Tuning

11/4/12

SRT Viper 2013: H επιστροφή της "οχιάς"

Η εκτεταμένη χρήση συνθετικών υλικών και αλουμινίου περιόρισαν σημαντικά το βάρος της αμερικανικής πρότασης, η οποία για πρώτη φορά εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού


 Υποθετικά έχουμε να κάνουμε με το μοναδικό "made in USA" supercar που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τoν ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Στην πραγματικότητα, βέβαια, το Dodge Viper δεν κατάφερε ποτέ -ή απλώς δεν θέλησε- να προσαρμόσει τις προδιαγραφές του στα ευρωπαϊκά δεδομένα, διατηρώντας σχεδόν αναλλοίωτα τα, εντός ή εκτός εισαγωγικών, φονικά χαρακτηριστικά του.

Η πέμπτη, κατά σειρά, γενιά του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, παρά το γεγονός ότι σκοπός της Chrysler και συγκεκριμένα του τμήματος SRT (Street and Racing Technology) της αμερικανικής φίρμας ήταν να δημιουργήσει ένα παγκοσμίου κλάσεως υπεραυτοκίνητο.

Γι’ αυτόν ακριβώς το σκοπό το σύνολο των χαρακτηριστικών του αναβαθμίστηκαν ή αν προτιμάτε επαναπροσδιορίστηκαν, ώστε να εναρμονιστούν με τις γενικότερες τάσεις που επικρατούν τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Όχι τυχαία, λοιπόν, σημείο αναφοράς για το νέο Viper αποτελεί ο περιορισμός του συνολικού βάρους του. Ξεκινώντας από τον αλουμινένιο και χειροποίητο V10 κινητήρα των 8,4 λίτρων και φτάνοντας στη χρήση συνθετικών υλικών σε αρκετές από τις επιφάνειες του αμαξώματος, οι Αμερικανοί επιχείρησαν να δημιουργήσουν ένα πιο ευέλικτο και ταυτόχρονα πιο αποδοτικό σύνολο.

Ωστόσο, η βελτίωση στην αναλογία κιλών/ίππους δεν οφείλεται μόνο στον περιορισμό του βάρους αλλά και στη θηριώδη απόδοση του κινητήρα. Με νέα, εισαγωγή αέρα υπερυψηλής ροής, σφυρήλατα πιστόνια υψηλής αντοχής, βαλβίδες εξαγωγής σοδίου και νέο καταλύτη, ο V10 των 8,4 λίτρων αποδίδει 640 ίππους και 812 Nm.

Παραδοσιακά η κίνηση μεταφέρεται στον πίσω άξονα, με τη βοήθεια ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων το οποίο διαθέτει πιο "κοντή" κλιμάκωση και ακόμη μικρότερες διαδρομές.

Βελτιώσεις, ωστόσο, έχει δεχτεί και το πλαίσιο με αποτέλεσμα η ακαμψία του να αυξηθεί κατά 50%. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζουν οι αντιστρεπτικοί ράβδοι από αλουμίνιο σε διάταξη X που συνδέσουν τα σημεία στήριξης της πίσω ανάρτησης, "σκεπάζοντας" τον τοποθετημένο στο κέντρο κινητήρα.

Οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων, που στην έκδοση GTS προσφέρουν τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα σε δύο προγράμματα λειτουργίας ("street” και "track"), όπως άλλωστε και το σύστημα πέδησης με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo, συμπληρώνουν τις τεχνικές προδιαγραφές του αμερικανικού supercar, που για πρώτη φορά στην ιστορία του εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το ESC (Electronic Stability Control), το Traction Control και το Launch Control.

Διεκδικώντας το ρόλο που του αναλογεί σε ένα supercar 640 ίππων, το αποκλειστικά διθέσιο εσωτερικό επιχειρεί να ακολουθήσει τις εξεζητημένες προδιαγραφές του νέου Viper. Tα bucket καθίσματα της Sabelt με τον ανθρακονημάτινο "σκελετό" ξεχωρίζουν.

Σε επίπεδο εργονομίας, η θέση οδήγησης έχει τοποθετηθεί κατά 20 χιλιοστά χαμηλότερο, ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται η δυνατότητα να ρυθμίσει κανείς –χειροκίνητα ή ηλεκτροκίνητα- το ύψος της.

Αντιστοίχως, ο χώρος για τα κάτω άκρα του οδηγού και του συνοδηγού αυξήθηκε και ο εξοπλισμός εμπλουτίστηκε με όλες εκείνες τις εφαρμογές που περιμένει κανείς να συναντήσει σε μία σύγχρονη και ταυτόχρονα "πολιτισμένη" πρόταση.

Η πέμπτη γενιά του πανίσχυρου Viper αναμένεται να διατεθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2012, χωρίς ωστόσο να έχει γίνει μέχρι σήμερα γνωστή η αρχική του τιμή.


''autoin.gr''

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ