Tuning

17/5/10

F1: GP Μονακό

F1: GP Μονακό-Ο Webber θριαμβεύει ξανά

F1,GP,Monaco,race,Webber Photos: Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τον Webber, που ισοβαθμεί με τον Vettel στην πρώτη θέση της βαθμολογίας.
Ο Mark Webber μετέτρεψε τη χθεσινή pole position του σε νίκη, στο επεισοδιακό GP του Μονακό όπου το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να παρέμβει τέσσερις φορές. Ο Αυστραλός οδηγός κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του και πέρασε στην πρωτοπορία του Πρωταθλήματος Οδηγών, όπου ισοβαθμεί με τον team mate του, Sebastian Vettel που συμπλήρωσε το θρίαμβο της Red Bull (η οποία επίσης φιγουράρει στην κορυφή του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών), τερματίζοντας στη δεύτερη θέση, αφού κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Robert Kubica στην εκκίνηση. Ο Πολωνός οδηγός της Renault παρέμεινε κολλημένος πίσω από τη Red Bull του καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να την προσπεράσει και περιορίστηκε στην 3η θέση, ανεβαίνοντας για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο.
Στην 4η θέση, απ' όπου εκκίνησε, είδε την καρό σημαία ο Felipe Massa, με πίσω του τον Lewis Hamilton, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα υπέρμετρης φθοράς των φρένων του εμπρός άξονα της McLaren του. Την 6η θέση κατάφερε να κλέψει στην τελευταία στροφή ο Michael Schumacher από τον Fernando Alonso, με την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες (μέλος των οποίων ήταν και o Damon Hill, ένας από τους μεγάλους αντιπάλους του Schumacher), τιμώρησαν με ποινή 20 δευτερολέπτων το Γερμανό, επειδή οι κανονισμοί ορίζουν ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να προσπεράσει εφόσον το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα στον τελευταίο γύρο και αποχωρεί για το pit lane στο τέλος του. Με την ποινή, ο Schumacher έπεσε στη 12η θέση, τελευταίο δηλαδή από αυτούς που πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού, καθώς τα μονοθέσια βρίσκονταν πολύ κοντά μεταξύ τους, όντας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εντούτοις, η ομάδα της Mercedes άσκησε έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών και το ζήτημα θα αναλάβει να διευθετήσει το Διεθνές Εφετείο της FIA.
Ο Αlonso, με τη Ferrari κατάφερε να πάρει τους 8 βαθμούς της 6ης θέσης, έχοντας ξεκινήσει τελευταίος από το pit lane, λόγω του χθεσινού ατυχήματός του στις ελεύθερες δοκιμές, που απέτρεψε τη συμμετοχή του στις κατατακτήριες. Ο Alonso εκμεταλλεύτηκε την πρώτη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, στο δεύτερο γύρο, για να πραγματοποιήσει το μοναδικό pit stop του, στρατηγική η οποία έφερε πολύ καλά αποτελέσματα, δεδομένων των περιστάσεων.
Μια λίγο διαφορετική στρατηγική από αυτή των υπόλοιπων κορυφαίων συνδυασμών επιχείρησε και ο Nico Rosberg, ο οποίος έχασε μια θέση από τον team mate του στην εκκίνηση, παραμένοντας στην πίστα περισσότερους -πολύ γρήγορους από την πλευρά του- γύρους πριν το pit stop του. Ωστόσο, το γεγονός ότι ο Mark Webber επέστρεψε στην πίστα έπειτα από το δικό του pit stop μπροστά του τον καθυστέρησε και οι διαφορετικές επιλογές δεν είχαν επιρροή στο αποτέλεσμα, αφού ο Γερμανός κατέληξε και πάλι πίσω από την άλλη Mercedes. Tη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι δυο Force India με τον Adrian Sutil 8ο και τον Vitantonio Liuzzi 9ο και ο Sebastien Buemi με την Τoro Rosso.
Ο αγώνας του πρώην πρωτοπόρου της βαθμολογίας, Jenson Button, τελείωσε μόλις τρεις γύρους μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, καθώς οι μηχανικοί της McLaren είχαν ξεχάσει κατά λάθος ένα κάλυμμα στο αριστερό ψυγείο του μονοθεσίου, το οποίο προκάλεσε υπερθέρμανση και οδήγησε στην αστοχία του κινητήρα της Mercedes.
Ο Webber χαρακτήρισε τη σημερινή ως μια από τις καλύτερες ημέρες της ζωής του, τονίζοντας ότι η νίκη στο Μονακό είναι ξεχωριστή. Ο Αυστραλός είχε μια άψογη εκκίνηση και τέθηκε επικεφαλής χωρίς πρόβλημα. Κατάφερε να διαχειριστεί άψογα τις διακοπές του αγώνα από το αυτοκίνητο ασφαλείας -και τον εκμηδενισμό των σημαντικών διαφορών που είχε κτίσει επί του team mate του σε διαφορετικά σημεία του- όπως επίσης και τους σχεδόν επικίνδυνους, σε μερικά περιστατικά, αργότερους συνδυασμούς.
H σφοδρή πρόσκρουση του Nico Hulkenberg στις μπαριέρες στον πρώτο γύρο, που προκλήθηκε από κατάρρευση των στηριγμάτων της εμπρός αεροτομή της Williams στην ταχύτατη καμπή του Τούνελ και επέφερε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα στο δεύτερο γύρο, δεν επηρέασε τον Webber που δεν είχε προλάβει να απομακρυνθεί. Ωστόσο, η δεύτερη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, που προκλήθηκε από την άλλη Williams, όταν στον 31ο γύρο, κάτι κατέρρευσε (ζάντα, ανάρτηση, ελαστικό είναι μερικές πιθανές περιπτώσεις) στην FW32 του Rubens Barrichello δημιουργώντας ακόμα ένα σφοδρό ατύχημα, κόστισε στον Webber ένα προβάδισμα 10 δευτερολέπτων επί του Vettel. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Barrichello, προσπαθώντας να βγει όσο το δυνατόν ταχύτερα από το μονοθέσιο, πέταξε το τιμόνι της Williams στην πίστα και το παρέσυραν αμφότερες οι HRT...
Η επιστροφή του αγώνα στον κανονικό του ρυθμό δε διήρκεσε περισσότερους από 10 γύρους, καθώς η δράση διακόπηκε και πάλι όταν αποκολλήθηκε ένα καπάκι υδρορροής. Το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα pits με 32 γύρους να απομένουν, και ο Webber άρχισε πάλι να αυξάνει τη διαφορά του από την άλλη Red Bull, χειριζόμενος πολύ καλά τους αργότερους συνδυασμούς και επιταχύνοντας το ρυθμό του όταν είχε να τους αντιμετωπίσει ο Vettel.
Ωστόσο, τα απρόοπτα δεν έλειψαν ούτε στα τελευταία λεπτά, όταν μόλις 4 γύρους πριν την καρό σημαία, ο Jarno Trulli επιχείρησε μια κίνηση... καμικάζι επί του Karun Chandhok, προσπαθώντας να περάσει την HRT του Ινδού, κυριολεκτικά από... πάνω! Πέραν των αστείων, ο πολύπειρος Ιταλός της Lotus έκανε μια αδικαιολόγητη κίνηση απόγνωσης στη Rascasse, οι τροχοί των δυο μονοθεσίων μπλέχτηκαν και η T127 "καβάλησε" την HRT, κάτι που ήταν πολύ επικίνδυνο για τον Chandhok, ο οποίος πρόλαβε και έσκυψε το κεφάλι του, αποφεύγοντας οποιονδήποτε τραυματισμό.
Το συμβάν αυτό εκτυλίχθηκε ακριβώς μπροστά στον Webber και θα μπορούσε να του έχει κοστίσει τον αγώνα. Ο ίδιος δήλωσε ότι μόλις είδε την παράτολμη κίνηση του Trulli, απλά ήλπιζε να υπάρχει χώρος να διαφύγει από την επικίνδυνη ζώνη, ανησυχώντας και για την ασφάλεια του Chandhok... Ο Aυστραλός κατάφερε να αποφύγει το ατύχημα που εκτυλίχθηκε μπροστά του και πέρασε τους τελευταίους τέσσερις γύρους παρακολουθώντας την Mercedes-Benz SLS AMG του Bernd Maylander (το αυτοκίνητο ασφαλείας) να τον πηγαίνει... "βόλτα" προς τη νίκη.
Ο Vettel ήταν ευχαριστημένος από τη δεύτερη θέση, καθώς εκκίνησε τρίτος και στο Μονακό, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, συνήθως δεν υπάρχει ευκαιρία προσπεράσματος. Η εκκίνηση του Γερμανού ήταν καθοριστική για αυτό το αποτέλεσμα, καθώς δεν είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει το ρυθμό του team mate του, ενώ παράλληλα, είχε δυσκολίες να απομακρυνθεί από τον πολύ επιθετικό Kubica, που τον ακολουθούσε κατά πόδας και στους 78 γύρους, ιδιαίτερα στις επανεκκινήσεις.
Όπως γνωρίζει πολύ καλά ο Kubica, η δεύτερη θέση "παίχτηκε" στην εκκίνηση, όπου η Renault, από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας, παρουσίασε εκτεταμένο σπινάρισμα και δεν επέτρεψε στον Πολωνό να υπερασπιστεί τη θέση του. Ο Kubica πιστεύει ότι ήταν ταχύτερος του Vettel με τα σκληρά ελαστικά, γεγονός που επαληθεύεται από το ότι ο Γερμανός δεν ξέφυγε ποτέ περισσότερο από δυο δευτερόλεπτα από τη Renault.
O Felipe Massa δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει τον Kubica και τερμάτισε από στην ίδια θέση από την οποία εκκίνησε, 4ος δηλαδή, χωρίς να απειληθεί ιδιαίτερα από τον Lewis Hamilton. O Βρετανός αντιμετώπισε υπέρμετρη φθορά στα φρένα του εμπρός άξονα και αναγκάστηκε να στρέψει την κατανομή πέδησης της McLaren προς τους πίσω τροχούς για να μην παρουσιαστεί πρόβλημα στους τελευταίους γύρους. Το γεγονός αυτό είχε αντίκτυπο στο ρυθμό του και ήταν εμφανές ότι έχανε χρόνο από τον Massa ανάμεσα στις επεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Εντέλει, και ο Hamilton τερμάτισε από τη θέση που εκκίνησε, δηλαδή 5ος.
Ο Fernando Alonso εκμεταλλεύτηκε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο δεύτερο γύρο για να πραγματοποιήσει το υποχρεωτικό pit stop του και χρησιμοποίησε το σετ σκληρής γόμας ελαστικών για τους 77 από τους 78 γύρους του αγώνα. Ο Ισπανός έδωσε σκληρές μάχες με αργότερους συνδυασμούς στους αρχικούς γύρους και όταν οι κορυφαίοι οδηγοί άρχισαν τα pit stop τους, βρισκόταν αρκετά κοντά τους. Συνεπώς, ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα έπειτα από την αλλαγή ελαστικών του ακριβώς μπροστά του, ενώ οι δυο Mercedes και ο Barrichello βρέθηκαν πίσω από τη Ferrari, που με έξυπνη στρατηγική ανέκτησε πάρα πολλές θέσεις. Η σημαντικότερη μέριμνα του Alonso ήταν να διαφυλάξει τα ελαστικά του, για αυτό και δεν απειλούσε τον Hamilton, αφού θα του ήταν εξαιρετικά δύσκολο να τον προσπεράσει. Ο Alonso αντιμετώπιζε εμφανείς δυσκολίες με τα ελαστικά του στο τελικό στάδιο του αγώνα και η υπερβολική υπερστροφή που προσέδωσαν στην F10 στις τελευταίες στροφές του αγώνα, επέτρεψε στο Schumacher να προσπεράσει και να αποσπάσει, προσωρινά απ' ότι αποδείχθηκε αργότερα, την 6η θέση.
Σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας εισέρχεται στα pits, αφότου έχει καθορίσει το ρυθμό του αγώνα για κάποιους γύρους, η αγωνιστική δράση ξεκινάει και πάλι μετά την πρώτη γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας, η οποία στις περισσότερες πίστες βρίσκεται πριν την τελευταία στροφή. Ωστόσο, ο κανονισμός αυτός δεν ισχύει, απ' όσο έκριναν οι αγωνοδίκες, για τον τελευταίο γύρο του αγώνα, όπου τα προσπεράσματα δεν επιτρέπονται μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Η Mercedes διαφωνεί με τους αγωνοδίκες σε αυτό το σημείο και έχει καταθέσει έφεση στην απόφασή τους να τιμωρήσουν τον Schumacher με ποινή προσθήκης 20 δευτερολέπτων στο χρόνο αγώνα που σημείωσε, ρίχνοντάς τον στη 12η θέση. Το ζήτημα θα κατευθυνθεί τώρα προς το Διεθνές Εφετείο της FIA.
O Schumacher είχε καταφέρει να περάσει εμπρός από τον team mate του, Nico Rosberg στην εκκίνηση, ωστόσο, απορροφημένοι στη μάχη μεταξύ τους, οι δυο οδηγοί της Mercedes άφησαν την εσωτερική γραμμή στην πρώτη στροφή ελεύθερη για τον Barrichello, ο οποίος τους προσπέρασε. Συνεπώς, έχασαν αρκετό χρόνο πίσω από τη Williams του Βραζιλιάνου που τους καθυστερούσε στους πρώτους γύρους, γεγονός που επέτρεψε στον Alonso να περάσει μπροστά τους, έπειτα από τα pit stop τους. Στη διαδικασία των pit stop, παρά το γεγονός ότι Barrichello και Schumacher εισήλθαν στο pit lane στον ίδιο γύρο, οι άνθρωποι της Mercedes ήταν ταχύτεροι, επιτρέποντας στο Γερμανό να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον πρώην team mate του.




Ο Nico Rosberg προτίμησε να παραμείνει στην πίστα λίγο περισσότερο από τους υπόλοιπους, γράφοντας συνεχείς ταχύτερους γύρους, ωστόσο το ρυθμό του ανέκαμψε η επιστροφή του Webber στην πίστα. Όταν ο Rosberg πραγματοποίησε το δικό του pit stop, επέστρεψε στην πίστα και πάλι πίσω από τον Schumacher, για να τερματίσει εντέλει στην 7η θέση, μετά την επιβολή ποινής στον team mate του.
Ο Adrian Sutil, κέρδισε δυο θέσεις στην εκκίνηση και χάρις σε ένα πολύ καλό και καλά συγχρονισμένο pit stop ανέκτησε άλλη μια. Έπειτα, ο Γερμανός οδηγός της Force India είχε ένα μοναχικό αγώνα, με μεγάλη διαφορά εμπρός και πίσω του. Αντίθετα, ο team mate του, Vitantonio Liuzzi πιστεύει ότι πραγματοποίησε πολύ νωρίς τη δική του αλλαγή ελαστικών, χάνοντας έδαφος και επιτρέποντας στο άλλο μονοθέσιο της ομάδας να περάσει μπροστά του. Ωστόσο, αμφότεροι οι οδηγοί σημείωσαν βαθμούς, κάτι που καταφέρνει να επιτύχει για πρώτη φορά η ομάδα της Force India.
Tον τελευταίο βαθμό της ημέρας πήρε ο Sebastien Buemi με την Toro Rosso, o οποίος παρά το γεγονός ότι τερμάτισε εμπρός από τον team mate του, πιστεύει ότι με διαφορετική στρατηγική θα μπορούσε να τα έχει πάει καλύτερα, καθώς βρέθηκε καθηλωμένος πίσω από τον Liuzzi μετά την αλλαγή ελαστικών που πραγματοποίησε. Η μοναδική ανησυχία του Ελβετού ήταν ότι πάτησε μερικά από τα θραύσματα που άφησε πίσω του το μονοθέσιο του Barrichello, χωρίς όμως να υπάρξουν επιπτώσεις από αυτό.


Αρχεία χρονομέτρησης του τριημέρου

GP Μονακό: Αποτελέσματα αγώνα
Α/Α
Νο
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύροι
Χρόνος/Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Θ. Εκ.
1
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
78
1:50:13.355
141.815
1
2
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
78
0.448
141.805
3
3
11
Robert Kubica
Renault
78
1.675
141.779
2
4
7
Felipe Massa
Ferrari
78
2.666
141.758
4
5
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
78
4.363
141.721
5
6
8
Fernando Alonso
Ferrari
78
6.341
141.679
24
7
4
Nico Rosberg
Mercedes
78
6.651
141.672
6
8
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
78
6.970
141.666
12
9
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
78
7.305
141.658
10
10
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
78
8.199
141.639
13
11
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
78
9.135
141.619
17
12
3
Michael Schumacher *
Mercedes
78
25.712
141.266
7
13
12
Vitaly Petrov
Renault
73
Εγκατάλειψη
140.925
14
14
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
70
Σύγκρουση
138.126
23
15
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
70
Σύγκρουση
138.113
19
Eγκαταλείψεις
(14)
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
58
Τιμόνι
137.241
18
(15)
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
58
Υδραυλικά
136.624
22
(10)
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
30
Τροχός/Ατύχημα
136.084
9
(6)
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
26
Κιβώτιο
135.101
16
(19)
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
25
Τροχός
129.837
21
(17)
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
22
Πίσω ανάρτηση
130.777
20
(6)
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
21
Υδραυλικά
131.862
15
(11)
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
2
Υπερθέρμανση
103.302
8
-
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
0
Εμπρός αεροτομή/ατύχημα
11
Ταχύτερος γύρος
-
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
71
1:15.192
* Ποινή 20 δλ. για αντικανονικό προσπέρασμα

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
A/A
Οδηγός
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Webber
78
4
2
18
4
25
25
-
Vettel
78
12
25
8
15
18
3
Alonso
75
25
12
12
18
8
-
Button
70
6
25
4
25
10
5
Massa
61
18
15
6
2
8
12
6
Kubica
59
18
12
10
4
15
-
Hamilton
59
15
8
8
18
10
8
Rosberg
56
10
10
15
15
6
9
Schumacher
22
8
1
1
12
10
Sutil
20
10
6
4
11
Liuzzi
10
2
6
2
12
Barrichello
7
1
4
2
13
Petrov
6
6
14
Alguersuari
3
2
1
15
Buemi
1
1
16
Hulkenberg
1
1

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
A/A
Ομάδα
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Red Bull
156
16
2
43
12
40
43
2
Ferrari
136
43
27
6
14
26
20
3
McLaren
129
21
33
12
43
10
10
4
Mercedes
78
18
11
15
16
12
6
5
Renault
65
18
12
16
4
15
6
Force India
30
2
6
10
6
6
7
Williams
8
1
4
1
2
8
Toro Rosso
4
2
1
1
Πηγη 4troxoi.gr

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ