Μετά την παύση εξέλιξης των
κινητήρων, τη χρήση ακριβώς ίδιων ελαστικών, την αυστηρή παραμετροποίηση
της αεροδυναμικής και δεκάδες άλλους περιορισμούς, η Formula 1 κόβει
άλλη μια πτυχή διαφοροποίησης κάθε μονοθεσίου: Την κατανομή βάρους.
Ο σχεδιασμός των φετινών μονοθεσίων αποτέλεσε ιδιαίτερα δαπανηρό γρίφο, εξαιτίας της αλλαγής διαστάσεων των εμπρός ελαστικών και της ανάγκης μεταφοράς βάρους που αυτή προκάλεσε. Ορισμένες ομάδες πέτυχαν τη σωστή κατανομή βάρους, άλλες όχι.
Όμως για το 2011, όταν θα μπει στο σπορ η Pirelli ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, οι ομάδες και η FIA ετοιμάζονται να εισάγουν υποχρεωτική κατανομή βάρους κατά 46:54 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα.
Με αυτό τον τρόπο, φιλοδοξεί ο σύνδεμος των ομάδων της F1 (FOTA), δεν θα αδικηθούν κάποιες ομάδες από λανθασμένες επιλογές στην κατανομή βάρους, ενώ παράλληλα θα εξοικονομηθούν χρήματα.
Ακριβώς τους ίδιους σκοπούς (μαζί με τη βελτίωση του θεάματος) έχει και η προώθηση της ιδέας της κινούμενης πίσω πτέρυγας στα μονοθέσια του χρόνου: Να μην δαπανήσουν οι ομάδες περαιτέρω χρήματα για την εξέλιξη του συστήματος F-duct που επινόησε η McLaren �και να μην αδικούνται όσες δεν έχουν το σύστημα.
Η ιδέα, που υπερψηφίστηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport της FIA για το 2011, προβλέπει ότι ο οδηγός που θα επιχειρεί να προσπεράσει θα έχει τη δυνατότητα μέσα από το κόκπιτ να αλλάζει την κλίση της πίσω πτέρυγας, ώστε να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και να αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα.
Μετά το τρομακτικό ατύχημα του Mark Webber στο GP Ευρώπης, στη Βαλένθια, κυκλοφόρησαν φήμες ότι την ώρα του ατυχήματος προσπαθούσε να χειριστεί το σύστημα F-duct και, κατά συνέπεια, πολλοί οδηγοί του σπορ εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους για την εφαρμογή της κινούμενης πίσω πτέρυγας το 2011.Όμως ο Ross Brawn, τεχνικός διευθυντής του FOTA, υποστηρίζει: Πολλές ομάδες έκαναν αρκετή δουλειά μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας CFD και ορίζονται οι προδιαγραφές. Για να μειωθεί η κλίση του οριζόντιου στοιχείου της πτέρυγας δεν θα κατεβαίνει το πίσω μέρος του, αλλά θα ανεβαίνει το μπροστινό.
Με αυτό τον τρόπο αν το στοιχείο υποχωρήσει, θα ξαναπέσει πίσω στην αρχή του θέση. Έχουμε μια αρχική εκτίμηση για την κλίση που πρέπει να αλλάζει το στοιχείο, αλλά αν αποδειχθεί ότι δίνει υπερβολικό πλεονέκτημα, θα τη μειώσουμε, κατέληξε ο Βρετανός.
(in.gr)
Ο σχεδιασμός των φετινών μονοθεσίων αποτέλεσε ιδιαίτερα δαπανηρό γρίφο, εξαιτίας της αλλαγής διαστάσεων των εμπρός ελαστικών και της ανάγκης μεταφοράς βάρους που αυτή προκάλεσε. Ορισμένες ομάδες πέτυχαν τη σωστή κατανομή βάρους, άλλες όχι.
Όμως για το 2011, όταν θα μπει στο σπορ η Pirelli ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, οι ομάδες και η FIA ετοιμάζονται να εισάγουν υποχρεωτική κατανομή βάρους κατά 46:54 στον εμπρός και πίσω άξονα αντίστοιχα.
Με αυτό τον τρόπο, φιλοδοξεί ο σύνδεμος των ομάδων της F1 (FOTA), δεν θα αδικηθούν κάποιες ομάδες από λανθασμένες επιλογές στην κατανομή βάρους, ενώ παράλληλα θα εξοικονομηθούν χρήματα.
Ακριβώς τους ίδιους σκοπούς (μαζί με τη βελτίωση του θεάματος) έχει και η προώθηση της ιδέας της κινούμενης πίσω πτέρυγας στα μονοθέσια του χρόνου: Να μην δαπανήσουν οι ομάδες περαιτέρω χρήματα για την εξέλιξη του συστήματος F-duct που επινόησε η McLaren �και να μην αδικούνται όσες δεν έχουν το σύστημα.
Η ιδέα, που υπερψηφίστηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport της FIA για το 2011, προβλέπει ότι ο οδηγός που θα επιχειρεί να προσπεράσει θα έχει τη δυνατότητα μέσα από το κόκπιτ να αλλάζει την κλίση της πίσω πτέρυγας, ώστε να μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και να αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα.
Μετά το τρομακτικό ατύχημα του Mark Webber στο GP Ευρώπης, στη Βαλένθια, κυκλοφόρησαν φήμες ότι την ώρα του ατυχήματος προσπαθούσε να χειριστεί το σύστημα F-duct και, κατά συνέπεια, πολλοί οδηγοί του σπορ εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους για την εφαρμογή της κινούμενης πίσω πτέρυγας το 2011.Όμως ο Ross Brawn, τεχνικός διευθυντής του FOTA, υποστηρίζει: Πολλές ομάδες έκαναν αρκετή δουλειά μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας CFD και ορίζονται οι προδιαγραφές. Για να μειωθεί η κλίση του οριζόντιου στοιχείου της πτέρυγας δεν θα κατεβαίνει το πίσω μέρος του, αλλά θα ανεβαίνει το μπροστινό.
Με αυτό τον τρόπο αν το στοιχείο υποχωρήσει, θα ξαναπέσει πίσω στην αρχή του θέση. Έχουμε μια αρχική εκτίμηση για την κλίση που πρέπει να αλλάζει το στοιχείο, αλλά αν αποδειχθεί ότι δίνει υπερβολικό πλεονέκτημα, θα τη μειώσουμε, κατέληξε ο Βρετανός.
(in.gr)