 χωρίς να μειώνεται η προστασία από τον αέρα. Έτσι, το πλαίσιο και ο κινητήρας δεν αποκρύπτονται, αλλά χρησιμοποιούνται ως θεμελιώδη στοιχεία της σχεδίασης.
Η εξάτμιση, εμπνευσμένη από τα αγωνιστικά μοντέλα, είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος του φέρινγκ. Μια λύση που δεν είναι μόνο γοητευτική οπτικά, αλλά συμβάλλει επίσης σημαντικά στη δυναμική συμπεριφορά του δίτροχου, καθώς βοηθά στην συγκέντρωση των μαζών.
Το πλαίσιο των RS4 50 και RS4 125, που επίσης έχει προκύψει από την εμπειρία της εταιρείας στους αγώνες, αποτελείται από δύο χυτούς δοκούς από αλουμίνιο, με νευρώσεις για πρόσθετη ενίσχυση. Η ανάρτηση εμπρός αποτελείται από ανάποδο πιρούνι 41 χιλιοστών και διαδρομής 110 χιλ., ενώ πίσω από αμορτισέρ που συνδέεται απευθείας με το ασύμμετρο ψαλίδι.
Για το σύστημα πέδησης οι δύο μικρές ιταλικές supersport μοτοσικλέτες διαθέτουν ατσαλένιο δισκόφρενο 300 χιλ. εμπρός, με ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων, καθώς και πίσω δισκόφρενο 220 χιλ. με δαγκάνα ενός εμβόλου. Οι τροχοί 17 ιντσών είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά διαστάσεων 100/80 εμπρός και 130/70 πίσω.
Ο κινητήρας του RS4 50 είναι μονοκύλινδρος, δίχρονος, με χρήση βαλβίδας reed στην εισαγωγή. Για τη λίπανση χρησιμοποιείται ένα ξεχωριστό σύστημα μίξης με μεταβλητής χωρητικότητας ογκομετρική αντλία. Η μετάδοση γίνεται μέσω κιβωτίου έξι ταχυτήτων.
Το Aprilia RS4 125 διαθέτει υγρόψυκτο, τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα 125 κ. εκ. με ηλεκτρονικό ψεκασμό, τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής (DOHC). Πρόκειται για νέο κινητήρα, που καλύπτει τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι επίσης 6 σχέσεων.
Τέλος, ο πολλαπλών λειτουργιών αναλογικός / ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη LCD είναι εμπνευσμένος από τις απαιτήσεις της κατηγορίας των Superbikes. Πιο πίσω, ένας διακόπτης επιτρέπει την εύκολη και γρήγορη αφαίρεση της σέλας του συνεπιβάτη και την τοποθέτηση ενός καλύμματος (που διατίθεται ως αξεσουάρ), σχηματίζοντας έτσι ένα σπορ μονόσελο.
auto.in.gr