Τα φώτα έσβησαν. Οι ψηλόλιγνοι "θαυματοποιοί" του M Division εγκαταλείπουν τη θέση τους και τον άχαρο ρόλο του παρουσιαστή. Οι Nirvana "ντύνουν" μουσικά την είσοδο τεσσάρων BMW στο πλατό και παράλληλα ξορκίζουν τον καθωσπρεπισμό που συνήθως χαρακτηρίζει μία τέτοιου είδους... συνάθροιση. Η επίσημη παρουσίαση της νέας M5 ανήκει, πλέον, στο παρελθόν.
Οι περισσότεροι τρέχουν να φρεσκάρουν τη μνήμη τους, αγγίζοντας τις μεταλλικές επιφάνειες εκείνων των sedan που αποτέλεσαν ή συνεχίζουν να αποτελούν όνειρο ζωής. Άλλοι, εστιάζουν στη σημερινή εκδοχή του αυτοκινήτου, καταθέτοντας τις πρώτες τους εντυπώσεις από την M5 των 560 ίππων.
Η συζήτηση μεταξύ των Ελλήνων περιορίζεται σε θεωρητικό επίπεδο. Ένας απρόσμενος ανεφοδιασμός, μία επιπλέον πτήση και κάποιες ώρες καθυστέρησης, μας στέρησαν τη δυνατότητα οδήγησης την πρώτη ημέρα της δημοσιογραφικής αποστολής στη Σεβίλλη.
Σταυρώνοντας, λοιπόν, τα δάκτυλα πίσω από την πλάτη, ελπίζεις ότι το επόμενο πρωινό όλα θα κυλήσουν ομαλά και ότι το μεσημέρι της ίδιας ημέρας θα σε βρει να "γράφεις" γύρους σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό σιρκουί.
Χωρίς "ηλεκτρονικά", χωρίς τους περιορισμούς που επιβάλει και τις παγίδες που κρύβει ένας δημόσιος δρόμος και με μοναδικό "παράσημο" μία κλήση που πρόλαβες να εισπράξεις... και να πληρώσεις, προσπερνώντας το λάθος αυτοκίνητο -ένα "undercover" περιπολικό-, τη λάθος στιγμή.
Bad luck. Το "κροτάλισμα" του διπλά υπερτροφοδοτούμενου V8 και η αστείρευτη ροπή που απελευθερώνεται κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί πεντάλ, σου επιτρέπουν να "προσπερνάς" κάθε αναποδιά. Και να συνεχίζεις, επιχειρώντας να αφομοιώσεις τις πληροφορίες που σε βομβαρδίζουν.
Από το σύστημα διεύθυνσης με τη μεταβλητή υποβοήθηση, την ενεργή ανάρτηση, τον κινητήρα, τον πίσω άξονα με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το επτατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ή από τα φρένα με τις εξαπίστονες δαγκάνες και τους διάτρητους, αεριζόμενους δίσκους.
Τα περισσότερα από αυτά, άλλωστε, είναι και απολύτως ρυθμίσιμα. Πέντε ξεχωριστοί διακόπτες, οι οποίοι φιλοξενούνται στη βάση του επιλογέα ταχυτήτων φροντίζουν γι’ αυτό, μετατρέποντας μία πολυτελή μπερλίνα υψηλών προδιαγραφών σε ένα αποτελεσματικό υπερ-όπλο, που απαιτεί γνώση και σε κάθε περίπτωση σεβασμό.
Στην προσπάθειά σου να βρεις τα όρια της νέας M5, είναι σχεδόν σίγουρο ότι νωρίτερα θα έχεις εξαντλήσεις τα δικά σου. Με το πόδι στο πάτωμα το βαυαρικό sedan εξανεμίζει κάθε είδους ευθεία.
Και όταν έρθει η στιγμή να σημαδέψεις την κορυφή της στροφής, μετά τα φρένα και το αποφασιστικό turn-in, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι αυτό που αναλαμβάνει να διαχειριστεί τη διστακτική επιστροφή σου στο γκάζι.
Έχοντας γράψει τα πρώτα χιλιόμετρα στο κοντέρ και εν μέρει εξοικειωθεί με την ακατέργαστη δύναμη του V8 με τον άμεσο ψεκασμό, το VALVETRONIC και τους δύο υπερσυμπιεστές μεταβλητής γεωμετρίας, ο ιδρώτας στο μέτωπο επιστρέφει.
Είναι η στιγμή που εγκαταλείπεις το pit lane και "πέφτεις" νωρίς στα φρένα για την πρώτη αριστερή. Απαλλαγμένος από τους ηλεκτρονικούς "μπαμπούλες" και με την καλοδεχούμενη ανοχή των Γερμανών, οι κανόνες έχουν πλέον αντιστραφεί.
Θα ακολουθήσουν άλλες 22 στροφές μέχρι να καλύψεις την απόσταση των 5.425 μέτρων και να ολοκληρώσεις αλώβητος τον πρώτο γύρο στην καλοσχεδιασμένη πίστα του Ascari Race Resort.
Μέχρι να τονώσεις την αυτοπεποίθησή σου και να ωθήσεις το πανίσχυρο sedan των δύο τόνων στα άκρα.
Αν θα έπρεπε να τη συγκρίνεις με το πρόσφατο παρελθόν της, πέρα από την αύξηση της ισχύος -κατά 53 ίππους- και την εκρηκτικότητα που εξασφαλίζει το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 4,4 λίτρων, η νέα M5 δείχνει να είναι πιο φιλική.
Λιγότερο υποστροφική με "ελαφρύτερο" μπροστινό τμήμα και σχεδόν προβλέψιμη από τη στιγμή που ο πίσω άξονας θα ανοίξει την τροχιά του και εσύ θα κληθείς να επαναφέρεις τις ισορροπίες μέσω του υδραυλικά υποβοηθούμενου τιμονιού.
Επιπλέον, οι πρόσθετες δυνατότητες παραμετροποίησης (η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση σε αντίθεση με τη M3 ανήκει στον βασικό εξοπλισμό) και η σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου -στα 9,9 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή-, φροντίζουν ώστε η συμβίωση μαζί της να απαιτεί λιγότερες παραχωρήσεις.
Κατά τ’ άλλα οι τροχοί των 20 ιντσών, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, τα "βράγχια" απαγωγής θερμότητας και πολύ περισσότερο τα ζεύγη των διπλών απολήξεων εξάτμισης στο πίσω τμήμα, προηγούνται της φήμης του βαυαρικού sedan, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα και τις απαραίτητες συστάσεις.
Για τους έχοντες -είναι σχεδόν σίγουρο ότι η τιμή του αυτοκινήτου θα ξεπεράσει τα 100.000 ευρώ- η νέα M5 αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του επόμενου έτους. Για τους υπόλοιπους, οι νέοι κινητήρες, μεταξύ αυτών και το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης των 2,0 λίτρων σε εκδόσεις των 184 και των 245 ίππων, που έρχονται να προστεθούν στην γκάμα της μέχρι σήμερα γνωστή "πεντάρας", αποτελούν μία εξίσου θεαματική αρχή.
H BMW M5 με μία ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,910 / 1,891 / 1,456
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,964
Κινητήρας (κ.εκ.): 4.395
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 560/6.000-7.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 680/1.500-5.750
Βάρος (κιλά): 1.870
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 9,9
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 232
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 4,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250 (305 σε συνδυασμό με το Μ Driver’s Package)
''autoin.gr''