Tuning

9/4/10

Ford Fiesta 1.6 Sport VS Renault Clio GT VS Suzuki Swift Sport

Μικρές ατμοσφαιρικές βολίδες!
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Μπορεί το τελευταίο διάστημα οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες χαμηλού κυβισμού να κλέβουν την παράσταση όμως τρία από τα δημοφιλέστερα μικρά εξακολουθούν να διατίθενται, στις δυναμικές εκδόσεις τους, με ατμοσφαιρικό κινητήρα. Στο μικροσκόπιο λοιπόν τα γρήγορα Swift 1.6 Sport, Fiesta 1.6 και Clio 1.6 GT.

Η σπορ αίσθηση του Fiesta των 126 ίππων είναι το κύριο στοιχείο του

Πίσω υπάρχει αεροτομή για να θυμίζει την έκδοση, καθώς και diffuser στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα

Το ποιοτικό εσωτερικό στην ουσία δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις παρά μόνο εξοπλιστικά
Ford Fiesta 1.6 Sport Η έκδοση 1,6 Sport είναι -σε σχέση με τις εκδόσεις κυβισμού 1,25 λτ. και 1,4 λτ.- εμπλουτισμένη με μια σειρά από επιπλέον στοιχεία, τόσο στον αισθητικό όσο και στον τεχνολογικό τομέα. Πιο συγκεκριμένα, διαθέτει στάνταρ νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, σπορ εξωτερικό κιτ (ποδιά εμπρός-πίσω-πλάι, μεγάλη σπορ αεροτομή, όλα στο χρώμα του αμαξώματος), σπορ λεβιέ ταχυτήτων, σπορ καθίσματα, σπορ ανάρτηση και μικρό πίσω διαχύτη αέρα. Προαιρετικά και με επιπλέον κόστος 600 ευρώ μπορεί να αποκτηθεί το "πακέτο", που περιλαμβάνει ESP & ΕΒΑ, φιμέ πίσω τζάμια και 5άκτινες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τα επιπλέον αισθητικά αλλά και αεροδυναμικά βοηθήματα της εν λόγω έκδοσης συνιστούν ένα άκρως ελκυστικό σύνολο, που συνδυάζει αρμονικά το νεανικό και φρέσκο ύφος των απλών εκδόσεων με το διακριτικά σπορτίφ στιλ, που η Ford επιθυμεί να δώσει στο Fiesta 1,6 Sport. Από αισθητικής άποψης, το εσωτερικό του Fiesta 1,6 Sport δε διαφέρει παρά ελάχιστα από αυτό στις εκδόσεις 1,25 λτ. και 1,4 λτ. Η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται στα σπορ καθίσματα με την αξιόλογη πλευρική στήριξη, αλλά και στον πίνακα οργάνων, από τον οποίον απουσιάζουν τα χρωμιωμένα πλαίσια. Τέλος, ελαφρώς διαφορετικός είναι και ο λεβιές ταχυτήτων με τη σπορ λαβή.
Ο 1.600άρης κινητήρας που εφοδιάζει το Fiesta 1,6 Sport προέρχεται από το Focus και το Mondeo. Με δυναμομετρημένους 126 ίππους και ροπή ίση με 160 Nm στις 4.640 σ.α.λ., το μικρό Ford κινείται πραγματικά σβέλτα. Η τεχνολογία του ανεξάρτητου μεταβλητού χρονισμού των δύο εκκεντροφόρων-βαλβίδων (Ti-VCT) που ενσωματώνει, επιτρέπει ακόμα και 5% μειωμένη κατανάλωση (5,9 λτ./100 χλμ.), ενώ οι εκπομπές CO2 που το συνοδεύουν είναι κατά μέσο όρο 139 γρ./χλμ. Στην πράξη, περισσότερη δύναμη ξεδιπλώνει το μοτέρ στις υψηλές στροφές, αφού και η κλιμάκωση του κιβωτίου 5 σχέσεων δεν είναι ιδιαίτερα κοντή. Στο δρόμο το Fiesta δεν είναι τόσο επικεντρωμένο στην οδηγική αίσθηση όσο το προηγούμενο Fiesta 1,6S. Όμως, χάρη στο αρκούντως στιβαρό πλαίσιο, στο αρκετά καλό σε ακρίβεια ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι αλλά και στα ελαστικά διαστάσεων 205/40 R17, τα περιθώρια πρόσφυσης που έχει είναι πραγματικά πολύ μεγάλα, επιτρέποντας πολύ σβέλτη οδήγηση με απόλυτη ασφάλεια. H τιμή του ξεκινά από τα 16.125 ευρώ.


Με τους 128 ίππους του ο κινητήρας των 1,6 λίτρων καταφέρνει να χαρίσει καλές επιδόσεις στο Clio GT

H ούτως ή άλλως καλή οδική συμπεριφορά του Clio φέρνει πάντα το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού

Στο ταμπλό συναντούμε μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του, ενώ σχεδιαστικά η εικόνα είναι σύγχρονη και ευχάριστη
Renault Clio GT Η έκδοση GT περιλαμβάνει όλα τα νέα στοιχεία που απέκτησε το Clio στην ανανέωσή του, ωστόσο παρουσιάζει έναν περισσότερο σπορ χαρακτήρα από τις απλές εκδόσεις. Εκείνος διαμορφώνεται από τους ευμεγέθεις προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, με τον εμπρός να διαθέτει στρογγυλούς προβολείς ομίχλης, ενώ στον πίσω φιγουράρουν οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων. Oι ζάντες των 16 ιντσών και τα πλαϊνά μαρσπιέ συμπληρώνουν την έκδοση αυτή αισθητικά. Έτσι, το Clio GT -εκτός από πιο δυναμικό- παρουσιάζει και πιο εκλεπτυσμένο αισθητικό προφίλ έναντι των άλλων Clio. Το εσωτερικό του Clio GT δεν έχει υποστεί αλλαγές, με εξαίρεση τη χρωμιωμένη κεντρική κονσόλα και τα τύπου μπάκετ δερμάτινα υφασμάτινα καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη. Η ποιότητα βρίσκεται στα γνώριμα πολύ καλά επίπεδα, όπως επίσης και η συναρμογή, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο επάνω μέρος του ταμπλό, ενώ η γενικότερη εικόνα δίνει μια αίσθηση στιβαρότητας.
Το Clio GT διαθέτει ορισμένες τροποποιήσεις στην ανάρτηση σε σχέση με τα απλά Clio, γεγονός που το καθιστά περισσότερο σταθερό και καλύτερο σε αίσθηση έναντι εκείνων, χωρίς παράλληλα να υστερεί σε άνεση. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η έκδοση έχει κατά 15% πιο σφιχτή ανάρτηση, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω έχει μεγαλύτερη αντιστρεπτική, με το μεταξόνιο και τα μετατρόχια να παραμένουν ίδια. Στο δρόμο το Clio GT παρουσιάζει σίγουρο πάτημα μέσω της διακριτικά σφιχτής ανάρτησης, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές είναι λογικές. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων είναι ο ίδιος που κινεί και την RS έκδοση του Twingo, ωστόσο η απόδοσή του μειώθηκε στους 128 ονομαστικούς ίππους (έναντι 133 του Twingo). Στην πράξη, το GT απέδωσε 129 ίππους στο δυναμόμετρο, που κινούν το αμάξωμα των 1.209 κιλών με ευκολία, προσφέροντας καλές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο σχετικά σφιχτής κλιμάκωσης. H τιμή του ξεκινά από τα 16.700 ευρώ.


Αστείρευτη πηγή παιχνιδιού το Suzuki Swift Sport, αποτελεί ένα από τα λίγα προσιτά αυτοκίνητα που χαίρεσαι να οδηγείς

Mε 125 ίππους από τα 1,6 λίτρα και σκληρή ανάρτηση προσφέρει άπειρες ώρες οδηγικής ευχαρίστησης

Το δερμάτινο τιμόνι με τις κόκκινες ραφές χαρακτηρίζεται από τις πολύ ευχάριστες λαβές
Suzuki Swift Sport Η Suzuki, αναβιώνει το μικρό της Swift GTi -ή "Cultus" στην Ιαπωνία- με την ονομασία "Swift Sport". Η αναβίωση αυτή στο σύνολό της κρίνεται από τις πιο επιτυχημένες, αφού το Sport καταφέρνει και διατηρεί τρία από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του GTi. Αρχικά, ως ένα από τα αυθεντικά ιαπωνικά επονομαζόμενα "Lightweight" αυτοκίνητα ("χαμηλού βάρους"), διαθέτει εύστροφο κινητήρα, που στροφάρει έως τις 7.200 σ.α.λ.. και στρίβει ίσως καλύτερα και από το GTi. Το Swift Sport δε διαφέρει όσον αφορά στη δομή της ανάρτησης από τα άλλα Swift, ωστόσο είναι αρκετά πιο σφιχτό και πιο στιβαρό, χρησιμοποιώντας μεγαλύτερες αντιστρεπτικές, ενώ χρησιμοποιεί τα ειδικά -εξελιγμένα για εκείνο- αμορτισέρ της Monroe. Η οδηγική αίσθηση μέσω αυτών αλλά και των 17ιντσων ελαστικών της Goodyerar (Eagle F1) είναι κορυφαία, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να κινηθεί πολύ γρήγορα σε δρόμο με στροφές.
Το εσωτερικό του Swift Sport διαθέτει αρκετά στοιχεία, που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Swift. Ο διάκοσμος είναι έκδηλα σπορτίφ, με τα καθίσματα και τις επενδύσεις των θυρών να συνδυάζουν επιτυχώς το κόκκινο με το μαύρο ύφασμα. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρά υλικά, ενώ η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Σε επίπεδο χώρων, το Swift Sport δε διαφέρει από τα 3θυρα Swift. O κινητήρας του Swift Sport είναι χωρητικότητας 1,6 λίτρων και αποδίδει 125 ονομαστικούς ίππους. Όπως και εκείνος του GTi, είναι ιδιαίτερα εύστροφος (κόφτης στις 7.000 σ.α.λ.), ενώ και η μέγιστη τιμή της ροπής παρουσιάζεται υψηλή. Όσον αφορά στη λειτουργία του, παρουσιάζει μια ελαφρά αδυναμία στις χαμηλές στροφές, ωστόσο στις μεσαίες και υψηλές βρίσκεται στα φόρτε του, επιδεικνύοντας άριστη απόκριση και αποθέματα ισχύος, όπως και σπορτίφ χροιά. Το κιβώτιο έχει σφιχτή κλιμάκωση και εξυπηρετεί στη ζωντάνια που επιδεικνύει το μοτέρ, ανεξαρτήτως επιλεγμένης σχέσης, αν και η κατανάλωση κυμαίνεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα. Οι επιδόσεις είναι καλές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 17.360 ευρώ.


Εξοπλισμός - Τιμές Ford
Fiesta 1.6 Sport
Renault
Clio GT
Suzuki
Swift Sport
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / / /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής -
ABS
Antispin/ESP /
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) /- /- /-
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition - -
Ηλεκτρονικός κλιματισμός -
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
Tιμή (ευρώ) 16.125 16.700 17.360
Έκδοση Sport GT Sport
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Ford
Fiesta 1.6 Sport
Renault
Clio GT
Suzuki
Swift Sport
Κυβισμός (κ. εκ.) 1.596 1.558 1.586
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 126/6.020 129/6.760 127/6.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/4.640 157/3.720 149/4.920
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,7 9,9 8,9
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 10,8 11,7 8,7
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 17,8 17,1 13,1
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 193 197 200
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) 38,1 39,4 39,3
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 5,9 6,9 7,2
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 3.953/1.722/1.481 4.032/1.720/1.497 3.765/1.690/1.500
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.489 - 2.380
Βάρος (κιλά) 1.109 1.209 1.070
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 281 288 213

Πηγη autotriti.gr
Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ