Tuning

21/10/11

Οι Ferrari και Mercedes έφεραν νωρίτερα το 2012!

Οι Ferrari και Mercedes δοκίμασαν το τριήμερο του GP Κορέας (14-16/10) νέες μπροστινές πτέρυγες που προέρχονται απευθείας από το σχεδιασμό των νέων μονοθεσίων τους, για το πρωτάθλημα του 2012. Οι δύο ομάδες εδώ και καιρό δεν έχουν κανένα βαθμολογικό ενδιαφέρον για το φετινό πρωτάθλημα.

Η Scuderia φυσικά δεν έδωσε πληροφορίες για τη νέα της πτέρυγα, αλλά διαπίστωσε με ευχαρίστηση ότι η νέα πτέρυγα έδωσε τα ίδια δεδομένα με εκείνα που προέκυψαν και από τις δοκιμές στην αεροσήραγγα.

Αυτό σημαίνει ότι στο Maranello λύθηκε η φετινή αστοχία που παρατηρήθηκε στην αεροσήραγγα, της οποίας τα δεδομένα δεν συνέπιπταν με εκείνα που συλλέγονταν στην πίστα. "Αυτό είναι καλό σημάδι, χωρίς αμφιβολία" είπε, επιβεβαιώνοντας την πληροφορία, ο αγωνιστικός διευθυντής Stefano Domenicali.

Η νέα πτέρυγα της Ferrari δεν είχε κάτι επαναστατικό, αλλά ενέπιπτε στη φιλοσοφία του πιο ρηξικέλευθου σχεδιασμού που εφαρμόζει ο Επικεφαλής Σχεδιαστής Νικόλας Τομπάζης για το νέο μονοθέσιο, το οποίο στο Maranello φέρει τον κωδικό 663.

Ο Έλληνας αεροδυναμιστής είπε ότι η εμπρός πτέρυγα "έχει νέα προσέγγιση σχετικά με τη λειτουργία της. Προσπαθούμε να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε, άμεσα".

Παράλληλα, υπάρχουν δημοσιεύματα -κυρίως στην Ιταλία- που αναφέρουν ότι η νέα Ferrari F1 θα είναι πιο χαμηλή, με μεγαλύτερο μεταξόνιο και με το cockpit τοποθετημένο πιο ψηλά - καθώς και ότι έχει υιοθετήσει ιδέες της Red Bull στο σχέδιο της εμπρός ανάρτησης.

Η νέα πτέρυγα της Mercedes, από την άλλη πλευρά, είναι επαναστατική. Περιλαμβάνει μια κάθετη εσοχή του αέρα στην καρίνα, κάτω από το ρύγχος. Από εκεί, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, ο αέρας μεταφέρεται κάτω από το δάπεδο και από εκεί στο διαχύτη, στην απόληξη του δαπέδου. Έτσι παράγεται περισσότερη αρνητική άντωση και βελτιώνεται η διαχείριση των πίσω ελαστικών.

Αυτή η ιδέα παραπέμπει στο περίφημο F-duct, το οποίο επινόησε πέρσι η McLaren και απαγορεύθηκε για φέτος. Ωστόσο, η πτέρυγα της Mercedes θεωρείται νόμιμη διότι δεν απαιτεί καμία απολύτως παρέμβαση του οδηγού για την ενεργοποίηση του συστήματος.

Πέραν των δύο παραπάνω ομάδων, ενδέχεται στους τρεις εναπομείναντες φετινούς αγώνες να δοκιμάσει εξαρτήματα από το 2012 και η πρωταθλήτρια Red Bull Racing. Αρκεί, σύμφωνα με τον τεχνικό της διευθυντή Adrian Newey, να μην αποκαλυφθούν μυστικά του σχεδιασμού.

Ο Βρετανός δήλωσε: "Όλη μας η έρευνα αφιερώνεται στη νέα χρονιά, αλλά αν εξελίξουμε κάτι το οποίο να βρίσκει εφαρμογή και στο φετινό μονοθέσιο ίσως [το χρησιμοποιήσουμε], ανάλογα αν θα αποκαλύψει τίποτα ή όχι [στις αντίπαλες ομάδες]. Δεν υπάρχουν τεράστιες αλλαγές για τη νέα χρονιά εκτός από τη θέση των εξατμίσεων, αλλά αυτή επηρεάζει σε τεράστιο βαθμό το μονοθέσιο".
auto.in.gr

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ