Αν υπάρχει ένα κοινό γνώρισμα που χαρακτηρίζει τα μοντέλα που λανσάρονται αυτό τον μήνα στην ελληνική αγορά, αυτό δεν είναι άλλο από τους τούρμπο κινητήρες με τους οποίους εφοδιάζονται. Δείγμα και αυτό πως το μέλλον ανήκει σε αυτή την τεχνολογία, μέσω της οποίας εξασφαλίζονται μικρός κυβισμός, μεγάληξ ιπποδύναμη, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και φυσικά περιορισμένες εκπομπές ρύπων. Το coupe Peugeot RCZ καθώς και η Alfa Romeo Giulietta , είναι τα μοντέλα που δικαιολογημένα θα τραβήξουν επάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας. Όμως δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο το πιο γρήγορο VW Polo, το GTI. Το ολοκαίνουργιο Opel Meriva αποτελεί μια νέα νότα στην κατηγορία των μικρών πολυμορφικών ενώ για τους λάτρεις του Audi A3 τα καλά νέα είναι πως προσφέρεται πλέον και με κινητήρα τούρμπο 1.2 λίτρου.
Είναι ένα κόμπακτ μοντέλο, το οποίο ανήκει στην μικρομεσαία κατηγορία και έρχεται να αντιπαρατεθεί σε αυτοκίνητα όπως το VW Golf, το ολοκαίνουργιο Opel Astra, το Ford Focus και το Toyota Auris. Το νέο συμπαγές χατς μπακ μοντέλο της Alfa Romeo είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις από την 147, την οποία και θα αντικαταστήσει. Ο εσωτερικός του σχεδιασμός είναι έντονος και απλός: ένα οριζόντια προσανατολισμένο ταμπλό με στοιχεία αλουμινίου και διακόπτες αεροπορικού τύπου που θυμίζει
την 8C Competizione.
Δύο κινητήρες βενζίνης (1.4TB 120hp και 1.4TB MultiAir 170hp) και δύο πετρελαίου (1.6 JTDM 105hp και 2.0 JTDM 170hp που ανήκουν στης δεύτερης γενιάς JTDM κινητήρες) θα είναι αυτοί που θα εφοδιάζουν σε πρώτη φάση την Giulietta. Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με τον κινητήρα 1750ΤΒi 235 ίππων που θα διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση Quadrifoglio Verde. Με την οποία η Alfa Romeo θέλει να ανταγωνισθεί τα VW Golf GTI και Renault Megane RS.
Τέλος, η Alfa Romeo Giulietta διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό της τις πιο εξελιγμένες λύσεις για τον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς: VDC (Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας), DST (Δυναμικό Έλεγχο Διεύθυνσης), Q2 (Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Διαφορικό) και τον επιλογέα Alfa DNA. Όλα τα συστήματα εξασφαλίζουν ενεργητική ασφάλεια, δυναμική συμπεριφορά και επιδόσεις ανάλογες με την παράδοση της Alfa Romeo.
O μικρότερης χωρητικότητας κινητήρας του γκρουπ Audi – VW, ο γνωστός 1.2 TFSI με τους 105 ίππους, εφοδιάζει πλέον και το Audi A3. Ο κινητήρας αυτός θα αντικαταστήσει τον ατμοσφαιρικό του 1.6 λίτρου, ο οποίος έχει την ίδια ιπποδύναμη (επίσης 105 άλογα) όμως, υπολείπεται σε επιδόσεις του κινητήρα ΤFSI ενώ συγχρόνως το τουρμπάτο μοτέρ του 1.2 λ. είναι σαφώς οικονομικότερο σε κατανάλωση
Το A3 1.2 TFSI συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 12,2 δευτερόλεπτα, και αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ/ώρα. Τέλος, σε ότι αφορά την κατανάλωση του αυτοκινήτου, αυτή είναι για το κινητήρα 1.2 TFSI 5,7 λίτρα στα 100 χλμ. όταν η μικτή κατανάλωση του ατμοσφαιρικού κινητήρα του 1.6 λ. ήταν στα 7.0 λίτρα στα 100 χλμ.
Opel Meriva
Tο νέο – φρέσκο πρόσωπο της Opel, όπως το είδαμε στο Insignia και το καινούργιο Astra, είναι εμφανές και στο Meriva, το σήμα κατατεθέν του οποίου είναι οι πίσω πόρτες που ανοίγουν αντίθετα με τις εμπρός (FlexDoor τεχνολογία της GM). Η FlexDoors τεχνολογία αποτελεί ένα από τα ισχυρά ατού του μοντέλου. Οι πίσω πόρτες ανοίγουν κατά 90 μοίρες και κάνουν ευκολότερη την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Παρά την καινοτομία αυτή πάντως, οι σχεδιαστές της Opel έχουν διατηρήσει την κολώνα Β (αυτή που βρίσκεται στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων.
Στην εξωτερική σχεδίαση του Meriva ο συντηρητισμός που διέκρινε την φίρμα τα προηγούμενα χρόνια ανήκει πλέον στο παρελθόν. Το εμπρός μέρος έχει δανειστεί αρκετά στιλιστικά και σχεδιαστικά στοιχεία από τα Insignia και Astra. Και αυτά τα κοινά στοιχεία είναι έντονα μέχρι και την κεντρική κολώνα.
Σε ότι αφορά την σχεδίαση της καμπίνας η Opel αφήνει να εννοηθεί πως οι ομοιότητες με τα Insignia και Astra θα αφορούν κατά κύριο λόγο στην ποιότητα των υλικών και την ποιότητα της κατασκευής παρά στην σχεδίαση.
Η Opel έχει φροντίσει για την τόνωση του πολυχρηστικού χαρακτήρα του νέου Meriva. Και στα στοιχεία που τονίζουν αυτό τον χαρακτήρα περιλαμβάνονται τα συρόμενα και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (Flex Space) και η πρακτική κεντρική κονσόλα (Flex Rail). Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με πανοραμική οροφή (έξτρα εξοπλισμός).
Σε ότι αφορά τους κινητήρες, η δεύτερη γενιά του Opel Meriva θα εξοπλίζεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με ιπποδυνάμεις που θα ξεκινούν από τους 75 ίππους και θα φτάνουν μέχρι τους 140.
VW Polo GTI
Όπως και στον μεγαλύτερο αδελφό του, το Golf GTI, έτσι και στο Polo GTI, οι λεπτομέρειες είναι αυτές που κάνουν την διαφορά. Και τέτοιες είναι η κυψελωτή μάσκα εμπρός με το τελείωμα σε κόκκινο χρώμα, οι καλαίσθητες ζάντες 17 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, οι σκούροι προβολείς με φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί ο επανασχεδιασμένος, ευμεγέθης προφυλαχτήρας που έχει ενσωματωμένο έναν μικρό διαχύτη και η διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.
Όλα αυτά τα στοιχεία συνιστούν ένα δυναμικό πακέτο στον τομέα της εμφάνισης, με αρκετά σπορτίβ στοιχεία, που είναι απαραίτητα προκειμένου το Polo GTI να προσελκύσει το νεανικό κοινό, στο οποίο και απευθύνεται. Στο εσωτερικό διαπιστώνουμε πως η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι διαθέτει κόκκινες ραφές, τα καθίσματα διαθέτουν σπορ σχεδίαση ενώ ελαφρώς αναθεωρημένος είναι ο πίνακας των οργάνων.
Όσον αφορά τον κινητήρα, η VW δεν χρειάσθηκε να ψάξει και πολύ. Αφού την λύση την είχε έτοιμη. Και αυτή δεν είναι άλλη από τον κινητήρα turbo του 1.4 λίτρου τεχνολογίας TSI, που αποδίδει 180 ίππους και είναι αυτός που εξοπλίζει το (επίσης αδελφό μοντέλο) Seat Ibiza Cupra. Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στην άποψη πως η ιπποδύναμη του κινητήρα θα μείνει η ίδια, δηλαδή 180 ίπποι ενώ το συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρει τεράστια αποθέματα ροπής με 250 Nm και μάλιστα σε μια ευρεία γκάμα στροφών: Από τις 2.000 σαλ. έως τις 4.500 σαλ.
Ο κινητήρας των 180 ίππων του πιο… καυτού VW Polo, συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, DSG. Το οποίο, αναμένεται να διαθέτει paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου επιτρέπει στο Polo GTI να αναπτύσσει τελική ταχύτητα που φθάνει τα 228 χλμ. / ώρα, ενώ επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα. Επιδόσεις που το κατατάσσουν στην κορυφή της κατηγορίας του.
Peugeot RCZ
Ο αντικειμενικός σκοπός αυτού του 2+2 Coupe είναι να καθιερωθεί ως ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, να προκαλεί έκρηξη συναισθημάτων, να στοχεύει στους ενθουσιώδεις της οδήγησης που έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης. Το όνομά του, RCZ, συμβολίζει την ειδική και μοναδική θέση του αυτοκινήτου στη γκάμα της Peugeot, καθώς θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία της εταιρίας, που δεν θα ακολουθεί το χαρακτηριστικό σύστημα αρίθμησης με το κεντρικό «μηδέν» ή «διπλό μηδέν».
Η κορυφαία έκδοση του μοντέλου θα είναι με τον κινητήρα του 1.6 λ. με τους 200 ίππους ( 0-100 σε 7,6 δευτερόλεπτα) και ο επίσης turbo 1.6 λ. με 156 ίππους.
πηγη auto24.gr