Tuning

4/5/12

Porsche "baby" Boxster: Το roadster της διπλανής πόρτας

Θα μπορούσε ένα καινούριο roadster να μεταφέρει το θρυλικό δυναμισμό της Porsche σε μικρότερες διαστάσεις και σε τιμή που δεν θα ξεπερνά τα 40.000 ευρώ προσεγγίζοντας μια νέα γενιά αγοραστών;

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία η φίρμα των sport προτάσεων προετοιμάζει μια τέτοια νέα άφιξη  η οποία θα περάσει στην παραγωγή με την προοπτική να τοποθετηθεί κάτω από την Boxster, αποτελώντας τη νέα και πιο φθηνή βάση της γκάμας.

Με την πάροδο του χρόνου οι νέες γενιές της Boxster αύξαναν το μέγεθος τους, την ισχύ τους και φυσικά την τιμή τους καθιστώντας ολοένα ακριβότερο το εισιτήριο εισόδου στην γκάμα της Porsche.

Πλέον, οι συνθήκες φαίνεται να έχουν ωριμάσει για το λανσάρισμα μιας νέας sport πρότασης η οποία θα κοστίζει τουλάχιστον 10.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με την τωρινή αφετηρία της γκάμας.

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο βρίσκεται στα σχέδια της Porsche από το 2009, τη χρονιά που η μητρική της, VW, παρουσίασε το BlueSport, ένα πρωτότυπο με αφετηρία μια κεντρομήχανη πλατφόρμα η οποία ένα χρόνο αργότερα, το 2010, αποτέλεσε τη βάση του e-tron concept της Audi.

Αντιθέτως με τα δύο παραπάνω concept ωστόσο, η εκδοχή της Porsche δεν έχει δώσει μέχρι στιγμής άλλα σημεία ζωής, πέρα από την κωδική ονομασία 9Χ1 με την οποία είναι γνωστό το project εξέλιξης της που «τρέχει» από τότε, "παρακολουθώντας" την πορεία προτάσεων όπως τα Toyota GT86 και Subaru BRZ.

Ωστόσο, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η παραγωγή του 9X1 δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση καθώς δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν προηγηθεί μια εκδοχή της VW.

Μάλιστα, οι πηγές φέρουν τον επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Porsche, Wolfgang Hatz, να «λογοδοτεί» για τα όρια της Porsche καθώς, επιπλέον, τα άλλα μοντέλα που βρίσκονται επίσης σε διαδικασία εξέλιξης από την γερμανική φίρμα, θεωρούνται πιο κερδοφόρα.

Ανεξαρτήτως αυτών η Porsche συνεχίζει την εξέλιξη του 9Χ1 ευελπιστώντας ότι μια πρόταση της Audi με αφετηρία την ίδια πλατφόρμα θα μειώσει το κόστος εξέλιξης, καθιστώντας το project αποδοτικό για όλους.

Όπως και να έχει από πλευράς εξελίξεων εταιρικών και μη, αν τελικά το πλάνο της Porsche για το 9Χ1 ευοδωθεί, τότε, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία θα πρόκειται για ένα roadster με ισχύ περίπου 200 ίππων οι οποίοι θα προέρχονται από ένα "flat-four" με χωρητικότητα 2,4 λίτρων. Παράλληλα δεν αποκλείεται να υπάρξει και μια υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του.

Οι επιδόσεις του νέου roadster θα υπολείπονται ελάχιστα για λόγους ιεραρχίας σε σχέση με την Boxster, κατ’ επέκταση η νέα πρόταση της Porsche αναμένεται να ολοκληρώνει τη διαδικασία "0-100 χλμ./ώρα" σε χρόνο περίπου έξι δευτερόλεπτων.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά της 9Χ1 δεν αναμένεται να διαφέρει από τα γνώριμα χαρακτηριστικά των προτάσεων της γερμανικής φίρμας χάρη σε ένα ελαφρύ πλαίσιο και στις συμπαγείς διαστάσεις του διθέσιου μοντέλου.

Εκεί που αναμένονται διαφοροποιήσεις είναι στον εξοπλισμό της όπου και δεν πρόκειται να υφίστανται επιλογές όπως η ενεργή ανάρτηση, τα διαφορετικά προγράμματα διαμόρφωσης της απόκρισης του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και μια σειρά από ανάλογα ηλεκτρονικά συστήματα που βρίσκονται σε όλη την γκάμα της Porsche.
auto.in.gr

Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ