Tuning

11/4/11

F1 – GP Μαλαισίας 2011: "Στρατηγός" Sebastian Vettel

Ξεμπλέκοντας το μπερδεμένο κουβάρι της στρατηγικής και της διαχείρισης των ελαστικών στο Grand Prix Μαλαισίας εξίσου καλά με πολύ έμπειρότερούς του οδηγούς, ο Sebastian Vettel παρέμεινε αήττητος στο πρωτάθλημα της Formula 1 2011 κερδίζοντας με σχετική άνεση τη δεύτερη φετινή νίκη του.

Στην πλειοψηφία τους, οι οδηγοί έκαναν τρία ή ακόμη και τέσσερα pit-stops για να καταφέρουν να καλύψουν τους 56 γύρους του αγώνα της Sepang, καθώς η υψηλή θερμοκρασία της πίστας -που άγγιζε τους 30ο Κελσίου- και η τραχύτητα της ασφάλτου έφθειραν τη γόμα με ραγδαίους ρυθμούς.

Μεταξύ δεκάδων παραμέτρων, οι οδηγοί –με τη βοήθεια της ραδιοεπικοινωνίας- έπρεπε, στη διάρκεια του αγώνα, να κρίνουν αν χρειαζόταν να πιέσουν ή να προστατεύσουν τα ελαστικά τους. Δηλαδή, αν ο χρόνος ενός επιπλέον pit-stop θα μπορούσε να καλυφθεί από το κέρδος που θα προσέφερε ένα νέο σετ ελαστικών.

Το γεγονός ότι σε αυτές τις συνθήκες ο Sebastian Vettel κέρδισε πολύ εμπειρότερους οδηγούς, όπως ο Jenson Button (McLaren) και ο Nick Heidfeld (Renault) που συμπλήρωσαν το βάθρο, δεν οφείλεται μόνο στην ανωτερότητα της Red Bull RB7. Καταμαρτυρά και την αγωνιστική ωρίμανση του 23χρονου πρωταθλητή.

Στην εκκίνηση, ο Γερμανός είχε την τύχη να δουλεψει το σύστημα KERS της RB7 και να παραμείνει πρώτος – σε αντίθεση με τον Mark Webber, που έμεινε χωρίς επιπλέον ώθηση και έπεσε από την 3η στην 9η θέση.

Πίσω από τον S. Vettel σχηματίστηκαν οι Nick Heidfeld (από την 6η στη 2η θέση, στην εκκίνηση), Lewis Hamilton, Jenson Button, Vitaly Petrov, Felipe Massa και Fernando Alonso. Σύντομα ο πρωτοπόρος άνοιξε διαφορά, η οποία ήταν στα 7,4 δευτερόλεπτα μέχρι τα πρώτα pit-stops.

Μεταξύ 11ου και 19ου γύρου έπεσαν λίγες ψιχάλες στην πίστα της Sepang, αλλά οι ομάδες δεν χρειάστηκε να σκεφτούν καν το ενδεχόμενο χρήσης των ενδιάμεσων βρόχινων ελαστικών.

Στο πρώτο pit-stop οι McLaren και ο F. Alonso πέρασαν τον N. Heidfeld. Έτσι, στον 20ο γύρο ο L. Hamilton καταδίωκε τον S. Vettel, ενώ ο F. Alonso είχε προσπεράσει τον J. Button για την 3η θέση και πλησίαζε τους πρωτοπόρους. Ο S. Vettel έχασε, τότε, και το δικό του σύστημα KERS – αλλά κατάφερνε να συντηρεί τη διαφορά.

Οι πρωτοπόροι έκαναν το δεύτερο pit-stop τους μεταξύ 22ου και 26ου γύρου και τίποτα δεν άλλαξε στις τέσσερις πρώτες θέσεις. Πιο πίσω, ο Mark Webber συνέχισε την ανέλιξή του και είχε πια ανέβει στην 5η θέση, εμπρός από τον Nick Heidfeld και τον Felipe Massa.

Με τη σκληρή γόμα, για τους 18 τελευταίους γύρους, ο Jenson Button βρήκε πάρα πολλή πρόσφυση και κατάφερε να περάσει τον Lewis Hamilton για τη 2η θέση. Το ίδιο επιχείρησε να κάνει και ο F. Alonso (χωρίς να δουλεύει η κινούμενη πίσω πτέρυγα της Ferrari), αλλά στον 45ο γύρο κατέστρεψε την προσπάθειά του.

Ο Ισπανός προσέκρουσε με το εμπρός αριστερό μέρος της πτέρυγάς του στο πίσω δεξί ελαστικό της McLaren του L. Hamilton. Έτσι, ο πρώτος χρειάστηκε να βάλει τη Ferrari ξανά στα pits για αλλαγή ρύγχους, με αποτέλεσμα να πέσει στην 7η θέση.

Ο Nick Heidfeld, κάνοντας τρία (αντί τεσσάρων) pit-stops ανέβηκε στην 3η θέση και ο M. Webber κατάφερε να περάσει τον L. Hamilton για την 4η, λόγω της αποτυχίας της στρατηγικής του Αγγλου. Ο οδηγός της McLaren αναγκάστηκε να κάνει τέταρτο pit-stop τρεις γύρους πριν το τέλος, καθώς ο υπολογισμός της ομάδας ότι θα έφτανε ως το τέλος με τη σκληρή γόμα που τοποθέτησε στον 37ο γύρο αποδείχθηκε λανθασμένος.

Μέχρι την καρό σημαία ο M. Webber προσπάθησε να περάσει τον N. Heidfeld, αλλά χωρίς επιτυχία, ενώ ο L. Hamilton βγήκε από το τέταρτο pit-stop του στην 7η θέση. Σε αυτή θα τερμάτιζε ο V. Petrov, αλλά η Renault R31 του Ρώσου απογειώθηκε και το τιμόνι αποκολλήθηκε από την κολώνα καθώς ο 26χρονος επιχειρούσε με μεγάλη ταχύτητα να επιστρέψει στην πίστα έπειτα από σύντομη έξοδο.

Η Sauber εντυπωσίασε ξανά με τον τρόπο διαχείρισης των ελαστικών της, καθώς ο Kamui Kobayashi έκανε μόλις δύο pit-stops στο δρόμο για την όγδοη θέση. Ο Ιάπωνας βγήκε νικητής μιας μονομαχίας διαρκείας με τον Michael Schumacher, που ζήτησε από τη Mercedes τη βελτίωση του ρυθμού της στη συστοιχία γύρων.

Μετά το τέλος του αγώνα, οι αγωνοδίκες τιμώρησαν με ποινή διέλευσης από τα pits (δηλαδή με προσθήκη 20 δευτερολέπτων στο χρόνο τους) τον Fernando Alonso και τον Lewis Hamilton. Τον πρώτο για την πρόσκρουση στη McLaren του Αγγλου και τον δεύτερο διότι άλλαξε πάνω από μια φορά κατεύθυνση στην προσπάθεια να αμυνθεί από τη Ferrari του Ισπανού. Ο F. Alonso παρέμεινε στην 6η θέση, ενώ ο L. Hamilton έπεσε στην 8η.

F1 – GP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ 2011
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Vettel (RBR) 1:37:39.832
2. Button (McLaren) +3.261
3. Heidfeld (Renault) +25.075
4. Webber (RBR) +26.384
5. Massa (Ferrari) +36.958
6. Alonso* (Ferrari) +57.248
7. Kobayashi (Sauber) +1:07.239
8. Hamilton* (McLaren) +1:09.957
9. Schumacher (Mercedes) +1:24.896
10. Di Resta (Force India) +1:31.563
11. Sutil (Force India) +1:41.379
12. Rosberg (Mercedes) +1 γύρος
13. Buemi (STR) +1 γύρος
14. Alguersuari (STR) +1 γύρος
15. Kovalainen (Lotus) +1 γύρος
16. Glock (Virgin) +2 γύροι
17. Petrov (Renault) +4 γύροι
ΕΓΚ Liuzzi (Hispania) +9 γύροι
ΕΓΚ D’Ambrosio (Virgin) +13 γύροι
ΕΓΚ Trulli (Lotus) +24 γύροι
ΕΓΚ Perez (Sauber) +32 γύροι
ΕΓΚ Barrichello (Williams) +33 γύροι
ΕΓΚ Karthikeyan (Hispania) +41 γύροι
ΕΓΚ Maldonado (Williams) +47 γύροι
*Δέχθηκαν ποινή 20 δευτερολέπτων μετά τον τερματισμό.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙA
ΟΔΗΓΩΝ

1. Vettel 50
2. Button 26
3. Hamilton 22
4. Webber 22
5. Alonso 20
6. Massa 16
7. Heidfeld 15
8. Petrov 15
9. Kobayashi 6
10. Buemi 4

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull 72
2. McLaren 48
3. Ferrari 36
4. Renault 30
5. Sauber 6
6. Toro Rosso 4
7. Force India 4
8. Mercedes 2
auto.in.gr

Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ