F1: GP Μονακό-Ο Webber θριαμβεύει ξανά
Photos: Δεύτερη
συνεχόμενη νίκη για τον Webber, που ισοβαθμεί με τον Vettel στην πρώτη
θέση της βαθμολογίας.
Ο Mark Webber μετέτρεψε
τη χθεσινή pole position του σε νίκη, στο επεισοδιακό GP
του Μονακό όπου το αυτοκίνητο ασφαλείας κλήθηκε να παρέμβει
τέσσερις φορές. Ο Αυστραλός οδηγός κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη
του και πέρασε στην πρωτοπορία του Πρωταθλήματος Οδηγών, όπου ισοβαθμεί
με τον team mate του, Sebastian Vettel που
συμπλήρωσε το θρίαμβο της Red Bull (η οποία επίσης φιγουράρει
στην κορυφή του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών), τερματίζοντας στη δεύτερη
θέση, αφού κατάφερε να περάσει εμπρός από τον Robert Kubica στην
εκκίνηση. Ο Πολωνός οδηγός της Renault παρέμεινε κολλημένος
πίσω από τη Red Bull του καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα,
αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να την προσπεράσει και περιορίστηκε στην 3η
θέση, ανεβαίνοντας για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο.
Στην 4η θέση, απ' όπου εκκίνησε, είδε την καρό σημαία ο Felipe
Massa, με πίσω του τον Lewis Hamilton, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα
υπέρμετρης φθοράς των φρένων του εμπρός άξονα της McLaren του. Την
6η θέση κατάφερε να κλέψει στην τελευταία στροφή ο Michael
Schumacher από τον Fernando Alonso, με την αποχώρηση του
αυτοκινήτου ασφαλείας. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες (μέλος των οποίων ήταν και o
Damon Hill, ένας από τους μεγάλους αντιπάλους του Schumacher),
τιμώρησαν με ποινή 20 δευτερολέπτων το Γερμανό, επειδή οι κανονισμοί
ορίζουν ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να προσπεράσει εφόσον το
αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα στον τελευταίο γύρο και
αποχωρεί για το pit lane στο τέλος του. Με την ποινή, ο Schumacher
έπεσε στη 12η θέση, τελευταίο δηλαδή από αυτούς που πέρασαν τη
γραμμή του τερματισμού, καθώς τα μονοθέσια βρίσκονταν πολύ κοντά μεταξύ
τους, όντας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Εντούτοις, η ομάδα της Mercedes
άσκησε έφεση στην απόφαση των αγωνοδικών και το ζήτημα θα
αναλάβει να διευθετήσει το Διεθνές Εφετείο της FIA.
Ο Αlonso, με τη Ferrari κατάφερε να πάρει τους 8 βαθμούς της
6ης θέσης, έχοντας ξεκινήσει τελευταίος από το pit lane, λόγω του
χθεσινού ατυχήματός του στις ελεύθερες δοκιμές, που απέτρεψε τη
συμμετοχή του στις κατατακτήριες. Ο Alonso εκμεταλλεύτηκε την
πρώτη παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, στο δεύτερο γύρο, για να
πραγματοποιήσει το μοναδικό pit stop του, στρατηγική η
οποία έφερε πολύ καλά αποτελέσματα, δεδομένων των περιστάσεων.
Μια λίγο διαφορετική στρατηγική από αυτή των υπόλοιπων κορυφαίων
συνδυασμών επιχείρησε και ο Nico Rosberg, ο οποίος έχασε μια θέση από
τον team mate του στην εκκίνηση, παραμένοντας στην πίστα
περισσότερους -πολύ γρήγορους από την πλευρά του- γύρους πριν το pit
stop του. Ωστόσο, το γεγονός ότι ο Mark Webber επέστρεψε
στην πίστα έπειτα από το δικό του pit stop μπροστά του τον
καθυστέρησε και οι διαφορετικές επιλογές δεν είχαν επιρροή στο
αποτέλεσμα, αφού ο Γερμανός κατέληξε και πάλι πίσω από την άλλη Mercedes.
Tη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν οι δυο Force India με τον Adrian
Sutil 8ο και τον Vitantonio Liuzzi 9ο και ο Sebastien
Buemi με την Τoro Rosso.
Ο αγώνας του πρώην πρωτοπόρου της βαθμολογίας, Jenson Button,
τελείωσε μόλις τρεις γύρους μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, καθώς οι
μηχανικοί της McLaren είχαν ξεχάσει κατά λάθος ένα κάλυμμα στο
αριστερό ψυγείο του μονοθεσίου, το οποίο προκάλεσε υπερθέρμανση και
οδήγησε στην αστοχία του κινητήρα της Mercedes.
Ο Webber χαρακτήρισε τη σημερινή ως μια από τις καλύτερες
ημέρες της ζωής του, τονίζοντας ότι η νίκη στο Μονακό είναι ξεχωριστή. Ο
Αυστραλός είχε μια άψογη εκκίνηση και τέθηκε επικεφαλής χωρίς πρόβλημα.
Κατάφερε να διαχειριστεί άψογα τις διακοπές του αγώνα από το αυτοκίνητο
ασφαλείας -και τον εκμηδενισμό των σημαντικών διαφορών που είχε κτίσει
επί του team mate του σε διαφορετικά σημεία του- όπως
επίσης και τους σχεδόν επικίνδυνους, σε μερικά περιστατικά, αργότερους
συνδυασμούς.
H σφοδρή πρόσκρουση του Nico Hulkenberg στις
μπαριέρες στον πρώτο γύρο, που προκλήθηκε από κατάρρευση των στηριγμάτων
της εμπρός αεροτομή της Williams στην ταχύτατη καμπή του
Τούνελ και επέφερε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα στο
δεύτερο γύρο, δεν επηρέασε τον Webber που δεν είχε προλάβει να
απομακρυνθεί. Ωστόσο, η δεύτερη επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, που
προκλήθηκε από την άλλη Williams, όταν στον 31ο γύρο, κάτι κατέρρευσε
(ζάντα, ανάρτηση, ελαστικό είναι μερικές πιθανές περιπτώσεις) στην FW32
του Rubens Barrichello δημιουργώντας ακόμα ένα σφοδρό ατύχημα, κόστισε
στον Webber ένα προβάδισμα 10 δευτερολέπτων επί του Vettel.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Barrichello, προσπαθώντας να βγει όσο το
δυνατόν ταχύτερα από το μονοθέσιο, πέταξε το τιμόνι της Williams στην
πίστα και το παρέσυραν αμφότερες οι HRT...
Η επιστροφή του αγώνα στον κανονικό του ρυθμό δε διήρκεσε
περισσότερους από 10 γύρους, καθώς η δράση διακόπηκε και πάλι όταν
αποκολλήθηκε ένα καπάκι υδρορροής. Το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα
pits με 32 γύρους να απομένουν, και ο Webber άρχισε
πάλι να αυξάνει τη διαφορά του από την άλλη Red Bull,
χειριζόμενος πολύ καλά τους αργότερους συνδυασμούς και επιταχύνοντας το
ρυθμό του όταν είχε να τους αντιμετωπίσει ο Vettel.
Ωστόσο, τα απρόοπτα δεν έλειψαν ούτε στα τελευταία λεπτά, όταν
μόλις 4 γύρους πριν την καρό σημαία, ο Jarno Trulli επιχείρησε μια
κίνηση... καμικάζι επί του Karun Chandhok, προσπαθώντας να
περάσει την HRT του Ινδού, κυριολεκτικά από... πάνω! Πέραν των αστείων, ο
πολύπειρος Ιταλός της Lotus έκανε μια αδικαιολόγητη κίνηση
απόγνωσης στη Rascasse, οι τροχοί των δυο μονοθεσίων μπλέχτηκαν
και η T127 "καβάλησε" την HRT, κάτι που ήταν πολύ επικίνδυνο για τον
Chandhok, ο οποίος πρόλαβε και έσκυψε το κεφάλι του, αποφεύγοντας
οποιονδήποτε τραυματισμό.
Το συμβάν αυτό εκτυλίχθηκε ακριβώς μπροστά στον Webber και θα
μπορούσε να του έχει κοστίσει τον αγώνα. Ο ίδιος δήλωσε ότι μόλις είδε
την παράτολμη κίνηση του Trulli, απλά ήλπιζε να υπάρχει χώρος να
διαφύγει από την επικίνδυνη ζώνη, ανησυχώντας και για την ασφάλεια του
Chandhok... Ο Aυστραλός κατάφερε να αποφύγει το ατύχημα που εκτυλίχθηκε
μπροστά του και πέρασε τους τελευταίους τέσσερις γύρους παρακολουθώντας
την Mercedes-Benz SLS AMG του Bernd Maylander (το
αυτοκίνητο ασφαλείας) να τον πηγαίνει... "βόλτα" προς τη νίκη.
Ο Vettel ήταν ευχαριστημένος από τη δεύτερη θέση, καθώς
εκκίνησε τρίτος και στο Μονακό, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, συνήθως δεν
υπάρχει ευκαιρία προσπεράσματος. Η εκκίνηση του Γερμανού ήταν
καθοριστική για αυτό το αποτέλεσμα, καθώς δεν είχε τη δυνατότητα να
ακολουθήσει το ρυθμό του team mate του, ενώ παράλληλα, είχε
δυσκολίες να απομακρυνθεί από τον πολύ επιθετικό Kubica, που τον
ακολουθούσε κατά πόδας και στους 78 γύρους, ιδιαίτερα στις
επανεκκινήσεις.
Όπως γνωρίζει πολύ καλά ο Kubica, η δεύτερη θέση "παίχτηκε" στην
εκκίνηση, όπου η Renault, από την ακάθαρτη πλευρά της πίστας, παρουσίασε
εκτεταμένο σπινάρισμα και δεν επέτρεψε στον Πολωνό να υπερασπιστεί τη
θέση του. Ο Kubica πιστεύει ότι ήταν ταχύτερος του Vettel με
τα σκληρά ελαστικά, γεγονός που επαληθεύεται από το ότι ο Γερμανός δεν
ξέφυγε ποτέ περισσότερο από δυο δευτερόλεπτα από τη Renault.
O Felipe Massa δεν κατάφερε ποτέ να απειλήσει τον Kubica
και τερμάτισε από στην ίδια θέση από την οποία εκκίνησε, 4ος
δηλαδή, χωρίς να απειληθεί ιδιαίτερα από τον Lewis Hamilton. O Βρετανός
αντιμετώπισε υπέρμετρη φθορά στα φρένα του εμπρός άξονα και αναγκάστηκε
να στρέψει την κατανομή πέδησης της McLaren προς τους πίσω
τροχούς για να μην παρουσιαστεί πρόβλημα στους τελευταίους γύρους. Το
γεγονός αυτό είχε αντίκτυπο στο ρυθμό του και ήταν εμφανές ότι έχανε
χρόνο από τον Massa ανάμεσα στις επεμβάσεις του αυτοκινήτου
ασφαλείας. Εντέλει, και ο Hamilton τερμάτισε από τη θέση
που εκκίνησε, δηλαδή 5ος.
Ο Fernando Alonso εκμεταλλεύτηκε την παρέμβαση του αυτοκινήτου
ασφαλείας στο δεύτερο γύρο για να πραγματοποιήσει το υποχρεωτικό pit
stop του και χρησιμοποίησε το σετ σκληρής γόμας ελαστικών για τους
77 από τους 78 γύρους του αγώνα. Ο Ισπανός έδωσε σκληρές μάχες με
αργότερους συνδυασμούς στους αρχικούς γύρους και όταν οι κορυφαίοι
οδηγοί άρχισαν τα pit stop τους, βρισκόταν αρκετά κοντά
τους. Συνεπώς, ο Hamilton επέστρεψε στην πίστα έπειτα από
την αλλαγή ελαστικών του ακριβώς μπροστά του, ενώ οι δυο Mercedes
και ο Barrichello βρέθηκαν πίσω από τη Ferrari,
που με έξυπνη στρατηγική ανέκτησε πάρα πολλές θέσεις. Η σημαντικότερη
μέριμνα του Alonso ήταν να διαφυλάξει τα ελαστικά του, για αυτό
και δεν απειλούσε τον Hamilton, αφού θα του ήταν εξαιρετικά
δύσκολο να τον προσπεράσει. Ο Alonso αντιμετώπιζε εμφανείς
δυσκολίες με τα ελαστικά του στο τελικό στάδιο του αγώνα και η
υπερβολική υπερστροφή που προσέδωσαν στην F10 στις τελευταίες
στροφές του αγώνα, επέτρεψε στο Schumacher να προσπεράσει και να
αποσπάσει, προσωρινά απ' ότι αποδείχθηκε αργότερα, την 6η θέση.
Σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας
εισέρχεται στα pits, αφότου έχει καθορίσει το ρυθμό του αγώνα για
κάποιους γύρους, η αγωνιστική δράση ξεκινάει και πάλι μετά την πρώτη
γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας, η οποία στις περισσότερες πίστες βρίσκεται
πριν την τελευταία στροφή. Ωστόσο, ο κανονισμός αυτός δεν ισχύει, απ'
όσο έκριναν οι αγωνοδίκες, για τον τελευταίο γύρο του αγώνα, όπου τα
προσπεράσματα δεν επιτρέπονται μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Η Mercedes διαφωνεί
με τους αγωνοδίκες σε αυτό το σημείο και έχει καταθέσει έφεση στην
απόφασή τους να τιμωρήσουν τον Schumacher με ποινή
προσθήκης 20 δευτερολέπτων στο χρόνο αγώνα που σημείωσε, ρίχνοντάς τον
στη 12η θέση. Το ζήτημα θα κατευθυνθεί τώρα προς το Διεθνές Εφετείο της FIA.
O Schumacher είχε καταφέρει να περάσει εμπρός από τον team
mate του, Nico Rosberg στην εκκίνηση, ωστόσο,
απορροφημένοι στη μάχη μεταξύ τους, οι δυο οδηγοί της Mercedes άφησαν
την εσωτερική γραμμή στην πρώτη στροφή ελεύθερη για τον Barrichello,
ο οποίος τους προσπέρασε. Συνεπώς, έχασαν αρκετό χρόνο πίσω από τη
Williams του Βραζιλιάνου που τους καθυστερούσε στους πρώτους
γύρους, γεγονός που επέτρεψε στον Alonso να περάσει μπροστά
τους, έπειτα από τα pit stop τους. Στη διαδικασία των pit
stop, παρά το γεγονός ότι Barrichello και Schumacher εισήλθαν
στο pit lane στον ίδιο γύρο, οι άνθρωποι της Mercedes
ήταν ταχύτεροι, επιτρέποντας στο Γερμανό να επιστρέψει στην πίστα
εμπρός από τον πρώην team mate του.
Ο Nico Rosberg προτίμησε να παραμείνει στην πίστα λίγο περισσότερο από τους υπόλοιπους, γράφοντας συνεχείς ταχύτερους γύρους, ωστόσο το ρυθμό του ανέκαμψε η επιστροφή του Webber στην πίστα. Όταν ο Rosberg πραγματοποίησε το δικό του pit stop, επέστρεψε στην πίστα και πάλι πίσω από τον Schumacher, για να τερματίσει εντέλει στην 7η θέση, μετά την επιβολή ποινής στον team mate του.
Ο Adrian Sutil, κέρδισε δυο θέσεις στην εκκίνηση και χάρις σε ένα
πολύ καλό και καλά συγχρονισμένο pit stop ανέκτησε άλλη μια.
Έπειτα, ο Γερμανός οδηγός της Force India είχε ένα μοναχικό
αγώνα, με μεγάλη διαφορά εμπρός και πίσω του. Αντίθετα, ο team
mate του, Vitantonio Liuzzi πιστεύει ότι
πραγματοποίησε πολύ νωρίς τη δική του αλλαγή ελαστικών, χάνοντας έδαφος
και επιτρέποντας στο άλλο μονοθέσιο της ομάδας να περάσει μπροστά του.
Ωστόσο, αμφότεροι οι οδηγοί σημείωσαν βαθμούς, κάτι που καταφέρνει να
επιτύχει για πρώτη φορά η ομάδα της Force India.
Tον τελευταίο βαθμό της ημέρας πήρε ο Sebastien Buemi με την Toro
Rosso, o οποίος παρά το γεγονός ότι τερμάτισε εμπρός από τον team
mate του, πιστεύει ότι με διαφορετική στρατηγική θα μπορούσε να
τα έχει πάει καλύτερα, καθώς βρέθηκε καθηλωμένος πίσω από τον Liuzzi
μετά την αλλαγή ελαστικών που πραγματοποίησε. Η μοναδική ανησυχία του
Ελβετού ήταν ότι πάτησε μερικά από τα θραύσματα που άφησε πίσω του το
μονοθέσιο του Barrichello, χωρίς όμως να υπάρξουν επιπτώσεις από αυτό.
Αρχεία χρονομέτρησης του τριημέρου
GP Μονακό: Αποτελέσματα αγώνα
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Γύροι
|
Χρόνος/Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Θ. Εκ.
|
1
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
78
|
1:50:13.355
|
141.815
|
1
|
2
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
78
|
0.448
|
141.805
|
3
|
3
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
78
|
1.675
|
141.779
|
2
|
4
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
78
|
2.666
|
141.758
|
4
|
5
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
78
|
4.363
|
141.721
|
5
|
6
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
78
|
6.341
|
141.679
|
24
|
7
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
78
|
6.651
|
141.672
|
6
|
8
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
78
|
6.970
|
141.666
|
12
|
9
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
78
|
7.305
|
141.658
|
10
|
10
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
78
|
8.199
|
141.639
|
13
|
11
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
78
|
9.135
|
141.619
|
17
|
12
|
3
|
Michael Schumacher *
|
Mercedes
|
78
|
25.712
|
141.266
|
7
|
13
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
73
|
Εγκατάλειψη
|
140.925
|
14
|
14
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
70
|
Σύγκρουση
|
138.126
|
23
|
15
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
70
|
Σύγκρουση
|
138.113
|
19
|
Eγκαταλείψεις
|
|||||||
(14)
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
58
|
Τιμόνι
|
137.241
|
18
|
(15)
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
58
|
Υδραυλικά
|
136.624
|
22
|
(10)
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
30
|
Τροχός/Ατύχημα
|
136.084
|
9
|
(6)
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
26
|
Κιβώτιο
|
135.101
|
16
|
(19)
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
25
|
Τροχός
|
129.837
|
21
|
(17)
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
22
|
Πίσω ανάρτηση
|
130.777
|
20
|
(6)
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
21
|
Υδραυλικά
|
131.862
|
15
|
(11)
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
2
|
Υπερθέρμανση
|
103.302
|
8
|
-
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
0
|
Εμπρός αεροτομή/ατύχημα
|
11
|
|
Ταχύτερος γύρος
|
|||||||
-
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
71
|
1:15.192
|
||
* Ποινή 20 δλ. για αντικανονικό προσπέρασμα
|
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
|
|||||||||||||||||||||
A/A
|
Οδηγός
|
Βαθ.
|
BA
|
AU
|
MA
|
CH
|
ES
|
MO
|
TU
|
CA
|
EU
|
GB
|
GE
|
HU
|
BE
|
IT
|
SI
|
JA
|
KO
|
BR
|
AD
|
1
|
Webber
|
78
|
4
|
2
|
18
|
4
|
25
|
25
|
|||||||||||||
-
|
Vettel
|
78
|
12
|
25
|
8
|
15
|
18
|
||||||||||||||
3
|
Alonso
|
75
|
25
|
12
|
12
|
18
|
8
|
||||||||||||||
-
|
Button
|
70
|
6
|
25
|
4
|
25
|
10
|
||||||||||||||
5
|
Massa
|
61
|
18
|
15
|
6
|
2
|
8
|
12
|
|||||||||||||
6
|
Kubica
|
59
|
18
|
12
|
10
|
4
|
15
|
||||||||||||||
-
|
Hamilton
|
59
|
15
|
8
|
8
|
18
|
10
|
||||||||||||||
8
|
Rosberg
|
56
|
10
|
10
|
15
|
15
|
6
|
||||||||||||||
9
|
Schumacher
|
22
|
8
|
1
|
1
|
12
|
|||||||||||||||
10
|
Sutil
|
20
|
10
|
6
|
4
|
||||||||||||||||
11
|
Liuzzi
|
10
|
2
|
6
|
2
|
||||||||||||||||
12
|
Barrichello
|
7
|
1
|
4
|
2
|
||||||||||||||||
13
|
Petrov
|
6
|
6
|
||||||||||||||||||
14
|
Alguersuari
|
3
|
2
|
1
|
|||||||||||||||||
15
|
Buemi
|
1
|
1
|
||||||||||||||||||
16
|
Hulkenberg
|
1
|
1
|
Βαθμολογία Πρωταθλήματος
Κατασκευαστών
|
|||||||||||||||||||||
A/A
|
Ομάδα
|
Βαθ.
|
BA
|
AU
|
MA
|
CH
|
ES
|
MO
|
TU
|
CA
|
EU
|
GB
|
GE
|
HU
|
BE
|
IT
|
SI
|
JA
|
KO
|
BR
|
AD
|
1
|
Red Bull
|
156
|
16
|
2
|
43
|
12
|
40
|
43
|
|||||||||||||
2
|
Ferrari
|
136
|
43
|
27
|
6
|
14
|
26
|
20
|
|||||||||||||
3
|
McLaren
|
129
|
21
|
33
|
12
|
43
|
10
|
10
|
|||||||||||||
4
|
Mercedes
|
78
|
18
|
11
|
15
|
16
|
12
|
6
|
|||||||||||||
5
|
Renault
|
65
|
18
|
12
|
16
|
4
|
15
|
||||||||||||||
6
|
Force India
|
30
|
2
|
6
|
10
|
6
|
6
|
||||||||||||||
7
|
Williams
|
8
|
1
|
4
|
1
|
2
|
|||||||||||||||
8
|
Toro Rosso
|
4
|
2
|
1
|
1
|