Τι θα μπορούσες
να περιμένεις από ένα sedan 4,6 μέτρων το οποίο συστήνεται ως το
δημοφιλέστερο "premium car" του πλανήτη; Από ένα τετράτροχο στο
εσωτερικό του οποίου οι δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων παραχωρούν
τη θέση τους στα υπεράνω κριτικής συνθετικά υλικά και στην πρωτοποριακή
τεχνολογία των, λιγότερο ή περισσότερο, σύνθετων εφαρμογών.
Έχοντας ήδη πάρει μία πρώτη γεύση από την έκτη και τελευταία γενιά της "τριάρας" -η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του αυτοκινήτου στην Βαρκελώνη μας επέτρεψε να αξιολογήσουμε τις δυνατότητές του, τόσο εντός όσο και εκτός πίστας- το στοιχείο της έκπληξης απουσιάζει.
Το γεγονός ότι η BMW δεν θέλησε να ρισκάρει, προικίζοντας τη Σειρά 3 με τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που πρώτη καθιέρωσε η Σειρά 5, σου επιτρέπει να προσπεράσεις στα γρήγορα όλες εκείνες τις λεπτομέρειες που συνθέτουν τη νέα, σαφώς πιο σύγχρονη και ελκυστική εικόνα της.
Δικαίως, λοιπόν, το ενδιαφέρον στρέφεται στην αξιοσημείωτη αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, η οποία μαρτύρα την προσπάθεια της βαυαρικής φίρμας να ενισχύσει την ευρυχωρία του εσωτερικού.
Από την αύξηση των 9,3 εκατοστών που παρουσιάζει το συνολικό μήκος του αμαξώματος, τα 5 εκατοστά "χρεώνονται" στο μεταξόνιο του γερμανικού sedan, γεγονός που δικαιολογεί τον μεγαλύτερο -κατά 1,5 εκατοστά- χώρο που αναλογεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών.
Ανάμεσα στα… χωροταξικά πλεονεκτήματα που έχει να παρουσιάσει η έκτη γενιά της Σειράς 3 ανήκουν φυσικά και τα 20 επιπλέον λίτρα του χώρου αποσκευών, ο συνολικός όγκος του οποίου ανήλθε στα 480 λίτρα.
Μιλώντας για άνεση, από τον εξοπλιστικό κατάλογο της "τριάρας" δεν λείπει απολύτως τίποτα. Ακόμη και η οθόνη ελέγχου που τοποθετείται στην κορυφή του ταμπλό ανήκει, ανεξαρτήτως έκδοσης, στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.
Σε ότι αφορά τις εκδόσεις Sport Line, Modern Line και Luxury Line, αυτές αναλαμβάνουν να διαφοροποιήσουν το προφίλ του αυτοκινήτου, παραμετροποιώντας όχι τον "πυρήνα" του εξοπλισμού αλλά στοιχεία, όπως το φινίρισμα των επιφανειών στο εσωτερικό, τις επενδύσεις, το σχεδιασμό των ζαντών και συγκεκριμένων τμημάτων του αμαξώματος.
Στη δική μας περίπτωση -βλέπε Luxury Line- οι επιλογές που έχουν πραγματοποιηθεί, κυρίως στο εσωτερικό, εστιάζουν περισσότερο στην πολυτέλεια και λιγότερο στη δυναμική πτυχή της "τριάρας" , φωτογραφίζοντας ταυτόχρονα και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Σε επίπεδο εργονομίας, το βελτιωμένο πολυχειριστήριο iDrive δεν απαιτεί, πλέον, ιδιαίτερη εξοικείωση, το έγχρωμο head-up display του προαιρετικού εξοπλισμού (σύστημα που προβάλλει συγκεκριμένες πληροφορίες στο παρμπρίζ) σου επιτρέπει να διατηρήσεις το βλέμμα σου στο δρόμο και τα χειριστήρια που φιλοξενεί το τριάκτινο τιμόνι να περιορίσεις τις περιττές κινήσεις των χεριών σου.
Άλλωστε με το εξαιρετικό κιβώτιο των οκτώ σχέσεων (προαιρετικός εξοπλισμός) στην αυτόματη διαμόρφωση έχεις το χρόνο να περιηγηθείς και να συμφιλιωθείς με τις λιγοστές ιδιαιτερότητες του, κατά παράδοση, οδηγοκεντρικά προσανοτολισμένου εσωτερικού.
Μετακινώντας τον επιλογέα στη θέση "D" μπορείς, λοιπόν, να απολαύσεις τον τρόπο με τον οποίο ένα premium sedan 4,6 μέτρων καταφέρνει να προσαρμόσει τις εξεζητημένες προδιαγραφές του στις απαιτήσεις μίας μεγαλούπολης.
Σε κάθε περίπτωση η ευελιξία που χαρακτηρίζει τη νέα Σειρά 3 δεν προδίδει το πραγματικό της μέγεθος. Το προαιρετικά διαθέσιμο Variable Sports Steering μεταβάλλει το λόγο του συστήματος διεύθυνσης ανάλογα με τη γωνία του τιμονιού, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο έως και 25% λιγότερες στροφές από άκρη σε άκρη.
Με το start&stop να απενεργοποιεί με την πρώτη ευκαιρία τον κινητήρα και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση να λειτουργεί συμπληρωματικά, εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, η Σειρά 3 φαντάζει απόλυτα προσιτή.
Αν μάλιστα επιλέξεις, μέσω του "Driver Experience Control" τη ρύθμιση ECO PRO, τροποποιώντας την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, το ρυθμό αλλαγής των σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου και τη λειτουργία μίας σειράς άλλων βοηθητικών συστημάτων, τότε η απόσταση που θεωρητικά χωρίζει ένα πισωκίνητο sedan 245 ίππων από ένα… ταπεινών προδιαγραφών μικρομεσαίο hatchback εκμηδενίζεται.
Το κέρδος, σε αυτήν την περίπτωση, δεν έχει να κάνει μόνο με την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου -αυτή με λίγη καλή θέληση θα διατηρηθεί κοντά στα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα- αλλά και με την άνεση, καθώς η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός) καταφέρνει να αντισταθμίσει το χαμηλό προφίλ των run flat ελαστικών και να απορροφήσει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Αντιθέτως, από τη στιγμή που το ECO PRO ή το Normal "αντικατασταθεί" από το Sport ή το Sport +, η Σειρά 3 επαναδιεκδικεί το ρόλο της στην κατηγορία. Έχοντας "κατοχυρώσει" την απόλυτη ισορροπία στην κατανομή του βάρους και την απαιτούμενη ακρίβεια-αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης, αυτό που απομένει ώστε να επιβεβαιωθούν τα γνώριμα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού sports sedan, είναι η πλήρης αξιοποίηση των 245 ίππων και των 350 Νm ροπής του δίλιτρου, και για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης.
Ο τελευταίος συνδυάζει την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού, με έναν twin scroll υπερσυμπιεστή (τα καυσαέρια που παράγει ο πρώτος και ο τέταρτος κύλινδρος ακολουθούν διαφορετική διαδρομή από τα καυσαέρια που προέρχονται από τον δεύτερο και τον τρίτο κύλινδρο), τον μεταβλητό χρονισμό και το μεταβλητό βύθισμα των βαλβίδων που μεταξύ άλλων καταργεί την παραδοσιακή πεταλούδα γκαζιού.
Το αποτέλεσμα σε αποζημιώνει. Αρκεί να φέρεις στο μυαλό σου τις ηρωικές προσπάθειες του ατμοσφαιρικού συνόλου των 2,0 λίτρων να υποστηρίξει, λίγο πριν η βελόνα του στροφόμετρου βρεθεί για τα καλά στα "κόκκινα", τη διαφορετικότητα της απερχόμενης τριάρας, ώστε να εκτιμήσεις τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που χωρίς δεύτερη σκέψη σου προσφέρει η σημερινή γενιά του αυτοκινήτου.
Ακόμη και αν δεν μπεις στη διαδικασία να επαληθεύσεις τα νούμερα των επιδόσεων που ανακοινώνει ο Γερμανός κατασκευαστής (0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα), πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι ότι η δύναμη που έχεις στη διάθεσή σου είναι πολύ περισσότερη από αυτή που υπό άλλες συνθήκες θα ζητούσες.
Όπως και να έχει, πάντως, δεν θα δυσκολευτείς να διαχειριστείς το πλεόνασμα ροπής που εμφανίζεται σχεδόν από το ρελαντί ή τις, υψηλότερες του αναμενομένου, ταχύτητες κίνησης που είναι πολύ πιθανόν να αναπτύξεις από στροφή σε στροφή.
Τα αποτελεσματικά και ανθεκτικά στη σκληρή χρήση φρένα, σε συνδυασμό με το ζυγισμένο πλαίσιο και το δεκτικό στις απότομες-χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων κιβώτιο, σου επιτρέπουν να επιβραδύνεις ακόμη και την τελευταία στιγμή.
Η ανάρτηση, έχοντας προσαρμόσει τις ρυθμίσεις της στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, δεν επιτρέπει τις μετατοπίσεις βάρους και συνεπώς την αποφόρτιση του πίσω άξονα που στην είσοδο της στροφής αποτελεί μία από τις βασικές αιτίες αποσταθεροποίησης.
Η αμέσως επόμενη επιλογή είναι να απενεργοποιήσεις -αυτή τη φορά πλήρως, καθώς στη διαμόρφωση Sport+ επιτρέπεται η στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης των πίσω τροχών- το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας.
Η συνέχεια, σε ότι αφορά τουλάχιστον τη συμπεριφορά της "τριάρας", είναι λίγο-πολύ αναμενόμενη. Αν δεν το επιδιώξεις, περισσότερο με το τιμόνι και λιγότερο με το γκάζι, δύσκολα θα καταφέρεις να αποσταθεροποιήσεις τον πίσω άξονα. Και όταν αυτό συμβεί μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα σου δοθεί ο χρόνος ώστε να αντιδράσεις.
Η απενεργοποίηση του DSC, ωστόσο, κρύβει και μία δυσάρεστη έκπληξη. Η απόκριση του γκαζιού χάνει την εκρηκτικότητά της, επιστρέφοντας αυτομάτως στη ρύθμιση Normal.
Μέχρι οι Γερμανοί να προβούν στην απαραίτητη διόρθωση, περιορίζοντας τον ρόλο των "ηλεκτρονικών" στη νέα Σειρά 3, η επιλογή της ρύθμισης Sport ή Sport+ φαντάζει ως η ιδανική, καθώς σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα και του πλαισίου, απαλλαγμένος -αν δεν το παρακάνεις- από τις άκομψες και περιοριστικές παρεμβάσεις του μερικώς απενεργοποιημένου DSC.
Παρά το γεγονός ότι στα χέρια σου έχεις ένα αυτοκίνητο που ποντάρει στην πολυτέλεια και στην αδιαμφισβήτητη ποιότητα της κατασκευής του, η "τριάρα" στη δίλιτρη έκδοση των 245 ίππων έχει την ικανότητα να μεταμορφώνεται από ένα κυριλέ και, εν μέρει, απρόσωπο sedan σε μία πισωκίνητη κατασκευή που δεν θα διστάσει να "τσαλακώσει" την εικόνα της ώστε να προσφέρει, με ή χωρίς την παρουσία των "ηλεκτρονικών", τη μέγιστη δυνατή απόλαυση στον οδηγό της.
''autoin.gr''