Tuning

9/9/10

O ναός της ταχύτητας

O Φερνάντο Αλόνσο στο ντεμπούτο του με τη Ferrari στη Μόντσα θα επιδιώξει να πάρει τη νίκη, βάζοντας για τα καλά την ομάδα του στο παιχνίδι της διεκδίκησης του τίτλου. 
 Η μάχη της pole position φέτος είναι μια υπόθεση που έχει κερδίσει κατά κράτος η Red Bull. Οι "κόκκινοι ταύροι" έχουν εκκινήσει από την πρώτη θέση του grid 11 φορές στα 13 Grand Prix. Επίτευγμα που από μόνο του την καθιστά πολύ "δυνατή".

Όμως, η McLaren είναι τελευταία αρκετά ανεβασμένη και μαζί με τη Ferrari θα δώσουν "μάχη" για να κοντράρουν τη Red Bull και να φτάσουν στη νίκη. Ο αγώνας, εξάλλου, για την ιταλιική ομάδα πάντα έχει ιδιαίτερη σημασία. Πόσο μάλλον φέτος, που θέλει να νικήσει, ώστε να διατηρηθεί σε τροχιά τίτλου.

Ο Φερνάντο Αλόνσο θα τρέξει για πρώτη φορά στην ιστορική πίστα ως πιλότος της Scuderia και θέλει στο ντεμπούτο του να κάνει τους "τιφόζι" να μην το ξεχάσουν ποτέ.

  Το ιταλικό Grand Prix πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1921. Ο διασημότερος αγώνας στη Μόντσα έγινε το 1971 όταν ο Πίτερ Γκέθιν οδήγησε στον τερματισμό πέντε μονοθέσια που βρίσκονταν "κολλημένα" πίσω του το ένα από το άλλο σε (χρονική) απόσταση έξι χιλιοστών του δευτερολέπτου.

H πίστα και οι στροφές της:

  Το 13ο Grand Prix της χρονιάς αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος είναι ότι στους τελευταίους αγώνες το πρωτάθλημα έχει πάρει... φωτιά με κάθε πρόβλεψη να ανατρέπεται από τις συμμετέχουσες ομάδες. Ο δεύτερος και σημαντικότερος είναι η πίστα στην οποία διεξάγεται. Η Μόντσα αποτελεί το κορυφαίο σιρκουί παγκοσμίως.

  Με απόσταση 5.793 χιλιόμετρα, με την ταχύτητα να αγγίζει τα 340 χλμ./ώ. και τον μέσο όρο ταχύτητας να φτάνει τα 255 χλμ./ώ, αυτή η πίστα που κατασκευάστηκε δίπλα στην μικρή πόλη του Μιλάνου και δικαιωματικά αποκαλείται "ο ναός της ταχύτητας".


H Μόντσα καρέ-καρέ:

Το σημείο εκκίνησηςΗ 1η στροφή, το Variante
del Rettifilo είναι μια
κλειστή δεξιά στροφή
H 2η διαδοχική κλειστή στροφή αποτελεί συνέχεια σε ένα δύσκολο ζιγκ-ζαγκ, πριν βγουν τα μονοθέσια σε μια ελαφρά καμπή
Θα μπορούσε να μην είναι στροφή. Τα 305 χλμ./ώ. δεν μαρτυρούν σε τίποτα ότι οι πιλότοι θα πρέπει να στρίψουνΚαι τώρα το Variante della Roggia. Ενα γρήγορο πέρασμα, το πρώτο σημείο του οποίου η ταχύτητα αγγίζει τα 330 χλμ./ώ.Με αριστερή κλίση τα μονοθέσια μπαίνουν στο 2ο κομμάτι του τμήματος Variante della Roggia με ταχύτητα 120 χλμ./ώ.
Το 3o κομμάτι της Variante della Roggia αποτελεί και την έξοδο των οδηγών, οι οποίοι κατευθύνονται στο πέταλο Curva di Lesmo6η στροφή με 193 χλμ./ώ και 4 G δύναμη. Όσο επικίνδυνο και να φαντάζει άλλο τόσο συναρπαστικό είναιΗ 7η στροφή αποτελεί την έξοδο από το πέταλο. Δε δυσκολεύει ιδιαίτερα αλλά θέλει προσοχή μιας και τα 4 G καθιστά το έργο των πιλότων δύσκολο
Curva del Seragglio.Απλά το μπαράζ γρήγορων περασμάτων συνεχίζεται... 304 χλμ./ώΜία από τις πιο δύσκολες και περίεργες στροφές. Η Variette Ascari αναγκάζει τους πιλότους να μην κόψουν πολύ ταχύτητα προκειμένου να μην χάσουν έδαφος από τους αντιπάλους τουςΗ 11η στροφή είναι ένα γρήγορο πέρασμα με 215 χλμ./ώ. στο κοντέρ των οδηγών πριν βγουν στην τελική ευθεία (πηγη auto24)         

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ