Tuning

7/5/10

FORMULA 1 GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ

GP Ισπανίας: Προεπισκόπηση 7/5/2010 5:32 πμ
Η σεζόν του 2010 θα κινηθεί για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκά εδάφη αυτό το σαββατοκύριακο με το GP Ισπανίας, τον πέμπτο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος, στο οποίο αναμένεται να δούμε σημαντικές εξελίξεις σε πολλά μονοθέσια, που ενδέχεται να τροποποιήσουν έως ένα βαθμό τις ισορροπίες απόδοσης που έχουμε δει μέχρι στιγμής στους πρώτους τέσσερις αγώνες. Υπενθυμίζουμε εδώ, ότι ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha θα δείξει σε απευθείας μετάδοση τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα, στις 15:00 το μεσημέρι του Σαββάτου και της Κυριακής, αντίστοιχα.

Θα καταφέρει κάποιος να αποσπάσει την pole position από τη Red Bull που έχει μονοπωλήσει φέτος την πρώτη θέση εκκίνησης. Θα μπορέσει να χαρίσει στους συμπατριώτες του ο Fernando Alonso τη συγκίνηση της νίκης, όπως είχε κάνει το 2006; Θα έχουμε τέταρτο διαφορετικό νικητή φέτος; Θα βελτιώσει τις επιδόσεις του ο Michael Schumacher με τις αναβαθμίσεις της Mercedes; Aυτά, αλλά και άλλα πολλά είναι τα ερωτήματα που περιμένουμε να απαντήσει το Ισπανικό GP.

Η πίστα
Εφόσον ο αγώνας διεξαχθεί σε στεγνό οδόστρωμα -κάτι που δεν είναι εγγυημένο, αφού την Κυριακή προβλέπεται συννεφιά στο Μοντμελό-, θα αποτελέσει ιδανική ευκαιρία για να διαπιστώσουμε εμείς όσο και οι ομάδες που βρίσκονται σε σύγκριση με τους αντιπάλους τους, κάτι που δεν κατέστη δυνατό στους τρεις τελευταίους αγώνες που έβρεξε είτε την Κυριακή είτε το Σάββατο. Δεδομένου ότι στην πίστα της Καταλονίας, αυτό που φέρνει τον ταχύτερο χρόνο είναι η αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων (αν και η προσθήκη ενός chicane πριν την τελευταία στροφή τα πρόσφατα χρόνια έχει αλλάξει λίγο την κατάσταση), θα είναι ιδανική -εφόσον παραμείνει στεγνή- για να διαπιστώσουμε το δυναμικό των ομάδων και τις σχέσεις απόδοσης μεταξύ τους.

Με τα προσπεράσματα να είναι ιδιαίτερα δύσκολα στο Μοντμελό, η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών θα είναι κρίσιμης σημασίας για την έκβαση του αγώνα. Με πολλές γρήγορες στροφές (τις οποίες συμπαθούν οι οδηγοί), η ισπανική πίστα καταπονεί σημαντικά τα ελαστικά, ωστόσο και πάλι, η ιδανικότερη στρατηγική φαντάζει αυτή του ενός pit stop. Oι μηχανικοί ρυθμίζουν τα μονοθέσια έτσι ώστε να παράγουν υψηλές τιμές αρνητικής άντωσης, ενώ η κατανάλωση καυσίμου στην πίστα της Καταλονίας είναι από τις χαμηλότερες της σεζόν. Ιδιαίτερα σημαντική είναι στο στήσιμο του μονοθεσίου η ρύθμιση του μήκους των σχέσεων του κιβωτίου, για την βέλτιστη επιτάχυνση στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.

O αγωνοδίκης πρώην οδηγός αγώνων αυτού του GP θα είναι ο Βρετανός Derek Warwick, που αγωνίστηκε στη Formula 1 από το 1981 έως το 1993, σε ομάδες όπως οι Toleman, Renault, Brabham, Lotus, Arrows και στην μεταγενέστερη ενσάρκωση της τελευταίας, τη Footwork και ανέβηκε τέσσερις φορές στο βάθρο (από 146 συμμετοχές), όλες το 1984 με τη Renault.

  
Το παρελθόν...
ΈτοςΝικητήςPole positionΤαχύτερος γύρος
2009Jenson Button (Brawn-Mercedes)Jenson Button (Brawn-Mercedes)Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
2008Kimi Raikkonen (Ferrari)Kimi Raikkonen (Ferrari)Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007Felipe Massa (Ferrari)Felipe Massa (Ferrari)Felipe Massa (Ferrari)
2006Fernando Alonso (Renault)Fernando Alonso (Renault)Felipe Massa (Ferrari)
2005Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)Kimi Raikkonen (McLaren-Mercedes)Giancarlo Fisichella (Renault)
2004Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)
2003Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)Rubens Barrichello (Ferrari)
2002Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)
2001Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)Michael Schumacher (Ferrari)
2000Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)Michael Schumacher (Ferrari)Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
1999Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)Michael Schumacher (Ferrari)
1998Michael Schumacher (Ferrari)Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes)
1997Jacques Villeneuve (Williams-Renault)Jacques Villeneuve (Williams-Renault)Giancarlo Fisichella (Jordan-Peugeot)
1996Michael Schumacher (Ferrari)Damon Hill (Williams-Renault)Michael Schumacher (Ferrari)
1995Michael Schumacher (Benetton-Renault)Michael Schumacher (Benetton-Renault)Damon Hill (Williams-Renault)
1994Damon Hill (Williams-Renault)Michael Schumacher (Benetton-Ford)Michael Schumacher (Benetton-Ford)
1993Alain Prost (Williams-Renault)Alain Prost (Williams-Renault)Michael Schumacher (Benetton-Ford)
1992Nigel Mansell (Williams-Renault)Nigel Mansell (Williams-Renault)Nigel Mansell (Williams-Renault)
1991Nigel Mansell (Williams-Renault)Gerhard Berger (McLaren-Honda)Riccardo Patrese (Williams-Renault)
  

  
Ωράριο τριημέρου
ΗμέραΏραΓεγονός
Παρασκευή11:00-12:30Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή15:00-16:30Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο12:00-13:00Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο15:00Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή15:00Αγώνας
  


Ομάδες
Όσες ομάδες έχουν αγωνιστεί στα προηγούμενα GP με καθρέπτες που στηρίζονταν σε αεροδυναμικά βοηθήματα στην εξωτερική πλευρά των ψυγείων θα πρέπει να τους αντικαταστήσουν με καθρέπτες που στηρίζονται επάνω στο monocoque και βρίσκονται κοντά στο άνοιγμα του cockpit, για καλύτερη ορατότητα. Ωστόσο, αυτή η τοποθέτηση εμποδίζει τη ροή αέρα προς την πίσω αεροτομή και κοστίζει σε χρόνο στο γύρο, ενδεχομένως και πάνω από 1 δέκατο του δευτερολέπτου. Οι ομάδες που θα αναγκαστούν να αλλάξουν την τοποθέτηση των καθρεπτών των μονοθεσίων τους είναι οι Red Bull, Ferrari, Williams, Sauber και HRT, με τη Force India να το έχει κάνει ήδη στην Κίνα.

McLaren-Mercedes
H βρετανική ομάδα είναι και πάλι επικεντρωμένη στη βελτίωση της απόδοσης της ΜΡ4-25 στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο επικεφαλής μηχανολόγος της McLaren όσον αφορά το φετινό μονοθέσιο, Tim Goss, πιστεύει ότι στην Κίνα η ομάδα βρισκόταν μονάχα 2-3 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από την Red Bull, την αδιαφιλονίκητη κυρίαρχο των Σαββάτων. Ο Goss πιστεύει ότι η ομάδα μπορεί να τοποθετήσει ένα από τα μονοθέσιά της στην πρώτη σειρά εκκίνησης στην Ισπανία. Η McLaren θα παρουσιάσει σημαντικές αναβαθμίσεις στην εμπρός και την πίσω αεροτομή του μονοθεσίου της, ενώ μικρότερες αλλαγές θα εμφανιστούν στο πίσω μέρος του πατώματος. Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι η McLaren θα έχει περισσότερες πιθανότητες να κατακτήσει τη νίκη εάν βρέξει στον αγώνα, ενώ ο επικεφαλής της βαθμολογίας Jenson Button, δήλωσε ότι υπάρχουν ακόμα μερικά πράγματα στα οποία εργάζεται η ομάδα για να τα κάνει να αρμόζουν στο στυλ του.

Mercedes
Ο πρωτοποριακός αεραγωγός κινητήρα της Mercedes MGP W01.

Πολλά βλέμματα θα είναι στραμμένα στη Mercedes -αλλά και την απόδοση του Michael Schumacher αυτό το σαββατοκύριακο, αφού θα πραγματοποιήσει σημαντικές αλλαγές στο μονοθέσιό της, με την πιο σημαντική να είναι η αύξηση του μεταξονίου της MGP W01 και η πιο ορατή μια ρηξικέλευθη λύση όσον αφορά τον αεραγωγό του κινητήρα. Όπως έχουμε αναφέρει, η Mercedes υπολόγισε λανθασμένα την κατανομή βαρών που απαιτούν τα φετινά ελαστικά (που διαθέτουν μικρότερο πλάτος πέλματος στον εμπρός άξονα), με μεγαλύτερη από το επιθυμητό κλίση προς τον εμπρός άξονα. Τα ελαστικά του εμπρός άξονα είναι υπερβολικά φορτισμένα και χάνουν πρόσφυση, παράγοντας υποστροφή, ενώ τα πίσω ελαστικά δεν είναι αρκετά φορτισμένα, εντείνοντας το φαινόμενο και προσδίδοντας στην MGP W01 ζύγισμα που υστερεί. Αξίζει να αναφερθεί ότι για να μεταφερθεί 1% η κατανομή βαρών προς οποιοδήποτε άξονα, πρέπει να αλλάξει κατά 10 κιλά η κλίση προς αυτόν. Η Mercedes αύξησε το μεταξόνιό της για να αφαιρέσει βάρος από τον εμπρός άξονα. Το έκανε χωρίς να αλλάξει τα σημεία σύνδεσης της εμπρός ανάρτησης στο monocoque (το οποίο τελεί υπό ομολογκασιόν από την αρχή της σεζόν και κατά συνέπεια δεν επιτρέπεται να εξελιχθεί), αλλά αυξάνοντας την κλίση των ψαλιδιών της προς τα εμπρός. Αντίστοιχα, στον πίσω άξονα, το μήκος του κιβωτίου έχει μειωθεί, κάτι που πραγματοποιήθηκε κατά πάσα πιθανότητα χωρίς να πειραχθούν τα εσωτερικά του εξαρτήματα, αλλά μονάχα με την αλλαγή του περιβλήματός του. Αυτό κατέστη δυνατό διότι οι ανάγκες των τελευταίων ετών έχουν αναγκάσει τις ομάδες να παράγουν κιβώτια ολοένα μεγαλύτερου μήκους, οπότε η μείωσή του δεν αποτελεί δύσκολη αποστολή. Η μεταβολή στην κατανομή βαρών απαιτεί και αντίστοιχη μεταβολή στο αεροδυναμικό ζύγισμα, οπότε η Mercedes θα προσπαθήσει να αυξήσει την παραγωγή αρνητικής άντωσης στο πίσω μέρος. Το πρώτο βήμα έγινε με την πίσω αεροτομή που παρουσιάστηκε στην Κίνα, η οποία μέσω διατρήσεων στο κάτω πτερύγιό της, οι οποίες μειώνουν την αντίστασή της στις ευθείες παθητικά, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να επέμβει ο οδηγός, επιτρέποντας στους μηχανικούς να τη ρυθμίσουν με μεγαλύτερη γωνία πρόσπτωσης, χωρίς να πλήττεται η τελική ταχύτητα στις ευθείες. Την απόδοση της πίσω αεροτομής θα βελτιώσει και ο ρηξικέλευθος καινούργιος αεραγωγός κινητήρα που φέρει στην Ισπανία η MGP W01, ο οποίος όντας τοποθετημένος πιο χαμηλά, επηρεάζει λιγότερο τη ροή αέρα που κατευθύνεται προς τα πίσω. Συνεπώς, η πίσω αεροτομή τροφοδοτείται με περισσότερο αέρα και αποδίδει καλύτερα. Η Mercedes εμφανίστηκε στην Ισπανία με έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό στον αεραγωγό του κινητήρα. Πάνω από το κεφάλι του οδηγού βρίσκεται πλέον η μονή διάταξη απορρόφησης συγκρούσεων σε περίπτωση αναποδογυρίσματος. Ο αεραγωγός του κινητήρα είναι χωρισμένος στα δύο οι εισαγωγές αέρα είναι τοποθετημένες πιο πίσω και πιο χαμηλά. Κάτω από αυτές παραμένουν οι εισαγωγές αέρα που τροφοδοτούν το ψυγείο λαδιού. Παρά την εντυπωσιακή αναβάθμιση σε αυτό τον τομέα, η Mercedes δεν έχει ακόμα έτοιμη τη δική της έκδοση του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής τύπου McLaren. To Iσπανικό GΡ αποτελεί έναν κρίσιμο αγώνα για τον Michael Schumacher. Πέραν των αλλαγών στο μεταξόνιο που αναμένεται να εξυγιάνουν τα προβλήματα υποστροφής της MGP W01, ο Γερμανός θα έχει στη διάθεσή του ένα διαφορετικό πλαίσιο (αυτό που χρησιμοποιήθηκε στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης) από αυτό με το οποίο αγωνίστηκε στους πρώτους αγώνες της σεζόν. Αυτό συνέβη διότι το πάτωμα του πλαισίου που είχε χρησιμοποιηθεί στα τέσσερα πρώτα GP από τον 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή είχε υποστεί ζημιές τις οποίες οι ομάδα είχε "μπαλώσει" για την Κίνα, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να επισκευάσει πλήρως. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Schumacher φέτος είναι τα καινούργια ελαστικά, τα οποία με το πιο στενό πέλμα στον εμπρός άξονα, δεν του επιτρέπουν να "βιδώσει" το εμπρός μέρος στην είσοδο των στροφών και να το χρησιμοποιήσει ως το σημείο γύρω από το οποίο θα περιστρέψει το μονοθέσιο. Αξίζει να αναφερθεί ότι ενδέχεται οι επιδόσεις του Γερμανού να ήταν πολύ καλύτερες με τα περυσινά ελαστικά. Κάτι που θα πρέπει να σημειωθεί ακόμα είναι ότι ο Schumacher εγκατέλειψε την ενεργό δράση την τελευταία χρονιά του πολέμου ελαστικών μεταξύ Bridgestone και Michelin, με την ιαπωνική εταιρία να κατασκευάζει ελαστικά σύμφωνα με τις προτιμήσεις του, αφού ήταν αυτός που διεκδικούσε το Πρωτάθλημα για λογαριασμό της. Στην Ισπανία θα φανεί αν οι τροποποιήσεις της Mercedes θα τον βοηθήσουν να αποδώσει καλύτερα. O ίδιος δήλωσε ότι η Κίνα αποτέλεσε το χαμηλότερο σημείο της σεζόν του και παραδέχθηκε ότι τα μονοθέσια είναι όπως είναι πως αυτός θα πρέπει να βρει τον τρόπο να οδηγήσει με τα μέσα που έχει στη διάθεσή του. Ωστόσο δεν πιστεύει ότι οι αλλαγές στην MGP W01 θα επιτρέψουν στη Mercedes να παλέψει άμεσα για νίκες. Μπορεί ο Nico Rosberg να αντιμετωπίζει τις υποστροφικές τάσεις της Mercedes καλύτερα από τον team mate του μέχρι στιγμής, ωστόσο ο 24χρονος Γερμανός πιστεύει ότι οι βελτιώσεις της Mercedes θα ευνοήσουν και τον ίδιο, αφού ούτε το δικό του οδηγικό του στυλ κολακεύεται από την παραγωγή υπερβολικής υποστροφής.

Red Bull-Renault
Σημαντικές αναβαθμίσεις θα παρουσιάσει στο μονοθέσιό της και η Red Bull, με τον σύμβουλό της για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, Helmut Marko, να δηλώνει ότι θα της εξασφαλίσουν 3 δέκατα του δευτερολέπτου στο γύρο. Η Red Bull δε θα έχει στην Ισπανία σύστημα stalling της πίσω αεροτομής.

Ferrari
Η Ferrari αναγκάστηκε να αφαιρέσει το barcode που θύμιζε Marlboro από τα χρώματα του μονοθεσίου της.

Όπως έχουμε αναφέρει, η Ferrari θα διαθέτει αναβαθμισμένους κινητήρες στην Ισπανία, με τη FIA να έχει δώσει την έγκρισή της και οι τροποποιήσεις να στοχεύουν στη βελτίωση της αξιοπιστίας. Επίσης, τα ιταλικά μονοθέσιά θα φέρουν την ερμηνεία του Maranello στο σύστημα stalling της πίσω αεροτομής, το οποίο θα είναι πλήρως λειτουργικό (σε αντίθεση με τα μεμονωμένα εξαρτήματά του που δοκιμάστηκαν στην Κίνα) και ελεγχόμενο από τον οδηγό. Η οπή ελέγχου του συστήματος βρίσκεται στο ίδιο σημείο με αυτό της Williams στον προστατευτικό αφρό γύρω από το κεφάλι του οδηγού, επάνω από τον δεξιό ώμο του. Η Ferrari θα δοκιμάσει την Παρασκευή το σύστημα και θα αποφασίσει μετέπειτα αν θα το χρησιμοποιήσει και στον αγώνα. Ο Fernando Alonso δήλωσε ότι η Ferrari στις χειμερινές δοκιμές δεν ήταν ιδιαίτερα δυνατή στην πίστα της Καταλονίας και θα προσπαθήσει να αντιστρέψει την κατάσταση αυτή ετούτο το σαββατοκύριακο. Τέλος, η Ferrari αφαίρεσε το κόκκινο/λευκό/μάυρο barcode από το κάλυμμα κινητήρα του μονοθεσίου της, έπειτα από εκκλήσεις ιατρών προς τις κυβερνήσεις της Βρετανίας και της Ισπανίας, που υποστηρίζουν ότι η ιταλική ομάδα προωθούσε με υποσυνείδητη διαφήμιση τα προϊόντα της Marlboro με την οποία διαθέτει συμφωνία μέχρι το 2011, παρά την απαγόρευση διαφήμισης καπνοβιομηχανιών στο σπορ.

Williams-Cosworth
Η Williams θα παρουσιάσει αρκετές αναβαθμίσεις, αλλά μονάχα στο μονοθέσιο του Rubens Barrichello (επειδή ο Βραζιλιάνος έχει σημειώσει μέχρι στιγμής φέτος περισσότερους βαθμούς από τον team mate του και κατά συνέπεια διαθέτει αυτό το προνόμιο, σύμφωνα με τους εσωτερικούς κανονισμούς της ομάδας), το οποίο θα φέρει καινούργια εμπρός αεροτομή, τροποποιημένα ψυγεία και καινούργιο πάτωμα. Το καινούργιο πάτωμα ενδέχεται να εφαρμοστεί και στο μονοθέσιο του Nico Hulkemberg το Σάββατο, εφόσον η ομάδα προλάβει να το στείλει από το εργοστάσιό της (που βρίσκεται στο Grove της Aγγλίας) στην ισπανική πίστα.

Renault
H Renault θα διαθέτει περαιτέρω βελτιώσεις στην εμπρός αεροτομή για την Ισπανία, καθώς και μερικά άλλα καινούργια αεροδυναμικά εξαρτήματα, αν και δε θα πρόκειται για την μεγαλύτερη εξέλιξη που έχει πραγματοποιήσει η γαλλική ομάδα στην R30 φέτος.

Force India-Mercedes
H ομάδα του Silverstone θα παρουσιάσει τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή και τα barge boards της VJM03, καθώς και μερικές μηχανικές αλλαγές.

Τοro Rosso-Ferrari
Η ιταλική ομάδα θα παρουσιάσει στην Ισπανία καινούργιους αεραγωγούς φρένων και ένα καινούργιο κάλυμμα κινητήρα. Στόχος της είναι να βρεθεί για πρώτη φορά φέτος στο Q3.

Lotus-Cosworth
Πολύ μεγάλες αναβαθμίσεις θα παρουσιάσει στην Ισπανία η Lotus, ευελπιστώντας να βελτιώσει το ρυθμό της στο γύρο κατά 1,5 δευτερόλεπτα, πλησιάζοντας τις γηραιότερες ομάδες. Η Τ127 θα φέρει στο Μοντμελό καινούργια εμπρός αεροτομή (εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας από την παλιά, με τρία πτερύγια σε κάθε άκρο), καινούργια πίσω αεροτομή, νέο διαχύτη, διαφορετικά σχηματισμένες εισαγωγές αέρα ψυγείων, καινούργιους αεραγωγούς φρένων σε αμφότερους τους άξονες και αεροδυναμικά βοηθήματα κάτω από το πίσω μέρος του ρύγχους. Επίσης, στο μηχανικό τομέα θα παρουσιαστούν καινούργιοι αποσβεστήρες αναρτήσεων και ένα καινούργιο J-Damper, το οποίο αποσκοπεί στη μείωση των ταλαντώσεων που παράγουν τα ελαστικά, βελτιώνοντας την επαφή τους με το έδαφος και συνεπώς την πρόσφυση.

Sauber-Ferrari
Η Sauber θα παρουσιάσει στην Ισπανία αναβαθμίσεις στο εμπρός μέρος και το διαχύτη καθώς και μια περαιτέρω εξελιγμένη έκδοση του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής που έχει δοκιμάσει στα τρία προηγούμενα GP αλλά δεν έχει χρησιμοποιήσει στους αγώνες. Ο Pedro de la Rosa αμφιβάλλει ότι η Sauber θα έχει στη διάθεσή της από αυτό το σαββατοκύριακο τους καινούργιους κινητήρες της Ferrari (συνεπώς το ίδιο πρέπει να ισχύει και για την Toro Rosso), ωστόσο πιστεύει ότι αυτό θα συμβεί εντός των επόμενων αγώνων (κατά πάσα πιθανότητα στην Τουρκία).

HRT-Cosworth
Ο Christian Klien εξοικειώνεται με το cockpit της HRT.

To ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της HRT θα κάνει στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών ο καινούργιος δοκιμαστής της ισπανικής ομάδας, Christian Klien, αντικαθιστώντας τον Karun Chandhok. Ωστόσο, ο 27χρονος Αυστριακός δε διαθέτει την απαραίτητη superlicense της FIA για να συμμετάσχει στο αγωνιστικό τριήμερο, αν και η ομάδα είναι αισιόδοξη ότι θα έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημα μέχρι την Παρασκευή το πρωί. O έτερος πιλότος της ομάδας, Bruno Senna, δήλωσε την αντίθεσή του με την τακτική αυτή της ομάδας, να εμπιστεύεται σε πιο έμπειρους οδηγούς το μονοθέσιό της στις ελεύθερες δοκιμές των Grand Prix, καθώς ο Βραζιλιάνος πιστεύει ότι επειδή η ΗRT δεν πραγματοποίησε χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, οι αγωνιστικοί οδηγοί της θα πρέπει να καλύπτουν όσο το δυνατό περισσότερα χιλιόμετρα με την F110.

Virgin-Cosworth
H Virgin θα παρουσιάσει στην Ισπανία το καινούργιο, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου της VR-01 (του οποίου η χρήση αύξησε το μεταξόνιό της) με το νέο σύστημα άντλησης βενζίνης, που εξαντλεί όλα τα αποθέματα, σε αντίθεση με αυτό που χρησιμοποιούνταν στους τέσσερις πρώτους αγώνες. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές θα παρουσιαστούν μονάχα στο μονοθέσιο του Timo Glock, καθώς λόγω της καθυστέρησης που προκάλεσε η ηφαιστειακή τέφρα από την Ισλανδία, η ομάδα δεν πρόλαβε να εφαρμόσει τις τροποποιήσεις και στο μονοθέσιο του Lucas di Grassi. Επίσης, η Virgin θα παρουσιάσει καινούργια εμπρός αεροτομή, πάτωμα και barge boards. Ο Glock δήλωσε ότι το καινούργιο ρεζερβουάρ θα αποφέρει στην ομάδα 5-6 δέκατα του δευτερολέπτου στο γύρο ενώ οι υπόλοιπες αεροδυναμικές αλλαγές άλλο ένα με δυο δέκατα.
Πηγη rally.gr

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ