Tuning

4/4/10

WRC Ράλλυ Ιορδανίας: O Sebastian Loeb νικητής

WRC Ράλλυ Ιορδανίας: O Sebastian Loeb νικητής

WRC
Ωστόσο, η νική του αυτή πέρασε σε δεύτερη μοίρα, αφού στην Ιορδανία σε πρώτο πλάνο βρέθηκαν οι ομάδες της Citroen και της Ford, με τις αποφάσεις τους πριν την έναρξη του σημερινού τελευταίου σκέλους. Για όσους δεν παρακολούθησαν εχθές, ένα λάθος στην επικοινωνία της ομάδας της Citroen, είχε σαν αποτέλεσμα ο Sebastien Ogier να ολοκληρώσει δεύτερος την ημέρα, αφήνοντας τον Latvala τρίτο. Αυτό θεωρητικά, πρόσφερε ένα πλεονέκτημα στον Φιλανδό, ο οποίος θα είχε καθαρό δρόμο μπροστά του σε σχέση με τον Loeb, ο οποίος και θα εκκινούσε πρώτος στις ειδικές. Έτσι, για να το αποφύγει αυτό η ομάδα της Citroen, έδωσε εντολή στον Ogier να μπει στο σέρβις σήμερα το πρωί, πριν την έναρξη του αγώνα, με πέντε λεπτά καθυστέρηση, κάτι που μεταφράστηκε σε ποινή 50 δλ. Αυτό σημαίνει ότι ο Γάλλος έπεσε πέμπτος και ότι ο Latvala θα εκκινούσε πίσω από τον Loeb.

Η Ford από την πλευρά της, δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια. Ο Mikko Hirvonen που επανήλθε σήμερα υπό καθεστώς superally, έφυγε με προπορία (δηλαδή νωρίτερα από το επιτρεπόμενο) από το σέρβις, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει δεύτερος στις ε.δ., μπροστά από τον Latvala, προσφέροντας στον τελευταίο και πάλι το πλεονέκτημα που είχε εχθές! Η απάντηση των Γάλλων, όμως, ήταν άμεση. Ο Ogier μπήκε στην 14η ε.δ. οκτώ λεπτά νωρίτερα, με αποτέλεσμα να εκκινεί αυτός πρώτος στις ε.δ. και να ανοίγει το δρόμο για τον Loeb. Όσο ενδιαφέρον και αν ακούγεται για κάποιους, όλη αυτή η ιστορία περισσότερο κουράζει. Αυτού του είδους οι στρατηγικές δεν ανήκουν στους αγώνες Ράλλυ. Σε αυτή τη μορφή αγώνων, έχουμε συνηθίσει απλά να βλέπουμε τον ταχύτερο να κερδίζει, την ώρα που αυτές οι κινήσεις περισσότερο απωθούν, παρά ελκύουν τους φίλους των αγώνων. Ίσως, να είναι η ώρα να αλλάξει αυτό το σύστημα με τη σειρά εκκίνησης και να επανέλθει στο σύστημα που επικρατούσε πριν από μερικά χρόνια, με την αντίστροφη σειρά εκκίνησης. Ότι πιο δίκαιο για όλους.

Έτσι, με τον Ogier να του καθαρίζει το δρόμο, ο Loeb δεν είχε κανένα πρόβλημα να εξασφαλίσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο φετινό Πρωτάθλημα, και μάλιστα με εμφατικό τρόπο, αποδεικνύοντας ποιος είναι και πάλι το αφεντικό στο θεσμό. Ο έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δεν δίστασε να εκφράσει την αντίρρηση του σε αυτού του είδους τις τακτικές που επιλέγουν οι επικεφαλής της ομάδας, αλλά δεν παρέλειψε να συμπληρώσει ότι η δουλειά του είναι να οδηγεί και να κερδίζει. Και αυτό ακριβώς έκανε σήμερα. Εκμεταλλεύτηκε την απόφαση της Citroen, και συγκεκριμένα του Olivier Quesnel, με αποτέλεσμα να κερδίσει εύκολα τον αγώνα της Ιορδανίας, διευρύνοντας μάλιστα και στο τέλος τη διαφορά του από τον δεύτερο Jari Matti Latvala. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο, σε συνδυασμό με την αδυναμία του Hirvonen να σημειώσει βαθμούς, κατάφερε να διευρύνει τη διαφορά του από τους διώκτες του στη βαθμολογία των Οδηγών.

O Jari Matti Latvala, ξεκίνησε σήμερα με στόχο να πλησιάσει τον Loeb, έχοντας στόχο του να κερδίσει τον αγώνα, αλλά ο Γάλλος από την πρώτη ειδική του έδειξε ότι αυτό είναι αδύνατο. Έτσι, περιορίστηκε στη δεύτερη θέση, αλλά έχοντας παρουσιάσει πολύ καλή εικόνα στον αγώνα, τόσο σε επίπεδο επιδόσεων, όσο και γενικότερης παρουσίας του στον αγώνα. Ο νεαρός Φιλανδός δείχνει μεταμορφωμένος και σίγουρα στους δύο χωμάτινους αγώνες σε Μεξικό και Ιορδανία, ταχύτερος και πιο αποτελεσματικός από τον πρώτο οδηγό της ομάδας, τον Mikko Hirvonen. Για όσους δεν το θυμούνται, να σας αναφέρουμε ότι ο Latvala ήταν ταχύτερος από τον ομόσταυλο του και στο Μεξικό, αλλά στο τέλος έκοψε για να επιτρέψει στον Mikko να περάσει μπροστά του, και να κατακτήσει περισσότερους βαθμούς στην προσπάθεια του για κατάκτηση του τίτλου των Οδηγών. Ο Hirvonen, για δεύτερη συνεχόμενη φορά περισσότερο προβλημάτισε με τις επιδόσεις, αλλά και εν τέλει με το λάθος του στην αρχή της δεύτερης ημέρας. Ο Φιλανδός είναι άνθρωπος της ψυχολογίας, και αναμφίβολα αυτού του είδους οι «αναποδιές» δεν τον βοηθούν στην προσπάθεια του να εκθρονίσει τον Loeb.

Το βάθρο, κατάφερε να συμπληρώσει ο Petter Solberg, με τον Νορβηγό να επιδεικνύει σπουδαία ταχύτητα για δεύτερο συνεχόμενο χωμάτινο αγώνα, τερματίζοντας και πάλι στην πρώτη τριάδα. Ο Νορβηγός ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, και σήμερα ήταν και πάλι ανάμεσα στους κορυφαίους συνδυασμούς, πάντα σε επίπεδο επιδόσεων. Αν εχθές δεν είχε αντιμετωπίσει τόσο σημαντικό πρόβλημα με την ειδική των 41 χιλιομέτρων, θα μπορούσε σήμερα να διεκδικήσει και κάτι παραπάνω. Αλλά και πάλι, η επίδοση του είναι εξαιρετική, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για μία καθαρά ιδιωτική συμμετοχή. Πάντως, οι επιδόσεις του και στην Ιορδανία αποδεικνύουν ότι ο ίδιος ποτέ δεν είχε «ξεχάσει την τέχνη», αλλά ουσιαστικά τα αυτοκίνητα που οδηγούσε δεν του επέτρεψαν να διακριθεί. Κρίμα, αν και εν έτει 2010 δείχνει να περνάει μία δεύτερη περίοδο νεότητας.

Ο Dani Sordo, με ακόμα μία Citroen C4, συμπλήρωσε την πρώτη τετράδα, με τον νεαρό Ισπανό να σημειώνει σημαντικούς βαθμούς για λογαριασμό της Citroen σε επίπεδο Κατασκευαστών. Ο Sordo, εμφάνισε δύο πρόσωπα στον αγώνα. Στην αρχή διεκδίκησε μέχρι και την πρώτη θέση της γενικής, αλλά από το δεύτερο σκέλος και έπειτα, έδειξε να κυνηγάει περισσότερο τον τερματισμό και τους βαθμούς, παρά την επίδοση. Αναμφίβολα, οι μέρες που περνάει δεν είναι και οι καλύτερες, αφού μπορεί να τερμάτισε στον αγώνα, αντίθετα με το Μεξικό, αλλά η παρουσία του Ogier ήταν για ακόμα μία φορά πιο εντυπωσιακή από τη δική του. Ο νεαρός Γάλλος, που δέχθηκε τις ποινές χρόνου το πρωί για να περάσει πρώτος στις ειδικές, μπορεί να έπεσε όγδοος, αλλά κατάφερε να ανακάμψει και να τερματίσει τελικά έκτος, κερδίζοντας στο τέλος τις εντυπώσεις. Ανάμεσα στις δύο Citroen, τερμάτισε ο Matthew Wilson που για ακόμα μία φορά έμεινε μακριά από προβλήματα, σημειώνοντας βαθμούς και σε αυτή την περίπτωση. Οι Federico Villagra και Kimi Raikkonen συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα, με τον Φιλανδό πρώην πιλότο της Formula 1 να καταφέρνει να σημειώσει τους πρώτους του βαθμούς στο Πρωτάθλημα.

Στην κατηγορία του SWRC, ο Xavier Pons κατάφερε να σημειώσει τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του στο θεσμό, όντας και ο μοναδικός συμμετέχων στην κατηγορία που κατάφερε να ολοκληρώσει τον αγώνα! Οι Evyind Brynildsen και P.G Andersson συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα, έχοντας κάνει χρήση superally, με τον Σουηδόα να κλέβει και σήμερα τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις του. Την ίδια ώρα, στο PWRC ο Patrick Flodin σημείωσε και αυτός τη δεύτερη του νίκη στην κατηγορία μετά από αυτή που σημείωσε στη Σουηδία, αφήνοντας τον περσινό Πρωταθλητή Armindo Araujo στη δεύτερη θέση της κατάταξης. Μάλιστα, ο Σουηδός λίγο έλειψε να δει ότι είχε χτίσει αυτές τις τρεις ημέρες να καταρρέει, αφού έσπασε η ανάρτηση του Impreza στην τελευταία ειδική, ευτυχώς χωρίς να του στοιχίσει.

Με αυτόν τον τρόπο, ο Loeb σημείωσε την 56η του νίκη στο θεσμό και τη δεύτερη συνεχόμενη φέτος. Με αυτόν τον τρόπο, διεύρυνε τη διαφορά του από τον Hirvonen στους 25 βαθμούς(!) και ουσιαστικά έβαλε πλώρη για τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του.
Αναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στο www.wrc.com, επίσημο site του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Πηγη 4troxoi.gr
Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ