Tuning

27/3/11

WRC – Ράλι Πορτογαλίας 2011, 1η μέρα: Παιχνίδια τακτικής

O Jari Matti Latvala βρέθηκε επικεφαλής του Ράλι Πορτογαλίας στο τέλος της πρώτης ημέρας του 3ου αγώνα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, όταν ο πρωτοπόρος της ημέρας Sebastien Ogier (Citroen) αποφάσισε να βραδυπορήσει εσκεμμένα, για να έχει ευνοϊκότερη θέση εκκίνησης στις Ειδικές Διαδρομές του Σαββάτου (26/03).

Ως γνωστόν, η σειρά εκκίνησης στις Ειδικές του δεύτερου σκέλους προκύπτει από την κατάταξη του πρώτου. Στα χωμάτινα ράλι, όποιος εκκινεί πρώτος είναι αναγκασμένος να καθαρίζει το δρόμο από το επιφανειακό λεπτό φιλμ μαλακού χώματος, με αποτέλεσμα να χάνει χρόνο και επιπλέον όσοι ακολουθούν να βρίσκουν πιο καθαρό δρόμο, που προσφέρει περισσότερη πρόσφυση.

Ο Sebastien Ogier πήρε την πρωτοπορία στην τρίτη από τις έξι Ειδικές Διαδρομές της ημέρας, εκμεταλλευόμενος πλήρως το γεγονός ότι εκκινούσε από την έκτη θέση (καθώς οι θέσεις εκκίνησης της πρώτης ημέρας προκύπτουν από τη βαθμολογική κατάταξη).

Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Mikko Hirvonen δεν πλήρωσε ακριβά την πρώτη θέση εκκίνησής του, διότι οι σημερινές Ειδικές δεν είχαν τόσο μαλακό χώμα, με αποτέλεσμα να μείνει στην τετραπλή μάχη της νίκης – μαζί με τον Jari Matti Latvala και τον Sebastien Loeb.

Στο μεσημβρινό Service Park ο S. Ogier είχε προβάδισμα 2,8 δευτ. από τον S. Loeb, 3,3 δευτ. από τον M. Hirvonen και έξι δευτερολέπτων από τον J.M. Latvala. Ωστόσο, ο τελευταίος απάντησε κερδίζοντας και τις τρεις απογευματινές Ειδικές.

Έτσι, έδειξε ότι στόχος της Ford ήταν να πιέσει και να πάρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο προβάδισμα, ώστε να καλύψει το μειονέκτημα της πρώτης θέσης εκκίνησης στο δεύτερο σκέλος. Το Σάββατο (26/03), άλλωστε, οι δρόμοι θα έχουν πολύ πιο μαλακό χώμα και το μειονέκτημα αναμένεται να είναι μεγαλύτερο.

Ο Petter Solberg κέρδισε την πρώτη Ειδική της ημέρας και βρισκόταν στη μάχη της κορυφής, αλλά ατύχησε για μία ακόμη φορά. Στην επόμενη Ειδική είχε κλατάρισμα και έχασε ένα λεπτό και πάνω που άρχισε την αντεπίθεσή του, μέχρι το τέλος της ημέρας υπέστη άλλα τρία κλαταρίσματα και έπεσε εκτός δεκάδας!

Ο Νορβηγός είπε ότι στο πρώτο κλατάρισμα χτύπησε ένα βράχο, αλλά για τα άλλα τρία δεν είχε εξήγηση – μιας και βάζει τις ίδιες πιέσεις με τα εργοστασιακά Citroen. Μάλιστα, στο τέλος αποφάσισε να εγκαταλείψει και να επιστρέψει με το σύστημα Superally το Σάββατο, για να μην ρισκάρει περαιτέρω ζημιά του DS3 WRC.

Στη λίστα των εγκαταλείψεων προστέθηκε και ο Mads Ostberg, εξαιτίας προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο Kimi Raikkonen είχε ένα κλατάρισμα και έμεινε στην ένατη θέση. Στο μεταξύ, το MINI S2000 συνεχίζει το εντυπωσιακό του ντεμπούτο, καθώς (παρότι μικρότερης δυναμικότητας από τα WRCars) ο Armindo Araujo ανέβηκε στην έβδομη θέση της γενικής!

WRC – ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2011
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά την 1η μέρα)

1. Latvala (Ford) 1:23:31.4
2. Hirvonen (Ford) +11.5
3. Loeb (Citroen) +13.7
4. Ogier (Citroen) +16.7
5. H. Solberg (Stobart Ford) +2:06.5
6. Wilson (Stobart Ford) +2:11.2
7. Araujo (Italia Mini S2000) +3:43.7
8. Villagra (Munchi's Ford) +4:31.9
9. Raikkonen (Ice 1 Citroen) +4:33.1
10. Al Qassimi (Abu Dhabi Ford) +4:35.2
auto.in.gr

Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ