Τα μονοθέσια της Formula 1 θα γίνουν περισσότερο επίκαιρα με την παγκόσμια αγορά και θα εξελίσσουν τεχνολογίες που θα ωφελούν τα αυτοκίνητα παραγωγής, αν προωθηθεί η ιδέα χρήσης κινητήρων 1.5 Turbo με άμεσο ψεκασμό
Σε προχωρημένο σημείο βρίσκονται πλέον οι συζητήσεις για χρήση κινητήρων 1.500 κ.εκ. Turbo (απόδοσης 670 ίππων) στη Formula 1 από το πρωτάθλημα του 2013. Οι ομάδες, αλλά και κατασκευαστές κινητήρων όπως η Ferrari και η Mercedes-Benz, υποστηρίζουν την ιδέα.
Οι κινητήρες μικρής χωρητικότητας αλλά αυξημένης απόδοσης, χάρη στη χρήση υπερσυμπιεστή (Turbo), εξαπλώνονται στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία λόγω της μειωμένης τους κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.
Συνεπώς για τη Formula 1 η μετάβαση σε αυτούς τους κινητήρες φαντάζει απαραίτητη για να παραμείνει το σπορ επίκαιρο. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι θα υιοθετήσει κινητήρες 1.6 Turbo από το επόμενο πρωτάθλημα, του 2011.
"Η χωρητικότητα του κινητήρα θα μειωθεί το 2013 διότι η κατανάλωση και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να μειωθούν" είπε ο αντιπρόεδρος και αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes-Benz, Norbert Haug. "Ένα μονοθέσιο 700 ίππων δεν μπορεί να είναι το πιο οικολογικό αυτοκίνητο που μπορεί να υπάρξει.
Μπορούμε να συζητήσουμε περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες, αλλά η F1 χρειάζεται να καθοδηγείται από την τεχνολογία. Πρέπει να δούμε τη γενικότερη εικόνα. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα κατασκευάζουμε τα πιο οικολογικά αυτοκίνητα που μπορούμε", κατέληξε ο Γερμανός.
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Amedeo Felisa, εκτιμά ότι οι κινητήρες 1.5 Turbo της Formula 1 πρέπει να συνοδευτούν από την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου που χρησιμοποιείται και στα αυτοκίνητα παραγωγής.
"Αν η F1 πρέπει να εξελίξει κάτι χρήσιμο για αληθινές συνθήκες οδήγησης, η καλύτερη λύση είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με άμεσο ψεκασμό", είπε ο A. Felisa στο αγγλικό περιοδικό "Autocar". "Αυτό είναι κάτι που θα υποστηρίζαμε. Είναι η καλύτερη λύση για την αποδοτικότητα ενός κινητήρα", κατέληξε.
Πηγή: auto.in.gr