Tuning

27/3/11

F1 - GP Αυστραλίας 2011: "Σόκαρε" η ταχύτητα της RB7

Η αδιαμφισβήτητη ταχύτητα της Red Bull RB7, όπως εκφράστηκε με την εκθαμβωτική pole position του Sebastian Vettel για το Grand Prix Αυστραλίας –με διαφορά οκτώ δεκάτων του δευτερολέπτου χωρίς καν τη χρήση του συστήματος KERS- άφησε σχεδόν σοκαρισμένους τους αντιπάλους των πρωταθλητών ενόψει του πρώτου φετινού αγώνα, στο Albert Park της Μελβούρνης.

Η RB7 έδειξε στις χειμερινές δοκιμές εξίσου ισχυρή και για τις συστοιχίες γύρων, αλλά οι νέες παράμετροι που θα κρίνουν τους φετινούς αγώνες (τουλάχιστον στην αρχή του πρωταθλήματος)., όπως η διαχείριση των ελαστικών που φθείρονται γρήγορα και τα τρία ή τέσσερα pit-stops κάθε οδηγού, αφήνουν ορισμένες επιφυλάξεις σχετικά με το ενδεχόμενο να είναι ο S. Vettel εξίσου κυρίαρχος και στο Grand Prix της Κυριακής (27/03, 09:00 π.μ.).

Στις δοκιμές κατάταξης η διαφορά ήταν τεράστια, για τα δεδομένα της F1, αλλά και το σοκ των McLaren, Ferrari και Mercedes GP ήταν διαφορετικό. Για την πρώτη μετριάστηκε λόγω της απρόσμενα καλής επίδοσης, έπειτα από τον καταστροφικό της χειμώνα, ενώ για τις δύο τελευταία εντάθηκε, καθότι οι χειμερινές δοκιμές είχαν πάει καλά για αυτές.

Αναγέννηση της McLaren!
Η McLaren αναγκάστηκε να ανασχεδιάσει όλο το πίσω μέρος του δαπέδου και το σύστημα εξάτμισης, λόγω των μεγάλων προβλημάτων απόδοσης και αναξιοπιστίας που αντιμετώπισε το χειμώνα. Αν και δεν είχε δοκιμάσει εκ των πρωτέρων το νέο της αεροδυναμικό σύνολο, έγινε αμέσως η πλησιέστερη ομάδα στη RBR.

"Είμαι ενθουσιασμένος που βρίσκομαι εδώ", είπε ο Lewis Hamilton. "Τα παιδιά στο εργοστάσιο έκαναν απίστευτη δουλειά. Μπήκαμε και πάλι στο σωστό δρόμο. Ήταν γενναία και δύσκολη απόφαση να αποσύρουμε όλα όσα κάναμε στις χειμερινές δοκιμές.

Αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω και να ακολουθήσουμε διαφορετική κατεύθυνση. Ήταν κάτι σπάνιο, δεν έχουμε κάνει ποτέ κάτι αντίστοιχο, αλλά τα αποτελέσματα από την αεροσήραγγα έδειξαν καλά αποτελέσματα. Τα παιδιά εργάζονται πιο σκληρά από ποτέ, το μονοθέσιο έχει τεράστια βελτίωση για εμάς και αποτελεί σπουδαία βάση εξέλιξης.

Αν [η Red Bull] δεν χρησιμοποίησε το KERS, τότε σημαίνει ότι έχει προβάδισμα 1,3 δευτερολέπτων από εμάς κι αυτό δεν είναι φυσιολογικό. Εμείς, ως ομάδα, έχουμε καλό ρυθμό εξέλιξης στην πάροδο των ετών. Έχουμε καλύψει μεγάλες διαφορές. Τώρα είμαστε στη μάχη της κορυφής και μπορούμε να κερδίσουμε βαθμούς. Το μονοθέσιο δίνει φανταστική αίσθηση, οπότε δεν μπορώ καν να φανταστώ τι αίσθηση δίνει το δικό τους"!

Ο έτερος οδηγός της ομάδας, Jenson Button, συμπλήρωσε: "Δεν πήραμε το καλύτερο από το μονοθέσιο, αλλά νομίζω ότι πρέπει να είμαστε πολύ χαρούμενοι από αυτό. Είναι ένα τεράστιο βήμα προόδου σε σχέση με τις δοκιμές, συνεπώς πρέπει να είμαστε όλοι πολύ ικανοποιημένοι.

Ακόμη αυτό το μονοθέσιο βρίσκεται στα σπάργανα, διότι δεν το έχουμε δοκιμάσει αρκετά, αλλά με την ταχύτητα και την αξιοπιστία που επέδειξε πρέπει να είμαστε πολύ χαρούμενοι. Ο Sebastian έκανε έναν σπουδαίο γύρο, αλλά δεν γνωρίζουμε ποιος θα είναι ο ρυθμός τους στη συστοιχία γύρων του αγώνα. Πρέπει να είμαστε θετικοί και να πιστεύουμε στη νίκη".

Απρόσμενα αργή η Ferrari
Αντίθετα, ο Fernando Alonso εξήγησε ότι η διαφορά 1,4 δευτ. από τη RBR ήταν κάτι που δεν περίμενε η Scuderia: "Δεν ήμασταν σούπερ ανταγωνιστικοί σήμερα. Ακολουθήσαμε υπερβολικά συντηρητική προσέγγιση για τις δοκιμές κατάταξης.

Ξέραμε ότι αν ρισκάραμε ίσως να ήμασταν τέταρτοι και αν πηγαίναμε συντηρητικά ίσως να ήμασταν πέμπτοι ή έκτοι. Δεν ενδείκνυται να ρισκάρεις στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Δυστυχώς, έτσι, βρεθήκαμε στην τρίτη περίοδο μόνο με ένα σετ μαλακών ελαστικών και κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε.

Περιμέναμε, λίγο ως πολύ, την πέμπτη θέση. Είμαστε χαρούμενοι με τη θέση μας, αλλά όχι με την απόσταση από την pole position. Συνεπώς αυτό είναι που πρέπει να αναλύσουμε απόψε. Χθες (σ.σ.: Παρασκευή 25/03) είχαμε περισσότερη πρόσφυση και καλύτερη ισορροπία [του μονοθεσίου], ενώ σήμερα και ο Felipe [Massa] και εγώ αισθανθήκαμε ότι είχαμε λιγότερη πρόσφυση.

Ίσως οι συνθήκες της ασφάλτου να ήταν λίγο χειρότερες, αλλά οι άλλοι ήταν καλύτεροι από χθες. Πρέπει να το καταλάβουμε λίγο καλύτερα. Επίσης, η απόστασή μας από τις Toro Rosso, Sauber και Renault ήταν ένα δευτερόλεπτο, όπως γνωρίζαμε από τις χειμερινές δοκιμές, ενώ σήμερα ήταν τρία δέκατα. Συνεπώς κάπου υστερεί το δικό μας μονοθέσιο.

Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε καλό αγώνα εδώ και στη Sepang πρέπει να πλησιάσουμε περισσότερο την pole position, αυτό είναι σίγουρο. Η αλήθεια είναι ότι σήμερα η διαφορά ήταν πολύ μεγάλη, αλλά χθες φαινόταν ότι ήμασταν κοντά στη Red Bull και τη McLaren. Εκτιμώ ότι αυτή δεν ήταν η αληθινή μας ταχύτητα και ότι θα βελτιωθούμε αύριο".

Αντίστοιχα ήταν τα συναισθήματα και των ανθρώπων της Mercedes GP, που αισιοδοξούσαν μετά τον ταχύτερο χρόνο του χειμώνα που πέτυχε στη Βαρκελώνη ο Michael Schumacher. Ωστόσο, σήμερα ο Γερμανός έχασε την είσοδο στην πρώτη δεκάδα και δήλωσε: "Μετά τις δοκιμές του χειμώνα περιμέναμε κάτι καλύτερο, συνεπώς υπάρχει μια σχετική απογοήτευση.

Εννοώ ότι οι χρόνοι που κάναμε στις δοκιμές ήταν πολύ καλοί και τους κατανοήσαμε σωστά. Δεν πετύχαμε ανάλογη απόδοση εδώ και πρέπει να καταλάβουμε τις αιτίες για αυτό – αυτή είναι μια σημαντική δουλειά που μας περιμένει. Χρησιμοποίησα δύο σετ των μαλακών ελαστικών, αλλά μετά είχαμε ένα θέμα με το KERS, το οποίο άλλοτε δούλευε κι άλλοτε όχι και διατάρασσε τις δοκιμές μας".

Ο Nico Rosberg συνέχισε: "Δεν ήμασταν τόσο κακοί όσο φάνηκε σήμερα. Δεν πρέπει να υπερβάλλουμε και να λέμε ότι είμαστε 1,9 δευτ. μακριά από την κορυφή, διότι δεν δούλευαν όλα στο μονοθέσιό μου και επίσης ορισμένες φορές μπλόκαρα τα φρένα στους γρήγορους γύρους μου. Από την άλλη, είμαστε πιο μακριά από όσο νομίζαμε, αυτό είναι ξεκάθαρο".
auto.in.gr

Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ