το νέο VW Polo GTI | |||||||||||
|
Το ταχύτερο Volkswagen Polo όλων των εποχών μόλις παρουσιάστηκε. Η έκδοση αποδίδει 180 ίππους και 250 Nm ροπής από τα μόλις 1,4 λίτρα, ενώ τα 0-100 χ.α.ω. έρχονται σε 6,9 δλ. | ||||||||||
Στο εσωτερικό τα γονίδια GTI είναι εξίσου εμφανή. Υπάρχουν κόκκινες ραφές στο τιμόνι καθώς και το λογότυπο GTI σε τιμόνι και στον επιλογέα του DSG, καθώς και η καρό επένδυση των καθισμάτων που παραπέμπει στο πρώτο Golf GTI της δεκαετίας του 1970. Εδώ να σημειωθεί, ότι η flat-bottom στεφάνη του τιμονιού είναι παχιά όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο του είδους και τα μπάκετ καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Ο σχεδιασμός στα όργανα των ενδείξεων έχει αλλάξει για την περίπτωση του GTI, ενώ το τιμόνι φιλοξενεί και τα paddles για τις αλλαγές των ταχυτήτων του DSG. Κινητήρας-κιβώτιο Ο κινητήρας μας είναι γνώριμος από το Seat Ibiza Cupra. Αυτός ακούει στο γνωστό κωδικό 1.4 TSI που με τη διπλή υπετροφοδότηση αποδίδει 180 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 4.500 σ.α.λ. Χαρακτηριστικό του είναι η γραμμικότητα και η λειτουργία χωρίς εξάρσεις καθώς και τα υψηλά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές. Μάλιστα αυτό που φτιάχνει ακόμη περισσότερο τον οδηγό, είναι ο μπάσος ήχος του (επίσης από τις χαμηλές στροφές), ο οποίος είναι προϊόν όχι του συστήματος εξαγωγής, αλλά του ίδιου του κινητήρα, ενώ ταιριάζει με το χαρακτήρα του μοντέλου και δεν είναι ενοχλητικός. Όσον αφορά στο κιβώτιο το Polo GTI θα διατίθεται αποκλειστικά με το 7άρι DSG. Το κορυφαίο αυτό κιβώτιο, κάνει ταχύτατες αλλαγές όμως στη χειροκίνητη λειτουργία διακρίναμε μια μικρή καθυστέρηση. Πιο συγκεκριμένα αυτή είναι αντιληπτή από τη στιγμή που δίνει ο οδηγός την εντολή μέσω των paddles μέχρι την αλλαγή της σχέσης. Δηλαδή πιο πολύ αργούν τα ηλεκτρονικά, παρά το μηχανικό κομμάτι, αφού η αλλαγή είναι πραγματικά πολύ γρήγορη. Τα όφελος βέβαια της χρήσης του DSG είναι πως το νέο Polo GTI είναι πιο οικονομικό κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Οδική συμπεριφορά-επιδόσεις Στους γερμανικούς δρόμους που το οδηγήσαμε δείχνει ότι έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, και είναι ουδέτερο αλλά όχι υποστροφικό. Ακόμη και το ESP σπάνια χρειάστηκε να μπει σε λειτουργία, ενώ είναι πολύ σταθερό στην ευθεία, και κάπως πιο συντηρητικό από τον ανταγωνισμό του που ακούει στα: Peugeot 207 RC, Renault Clio RS, Mini Cooper S και Opel Corsa OPC. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος τόσο στις χαμηλές, όσο και στις υψηλές ταχύτητες, καθώς και καλή πληροφόρηση ενώ εξίσου καλή είναι και η αίσθηση. Η ανάρτηση συνδυάζει την άνεση με τις σπορτίφ επιδόσεις. Έτσι το GTI σε καμία περίπτωση δεν είναι «κούτσουρο», με αποτέλεσμα να μην κουράζει μέσα στην πόλη και ταυτόχρονα να μην αφήνει το αμάξι να παίρνει κλίσεις. Επιπλέον η ανάρτηση έχει χαμηλώσει κατά 15χλστ, και έχουν χρησιμοποιηθεί πιο σφικτά ελατήρια, ενώ το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης που ονομάζεται XDS (υπάρχει και στο Golf GTI) δίνει και εδώ το παρόν. Τέλος, οι επιδόσεις του είναι τα 6,9 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. ενώ η τελική ταχύτητα σταματά στα 229 χ.α.ω. για το αμάξωμα των 1.194 κιλών. Την ίδια στιγμή η τιμή της μέσης κατανάλωσης είναι τα μόλις 5,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 139 γρ./χιλιόμετρο. |
15/5/10
Tο νέο VW Polo GTI
9:35 π.μ.
Νεα μοντελα