Tuning

12/9/11

WRC - Ράλι Αυστραλίας 2011: Παιχνίδια τακτικής με νικητή τον Mikko Hirvonen

Ο Mikko Hirvonen πλησίασε τον Sebastien Loeb στους 15 βαθμούς στην κορυφή της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, τρεις αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς, κερδίζοντας το δραματικό στην εξέλιξή του και αμφιλεγόμενο στο φινάλε του Ράλι Αυστραλίας, 10ο αγώνα του φετινού WRC.

Η δεύτερη φετινή νίκη του Φινλανδού και της Ford, μετά το εναρκτήριο Ράλι Σουηδίας, φάνταζε σίγουρη από την Παρασκευή (9/09), όταν οι Sebastien Loeb και Sebastien Ogier της Citroen έπεσαν θύματα των πολύ κακών καιρικών συνθηκών και του λασπώδους, ολισθηρού τερέν και εγκατέλειψαν.

Ο έτερος οδηγός της εργοστασιακής Ford, Jari Matti Latvala, πήρε το προβάδισμα το Σάββατο (10/09), το διατήρησε μέχρι την προτελευταία Ειδική Διαδρομή του αγώνα και εκεί βραδυπόρησε εσκεμμένα, για να επιτρέψει στον M. Hirvonen να περάσει και να κερδίσει.

Η Ford άφηνε να εννοηθεί από τη στιγμή της εγκατάλειψης των Γάλλων ότι θα προχωρούσε σε αυτή την κίνηση, διότι ο M. Hirvonen απείχε 35 βαθμούς από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας S. Loeb, ενώ ο J.M. Latvala απείχε 96 βαθμούς και οι ελπίδες του για τον τίτλο ήταν μηδαμινές.

Κι ενώ αυτά ήταν αναμενόμενα, εκείνη που εξέπληξε την τελευταία ημέρα ήταν μια ανάλογη απόφαση της Citroen. Η γαλλική ομάδα, βλέποντας τον Mikko Hirvonen να μειώνει τη βαθμολογική διαφορά από τον S. Loeb, αποφάσισε εν μία νυκτί να ρίξει όλο το βάρος της στον 38χρονο για τη διεκδίκηση του φετινού τίτλου.

Οι δύο Sebastien είχαν επιστρέψει το πρωί του Σαββάτου, με το σύστημα Superally και με την ελπίδα να καταφέρουν να πλησιάσουν στη βαθμολογούμενη δεκάδα έχοντας δεχθεί ποινή 5 λεπτών για κάθε Ειδική στην οποία δεν συμμετείχαν, λόγω της εγκατάλειψής τους την προηγούμενη μέρα.

Ο S. Ogier -που είχε χάσει δύο Ειδικές λιγότερες από τον S. Loeb την προηγούμενη μέρα- κατάφερε να φτάσει στη δεκάδα και μάλιστα να διεκδικεί και την 8η θέση, εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Citroen και την εγκατάλειψη του Evgeny Novikov (που είχε το σφοδρότερο ατύχημα της καριέρας του, αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες).

Ο S. Loeb βρισκόταν εκτός δεκάδας και σχεδόν δέκα λεπτά πίσω. Εκείνη τη στιγμή η Citroen έλαβε μια απόφαση που μοιάζει εξωφρενική: Διέταξε τον S. Ogier να δεχθεί ποινή μπαίνοντας με καθυστέρηση 5 λεπτών στην προτελευταία Ειδική και έπειτα, μέσα στην Ειδική, να μείνει σταματημένος για 10 λεπτά!

Έτσι, ο νεαρότερος από τους δύο Γάλλους έπεσε στην 11η θέση, επιτρέποντας στον S. Loeb να ανέβει στην 10η και να πάρει έναν βαθμό. Αμέσως μετά, ο S. Loeb προσέθεσε άλλους τρεις βαθμούς στη συγκομιδή του, κερδίζοντας την τελευταία Power Stage.

«Η ομάδα πήρε μια απόφαση, διότι τώρα βρισκόμαστε υπό πίεση από τον Mikko μετά από το λάθος μας. Αυτή είναι η κατάσταση» είπε ο S. Loeb, σε ένα ακόμη επεισόδιο της ήδη ταραχώδους του σχέσης με τον S. Ogier, τον νεαρό διάδοχό του.

Σχετικά με την απόφαση της Ford, ο Mikko Hirvonen τόνισε: «Δυστυχώς [ο Latvala] έχασε τις ελπίδες του για τον τίτλο πριν λίγους μήνες και συμφωνήσαμε ότι θα υπήρχε ισότητα μεταξύ μας όσο το πρωτάθλημα ήταν εφικτό και για τους δύο μας. Αλλά τώρα με βοηθάει. Με βοήθησε πολύ στη μάχη του τίτλου. Έχουμε πολύ δρόμο, αλλά έχασα τον τίτλο για ένα βαθμό [το 2009] και ξέρω ότι ακόμα κι ένας βαθμός μετράει».

O Jari Matti Latvala είπε: «Αποφασίσαμε στην ομάδα ότι ο Mikko έχει καλύτερες πιθανότητες για το πρωτάθλημα οδηγών και χρειάζεται να τον υποστηρίξω. Φυσικά κάθε οδηγός που θέλει να κερδίσει πρέπει να έχει το πάθος για τη νίκη. Εγώ έχω το πάθος, σίγουρα, αλλά πρέπει να βλέπω τη μεγαλύτερη εικόνα».

Τέλος, ο διευθυντής της Ford M-Sport, Malcolm Wilson, συμπλήρωσε: «Αποφασίσαμε ο Mikko να περάσει τον Jari στην 25η Ειδική. Το προτιμούμε, παρά ο Jari να σταματήσει στην κίτρινη ταμπέλα, αλλά στο τέλος της ημέρας δεν μας νοιάζει τόσο τι θα συμβεί. Αυτό που κάνουμε δεν επηρεάζει κανέναν άλλον και οι δύο οδηγοί μας συμφωνούν».

Πιο πίσω, ο Petter Solberg δεν κατάφερε να απειλήσει ποτέ τα Ford, έχοντας και ορισμένα προβλήματα με το σύστημα διεύθυνσης τη δεύτερη μέρα, κι έτσι περιορίστηκε στην 3η θέση. Δεδομένων των πολλών απροόπτων και εγκαταλείθεων, ο Matthew Wilson ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, με την 4η θέση.

WRC - ΡΑΛΙ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ 2011
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1. Hirvonen (Ford) 3:35:59.0
2. Latvala (Ford) +14.7
3. P. Solberg (Solberg Citroen) +44.8
4. Wilson (Stobart Ford) +8:45.2
5. Al Qassimi (Abu Dhabi Ford) +12:33.3
6. Paddon (Symtech Subaru) +17:29.3
7. Kosciuszko (Lotos Mitsubishi) +19:01.3
8. Saliuk (Mentos Mitsubishi) +21:8.5
9. Guerra (GMA Mitsubishi) +22:48.9
10. Loeb (Citroen) +30:02.9
11. Ogier (Citroen) +30:19.4

POWER STAGE
1. Loeb (Citroen) 2:18.1
2. Latvala (Ford) +1.2
3. P. Solberg (Solberg Citroen) +1.3

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ

1. Loeb 196
2. Hirvonen 181
3. Ogier 167
4. Latvala 116
5. P. Solberg 110
6. Ostberg 56
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Citroen 347
2. Ford 285
3. Stobart Ford 117
4. Solberg Citroen 98
5. Ice1 Citroen 48
6. Munchi’s Ford 32
auto.in.gr
Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ