Tuning

15/5/10

F1:GP MONACO 2010


16 Μαϊου 2010, Μonaco
Μήκος πίστας: 3,340 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 78
Απόσταση αγώνα: 260,520 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:14.439 (Μichael Schumacher, 2004)
Πρώτο GP: 1950
Νικητής 2009: Jenson Button (Brawn GP)
Pole position 2009: Jenson Button (Brawn GP)
Επίσημο site: www.formula1monaco.com


Αναλυτικά το πρόγραμμα του αγώνα:

Πέμπτη 13/5

Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 11:00 - 12:30GR
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 15:00 - 16:30GR

Σάββατο 15/5

Ελεύθερες δοκιμές: 12:00 - 13:00GR
Κατατακτήριες δοκιμές: 15:00GR (Aplha - Απευθείας μετάδοση)

Κυριακή 16/5

Αγώνας: 15:00GR (Aplha - Απευθείας μετάδοση)

Λίγη ιστορία...

Πρόκειται για τον πιο διάσημο αγώνα της F1, αυτόν που όλοι οι πιλότοι θέλουν να νικήσουν. Χαρακτηρίζεται ως το στολίδι του Πρωταθλήματος και όχι άδικα.

Κάθε χρόνο, την εβδομάδα διεξαγωγής του αγώνα, το Monaco αποτελεί το σημείο συνάντησης του διεθνούς jet set, αλλά και των μεγάλων χορηγών που προσπαθούν να «κλέψουν» λίγη από τη λάμψη του αγώνα.

 
Oι στενοί δρόμοι και οι πολλές στροφές καθιστούν το συγκεκριμένο GP ως το δυσκολότερο του Πρωταθλήματος.

Οι πιλότοι θα πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι καθ' όλη τη διάρκειά του, αφού το παραμικρό λάθος κοστίζει. Περιθώρια για προσπεράσματα δεν υπάρχουν και για τον λόγο αυτό καθοριστικό ρόλο παίζουν οι κατατακτήριες δοκιμές.

Όσον αφορά στα μονοθέσια, αυτά με το καλύτερο στήσιμο έχουν το πλεονέκτημα καθώς σε αυτόν τον αγώνα δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο η δύναμη του κινητήρα. Κλειδί και η απόδοση των ελαστικών καθώς υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι ο αγώνας διεξάγεται σε δρόμους πόλης.

Τα παλιά χρόνια που οι πιλότοι έπρεπε να χρησιμοποιούν λεβιέ για να αλλάζουν ταχύτητες. Σε έναν γύρο στο Monaco έκαναν περίπου 50 αλλαγές ταχυτήτων (τόσες αλλαγές υπολογίζεται ότι γίνονται και σήμερα, αλλά οι συνθήκες δεν έχουν καμία σχέση με τότε)! Στο τέλος του αγώνα τα χέρια τους ήταν γεμάτα πληγές και φουσκάλες...

«Την θεωρώ μια απαιτητική και δύσκολη πίστα όχι τόσο σωματικά, όσο πνευματικά. Αν δεν έχεις ένα καλά ισορροπημένο μονοθέσιο, το Monaco γίνεται πολύ δύσκολο. Χρειάζεσαι ένα ομαλό, ευκολοδήγητο μονοθέσιο καθώς η πίστα είναι πολύ στενή και πολλές ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Είναι γεμάτη στροφές και χρειάζεσαι πολύ κάθετη δύναμη, αλλά προτεραιότητα στο set-up είναι να βεβαιωθείς ότι θα έχεις ένα άνετο, ευκολοδήγητο και προβλέψιμο μονοθέσιο ιδιαίτερα κατά τα περάσματα από τα κερμπς και τις ανωμαλίες του οδοστρώματος», λέει ο Robert Kubica της Renault.

Ως είθισται οι ελεύθερες δοκιμές διεξάγονται Πέμπτη και όχι Παρασκευή όπως συμβαίνει στους υπόλοιπους αγώνες του Πρωταθλήματος.

Το πρώτο GP διεξήχθη στις 21 Μαϊου του 1950 και νικητής ήταν ο σπουδαίος Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo).

Τις περισσότερες νίκες (5) από τους εν ενεργεία οδηγούς τις έχει ο Μichael Schumacher. Δύο έχει ο Fernando Alonso (2006, 2007) και από μία οι Jenson Button, Lewis Hamilton, Jarno Trulli.

Ο πιλότος που έχει συνδέσει το όνομά του με το Πριγκιπάτο είναι ο αείμνηστος Αyrton Senna που έχει πετύχει έξι νίκες (1987, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993), τις περισσότερες από οποιονδήποτε άλλο στην ιστορία.

Στις pole positions, τρεις έχει ο Michael Schumacher (1994, 1996, 2000), δύο ο Fernando Alonso (2006 και 2007) και από μία οι Jenson Button (2009), Felipe Massa (2008), Jarno Trulli (2004). Και σε αυτήν την κατηγορία ο Senna έχει το απόλυτο ρεκόρ με πέντε pole positions (1985, 1988, 1989, 1990 & 1991).

Τις περισσότερες παρουσίες στο πόντιουμ τις έχει ο Senna με 8 (1984-2ος, 1986-3ος, 1987-1ος, 1989-1ος, 1990-1ος, 1991-1ος, 1992-1ος, 1993-1ος).

Στις ομάδες, η McLaren έχει 15 νίκες (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1998, 2000, 2002, 2005, 2007, 2008) και η Ferrari 8 (1955, 1975, 1976, 1979, 1981, 1997, 1999, 2001).

 
Ayrton Senna, ο Πρίγκιπας του Monaco
Ο Βραζιλιάνος παραμένει μέχρι και σήμερα ο απόλυτος άρχοντας του Πριγκιπάτου, όπου έχει έξι νίκες και πέντε pole positions. Δεν είναι όμως μόνο οι αριθμοί που του δίνουν δικαιολογημένα αυτόν τον τίτλο, αλλά οι εμφανίσεις που έχει πραγματοποιήσει εκεί.

 
Αξέχαστες στιγμές του ...Θεού στο Πριγκιπάτο
03/06/1984
: Στο αγαπημένο του Μonaco, υπό καταρρακτώδη βροχή, δίνει τα διαπιστευτήριά του. Ξεκινώντας από την 13η θέση του γκριντ, καταφέρνει να τερματίσει στην 2η θέση, πίσω από τον μετέπειτα team-mate του και άσπονδο φίλο του, Alain Prost που βρισκόταν στο κόκπιτ μιας McLaren MP4/2 TAG Porsche.

Ο ρυθμός που είχε αναπτύξει ήταν εξωφρενικός με δεδομένο ότι η ορατότητα ήταν ...μηδενική. Ο Prost, που ήταν μπροστά, ζήτησε την διακοπή του αγώνα την ώρα που ο Senna είχε πλησιάσει επικίνδυνα και όπως όλα έδειχναν ήταν θέμα 1-2 γύρων για να περάσει τον «Καθηγητή». Ο αλυτάρχης βγάζει κόκκινη σημαία, ο αγώνας διακόπτεται. Λίγο πριν την γραμμή του τερματισμού ο Senna περνάει μπροστά. Πανηγυρίζει νομίζοντας ότι έχει πάρει την παρθενική του νίκη, όμως σύντομα καταλαβαίνει ότι μετράει η κατάταξη που ίσχυε στον προηγούμενο γύρο. «Δεν θα με άφηναν ποτέ να τoυς κερδίσω με μια Toleman μέσα στο Monaco», είπε λίγο μετά το τέλος...

07/05/1988
: Εκείνη τη μέρα συνέβη κάτι απίστευτο, κάτι ανεπανάληπτο στα χρονικά της F1. Στη στενή διαδρομή του Πριγκιπάτου, έκανε ίσως τον καλύτερο γύρο σε κατατακτήριες δοκιμές στην ιστορία. Στο κόκπιτ της McLaren πήρε την pole με διαφορά 1,4" από τον «άσπονδο» φίλο του Alain Prost που οδηγούσε ακριβώς το ίδιο μονοθέσιο! Η διαφορά του από τον 3ο Gerhard Berger (Ferrari) ήταν 2,7"!

Μετά το τέλος της διαδικασίας, δήλωσε: «Οδηγούσα γρηγορότερα και γρηγορότερα. Συνέχιζα να αυξάνω ταχύτητα... Ξαφνικά κατάλαβα ότι ήμουν δύο ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από τους υπόλοιπους, ακόμη και από τον Prost που οδηγούσε το ίδιο αυτοκίνητο. Ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι δεν οδηγούσα το αυτοκίνητο με λογική σκέψη. Οδηγούσα με το ένστικτο. Τρομοκρατήθηκα...».

Στον αγώνα ήταν εκτός συναγωνισμού. Ο ρυθμός του ήταν εξωφρενικός. Στον 67ο γύρο, λίγο πριν το τούνελ χάνει την αυτοσυγκέντρωσή του και πέφτει στις μπαριέρες. Για τρεις μέρες ήταν εξαφανισμένος. Όταν ηρέμησε, εξήγησε: «Το Monaco ήταν ένα σημαντικό σημείο της καριέρας μου. Δεν έφταιγε ούτε το μονοθέσιο, ούτε ο εξοπλισμός. Το λάθος που έκανα άλλαξε τόσο τον τρόπο που σκέφτομαι όσο και την ψυχολογία μου. Με άλλαξε πολύ εσωτερικά. Με έφερε πιο κοντά στο Θεό από οιαδήποτε άλλο. Ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο, μέχρι τη στιγμή που έχασα την αυτοσυγκέντρωσή μου, έκανα ένα φοβερό λάθος και τα κατέστρεψα όλα. Αυτό και μόνο με έκανε να δω τα πράγματα με άλλο μάτι. Η οικογένειά μου μού στάθηκε, αλλά η ζωή μου άλλαξε. Είμαι το ίδιο άτομο, αλλά έχω μεγαλύτερη πνευματική δύναμη...».

Flash back:

2009: Jenson Button (Brawn GP)

To 1-2 έκανε πέρσι η Brawn GP στο Πριγκιπάτο με τον Jenson Button να σημειώνει την 5η του νίκη σε σύνολο έξι αγώνων που είχαν γίνει ως εκείνη τη στιγμή. Δεύτερος ήταν ο Rubens Barrichello και τρίτος ο Kimi Raikkonen.

2008: Lewis Hamilton (McLaren Μercedes)

Σε έναν επεισοδιακό αγώνα που επηρεάστηκε από τη βροχή, ο Lewis Hamilton πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο Πριγκιπάτο, παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την τρίτη θέση ενώ χρειάστηκε να κάνει και ένα απρογραμμάτιστο pit stop στον έκτο γύρο μετά από επαφή που είχε με τις μπαριέρες. Δεύτερος ήταν ο Robert Kubica και τρίτος ο Felipe Massa. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε δύο γύρους νωρίτερα απ' ότι ήταν προγραμματισμένο καθώς είχε συμπληρωθεί το όριο των δύο ωρών.

2007: Fernando Alonso (McLaren Μercedes)

Για δεύτερη συνεχή χρονιά ο Alonso φεύγει νικητής από το Πριγκιπάτο. Ο Ισπανός ξεκίνησε από την pole position και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Δεύτερος τερμάτισε ο Lewis Hamilton που κατηγόρησε την McLaren ότι λειτούργησε προς όφελος του Alonso. «Έχω το Νο.2 στο μονοθέσιό μου και είμαι ο Νο.2 οδηγός», είπε μεταξύ άλλων ο νεαρός. Tρίτος ήταν ο Felipe Massa.

2006: Fernando Alonso (Renault)

Ο Fernando Alonso πήρε την πρώτη του νίκη στο Monaco, αλλά τα φώτα εκείνες τις ημέρες έπεσαν πάνω στον Μichael Schumacher. Στιγμές πριν το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, ο Γερμανός πιλότος ακινητοποιήθηκε στη La Rascasse εμποδίζοντας τους πιλότους που βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο -μεταξύ αυτών και τον Alonso- να παλέψουν για την pole. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι το έκανε επίτηδες και τον τιμώρησαν αφαιρώντας του την pole position. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Juan Pablo Montoya που ανέβηκε για τελευταία φορά στο πόντιουμ αγώνα της F1, ενώ τρίτος ήταν ο David Coulthard. Στο πόντιουμ δεν υπήρχαν πανηγυρισμοί με σαμπάνιες σε ένδειξη σεβασμού προς τον Edouard Michelin που έχασε τη ζωή του σε ιστιοπλοϊκό ατύχημα.

2005: Kimi Raikkonen (McLaren Μercedes)

Ο Raikkonen ξεκίνησε από την pole position και πήρε τη νίκη που τον κράτησε ζωντανό στο κυνήγι του Πρωταθλήματος. Δεύτερος ήταν ο Nick Heidfeld και τρίτος ο Mark Webber στο πρώτο βάθρο της καριέρας του.

2004: Jarno Trulli (Renault)

Οχτώ σερί νίκες μετρούσε μέχρι εκείνον τον αγώνα η Ferrari. Στο Πριγκιπάτο, ο Jarno Trulli με τη Renault πανηγύρισε την πρώτη και μοναδική μέχρι σήμερα νίκη της καριέρας του. Ο Michael Schumacher εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση που είχε με τον Juan Pablo Montoya στο τούνελ και ενώ βρίσκονταν πίσω από το safety car. Δεύτερος ήταν ο Jenson Button, με τον Rubens Barrichello να τερματίζει τρίτος.

2003: Juan Pablo Montoya (Williams BMW)

Ο Ralf Sschumacher είχε την pole position αλλά μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό, ο Montoya πέρασε επικεφαλής. Η πτώση της καρό σημαίας βρήκε τον Κολομβιανό νικητή, να χαρίζει στην Williams την πρώτη της νίκη στο Πριγκιπάτο μετά από 20 χρόνια. Δεύτερος ήταν ο Kimi Raikkonen και τρίτος ο Michael Schumacher.

Stats...
:
-Η τελευταία νίκη της Ferrari στο Monaco σημειώθηκε το 2001. Σε εκείνον τον αγώνα, Μichael Schumacher και Rubens Barrichello έκαναν το 1-2.
-Η ΜcLaren έχει νικήσει τους 5 από τους τελευταίους 10 αγώνες που έχουν γίνει στο Monaco.
-Η βρετανική ομάδα είναι και με διαφορά η πιο επιτυχημένη στο Πριγκιπάτο καθώς τα τελευταία 26 χρόνια έχει σημειώσει 15 νίκες, έναντι μόλις τριών της Ferrari.
-Τα τελευταία 10 χρόνια έχει καταρριφθεί και ο μύθος που θέλει τον poleman να έχει τον πρώτο λόγο για νίκη στο Monaco καθώς μόλις σε 5 περιπτώσεις ο κάτοχος της pole position αντίκρισε πρώτος την καρό σημαία. Η τελευταία ήταν πέρσι (2009) με τον Jenson Button...
-H Ferrari είναι η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στη Formula 1 (211). Ακολουθεί η McLaren (166) και η Williams (113).
-H Red Bull μετράει 5 pole positions σε ισάριθμους αγώνες (3 o Vettel, 2 o Webber).
-H τελευταία ομάδα που σημείωσε 6 pole positions στη σειρά ήταν η Ferrari τη σεζόν 2006-07.
-Τα τελευταία χρόνια πάντως η Scuderia δεν τα πάει καλά καθώς η τελευταία φορά που μονοθέσιο της ομάδας βρέθηκε στην πρώτη θέση της σχάρας εκκίνησης ήταν το 2008 στο GP Βραζιλίας. Πέρσι, ήταν η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια -από το 1993 συγκεκριμένα- που οι κόκκινοι έκλεισαν τη σεζόν χωρίς να πάρουν ούτε μία pole position.
-Στους τελευταίους 9 αγώνες τουλάχιστον ένα μονοθέσιο της Red Bull έχει ξεκινήσει από την πρώτη σειρά της σχάρας εκκίνησης.
-O Webber είναι ο μοναδικός πιλότος μέχρι στιγμής που νίκησε αγώνα έχοντας ξεκινήσει από την pole position (Catalunya).
-Παρότι οδηγεί την κούρσα του Πρωταθλήματος έχοντας σημειώσει 2 νίκες, ο Jenson Button έχει αρκετό καιρό να ξεκινήσει από την πρώτη σειρά του γκριντ. Συγκεκριμένα η τελευταία φορά που βρέθηκε στην πρώτη σειρά της σχάρας εκκίνησης ήταν στις αρχές Ιουνίου του 2009 στο GP της Τουρκίας (ξεκίνησε από τη 2η θέση).
-O Jack Brabham είναι ο μοναδικός Αυστραλός πιλότος που έχει νικήσει τον αγώνα του Monaco. Aυτό συνέβη το 1959...
-Button, Webber και Massa είναι οι πιλότοι που έχουν βαθμολογηθεί και στους πέντε αγώνες που έχουν διεξαχθεί ως τώρα στο Πρωτάθλημα.
Πηγη e-go.gr
Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ