Tuning

14/3/11

F1 2011, Δοκιμές Βαρκελώνης, 9η μέρα: Αυλαία με κατακλυσμό

Οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης των μονοθεσίων της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2011, που ξεκινά στις 27/03 στην Αυστραλία, τελείωσαν σήμερα (12/03) υπό καταρρακτώδη βροχή στην πίστα της Βαρκελώνης.

Από τις Ferrari, Mercedes, McLaren και Williams που είχαν απομείνει στην ισπανική πίστα, οι τρεις από τους πέντε οδηγούς σημείωσαν χρόνο – με τον Nico Rosberg να είναι ταχύτερος, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι ιδιαίτερο: Το νερό ήταν τόσο πολύ που οι ομάδες δεν μπορούσαν καν να κάνουν δοκιμές με τα "βρόχινα" ελαστικά.

Εκ των υστέρων, η απόφαση των παραπάνω ομάδων να ξεκινήσουν και να τελειώσουν μια μέρα αργότερα τις τελευταίες δοκιμών του χειμώνα δεν αποδείχθηκε σωστή. Και δεν μπορούσαν να αναλάβουν τις δοκιμές για αύριο (13/03), διότι μέρος του εξοπλισμού πρέπει να πάρει το δρόμο για τη Μελβούρνη.

Οι Nico Rosberg, Lewis Hamilton και Pastor Maldonado έκαναν περίπου τους τριάντα γύρους ο καθένας, ενώ οι Michael Schumacher και Fernando Alonso επέλεξαν να βγουν στην πίστα πέντε φορές και άμεσα να επιστρέψουν στα pits.

Στην πίστα βρισκόταν και η Hispania Racing Team, η οποία φιλοδοξούσε να κάνει τα πρώτα χιλιόμετρα του νέου μονοθεσίου F111. Ωστόσο, αναγκάστηκε να αλλάξει τα πλάνα της, διότι τμήματα των αναρτήσεων του μονοθεσίου έμειναν μπλοκαρισμένα στο τελωνείο της Ισπανίας.

Ο ταχύτερος χρόνος των συνολικά εννέα ημερών δοκιμών στη Βαρκελώνη έμεινε, λοιπόν, στα χέρια του Michael Schumacher και ο Nico Rosberg είπε για τη μεταμόρφωση της Mercedes GP: "Ήταν σπουδαίο να βλέπεις πόσο πολύ προόδευσε η ομάδα.

Φυσικά δεν είμαστε στην κορυφή -καθώς θέλουμε να κερδίσουμε το πρωτάθλημα- και δεν έχουμε ακόμη το ταχύτερο μονοθέσιο, όμως όλα οδεύουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Είμαστε σε ανοδική πορεία. Μια μεγάλη διαφορά από πέρσι είναι ότι φέτος όλα τα νέα εξαρτήματα του μονοθεσίου αποδίδουν τα αναμενόμενα. Είναι καλό να βλέπεις ότι κέρδισες όσο χρόνο υπολόγιζες ότι θα κερδίσεις".

Η Ferrari πέτυχε τον δεύτερο χρόνο του χειμώνα στο Montmelo, αλλά πιο εντυπωσιακή φαίνεται να είναι η απόδοσή της και η διαχείριση των ελαστικών στη συστοιχία γύρων του αγώνα. "Είμαι πολύ χαρούμενος με τη δουλειά που κάναμε αυτό το χειμώνα και είμαι αισιόδοξος όπως ήμουν πέρσι", είπε ο Fernando Alonso.

Ο Ισπανός συνέχισε: "Αλλά είμαι και ρεαλιστής και γνωρίζω ότι δεν είμαστε μόνοι μας. Αγωνιζόμαστε πολύ κοντά με τη Red Bull και άλλες ομάδες, οπότε είναι στο χέρι μας να είμαστε καλύτεροι στους τρεις πρώτους αγώνες.

Όλα θα κριθούν σε μικρές λεπτομέρειες, καθώς πιστεύω ότι η απόδοση των μονοθεσίων αυτή τη στιγμή είναι παρεμφερής. Δεν υπάρχει κανείς που να είναι ξεκάθαρα μπροστά, οπότε πρέπει να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Δεν έχουμε ξεκάθαρη ιδέα, προς το παρόν, που βρισκόμαστε από άποψη ταχύτητας.

Ξέρουμε ότι το αυτοκίνητο αποδίδει καλά και ότι είμαστε λίγο ως πολύ χαρούμενοι. Ξέρουμε ότι κάναμε πολλά χιλιόμετρα στις δοκιμές, κάτι που είναι πάντα καλό σημάδι για εμάς. Όλη αυτή η εμπειρία με το μονοθέσιο βοηθάει την ομάδα να φτάσει 100 τοις εκατό έτοιμη στην Αυστραλία.

Στην Αυστραλία θα έχουμε ορισμένα νέα εξαρτήματα, που θα φτάσουν την τελευταία στιγμή, και έτσι θα γίνεται όλη τη χρονιά. Ποιά είναι τα φαβορί; Νομίζω ότι είναι ακόμα οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες, οι McLaren, Mercedes, Red Bull Racing και Ferrari, και ίσως η Renault και η Williams είχαν έναν καλό χειμώνα. Όλα είναι ανοιχτά για την Αυστραλία. Ελπίζω ότι θα διεκδικούμε τη νίκη".

Όσο για τη McLaren, οδεύει για την Αυστραλία με σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας, με έλλειψη κάθετης δύναμης και συνεπώς ταχύτητας σε ένα γύρο των δοκιμών κατάταξης, αλλά τουλάχιστον ο ρυθμός της ΜΡ4/26 στη συστοιχία γύρων του αγώνα δείχνει αρκετά αξιοπρεπής.

"Έχω θετική ψυχολογία. Μου αρέσει να αγωνίζομαι και ανυπομονώ", είπε ο Lewis Hamilton. "Πάντοτε ελπίζω ότι θα φτάσουμε στην Αυστραλία και τη μέρα πριν τον αγώνα θα έχουμε νέα εξαρτήματα. Ξέρω ότι ο καθένας εργάζεται όσο σκληρά μπορεί, κανείς δεν κάθεται. Έχουμε έναν μικρό λόφο να ανέβουμε, αλλά μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Δεν είμαι εκνευρισμένος. Είναι δύσκολο για όλους στην ομάδα, διότι όλοι προσπαθούν πολύ. Όταν είδαμε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο ήταν τόσο όμορφο, αλλά τώρα... Δεν είναι καταστροφή, απλώς δεν έχει όση απόδοση θα θέλαμε προς στιγμήν. Όμως αποτελεί μια καλή βάση εξέλιξης και αυτό έχει σημασία. Σημαίνει ότι μπορούμε να φτάσουμε στην κορυφή.

Η χρονιά είναι μεγάλη και δεν έχω αμφιβολία ότι μπορούμε να ανταγωνιστούμε τις άλλες ομάδες. Η ταχύτητά μας στη συστοιχία γύρων δεν δείχνει τόσο κακή. Αν μπορούμε να τερματίσουμε είναι άλλο πράγμα. Χθες κοίταξα τους χρόνους και όλοι έκαναν 1:21. Εγώ δεν μπορούσα, έφτασα στο 1:22.

Με βάση τους χρόνους φαίνεται σαν να είμαστε δύο δευτερόλεπτα πίσω, αλλά δεν είναι έτσι. Είναι δύσκολο να ξέρουμε που βρισκόμαστε. Υποθέτω ότι εκείνοι έκαναν προσομοίωση δοκιμών κατάταξης. Υποθέτω ότι μπορούμε να προσεγγίσουμε το 1:22.0, αλλά αυτή είναι παλώς μια υπόθεση".

Τέλος, η Williams δείχνει να βρίσκεται σε αρκετά καλή κατάσταση τόσο από άποψη ταχύτητας σε ένα γύρο όσο και με το ρυθμό της στη συστοιχία γύρων. Επίσης, η αγγλική ομάδα ανακοίνωσε ότι έλυσε τα προβλήματα που αντιμετώπιζε με το σύστημα KERS και ότι θα το χρησιμοποιήσει κανονικά στο GP Αυστραλίας.

F1 2011 – ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ – ΕΝΑΤΗ ΜΕΡΑ
1. Rosberg (Mercedes) 1:43.814 – 35 γύροι
2. Maldonado (Williams) +0.519 - 23 γύροι
3. Hamilton (McLaren) +0.746 - 33 γύροι
4. Schumacher (Mercedes) Χωρίς χρόνο - 5 γύροι
5. Alonso (Ferrari) Χωρίς χρόνο - 5 γύροι
auto.in.gr

Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ