Tuning

14/3/11

F1 2011, Δοκιμές Βαρκελώνης, 8η μέρα: Η αναβάθμιση της Mercedes W02

Η Mercedes GP ανέκαθεν υποστήριζε ότι η αληθινή δυναμική του φετινού μονοθεσίου W02 θα αποκαλύπτονταν όταν τοποθετούσε το τελικό αεροδυναμικό σύνολο κι έτσι ακριβώς συνέβη την 8η ημέρα των δοκιμών στη Βαρκελώνη, όπου ο Michael Schumacher σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του φετινού χειμώνα στην ισπανική πίστα.

Ο Γερμανός έσπασε κατά 0,4 δευτερόλεπτα τον προηγούμενο καλύτερο χρόνο. Ήταν τράμισι δέκατα πιο γρήγορος από τον καλύτερο χρόνο της Ferrari, που σημείωσε σήμερα ο Fernando Alonso και πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον καλύτερο χρόνο της Red Bull, που πέτυχε την Τετάρτη (9/03) ο Sebastian Vettel.

Παρότι είναι γνωστό ότι δεν μπορούν να γίνουν ασφαλείς συγκρίσεις, δεδομένης της άγνοιας όλων για τα ακριβή φορτία καυσίμου, ο Sebastian Vettel είπε ότι ο χρόνος που πέτυχε σήμερα η Mercedes GP –πιθανότατα με ελάχιστο φορτίο καυσίμου- ήταν ιδιαίτερα αξιόλογος.

Πίσω από τη Ferrari του Fernando Alonso, τον τρίτο χρόνο σημείωσε ο Nico Rosberg – στον οποίο η Mercedes GP έδωσε τη δυνατότητα να οδηγήσει σήμερα, αφού για την τελευταία ημέρα δοκιμών του 2011 (12/03) αναμένεται βροχόπτωση.

Το νέο αεροδυναμικό σύνολο της Mercedes W02 περιλάμβανε πολλές και σημαντικές αλλαγές. Το μονοθέσιο είχε νέο σύστημα εξάτμισης, ανασχεδιασμένο διαχύτη και εμπρός πτέρυγα και τροποποιημένους πλευρικούς αεραγωγούς.

"Εξελίσσουμε το αυτοκίνητο βήμα προς βήμα", είπε ο M. Schumacher. "Το βασικό θέμα που είχαμε σε αυτές τις δοκιμές ήταν να βρούμε τη σωστή ισορροπία και να αντλήσουμε την καλύτερη δυνατή απόδοση από το μονοθέσιο. Όλα πήγαν πολύ καλά, συνεπώς περιμένουμε στην Αυστραλία να είμαστε σε αρκετά ισχυρή θέση".

Πάντως, ενώ η Mercedes W02 έδειξε καλά δείγματα απόλυτης ταχύτητας σε ένα γύρο, παραμένει άγνωστο αν μπορεί να πετύχει τη σταθερότητα στο γυρολόγιο των RBR και Ferrari – που είναι σημαντική σχετικά με τον κρίσιμο τομέα της διαχείρισης των ελαστικών. Ο M. Schumacher δεν έκανε σήμερα προσομοίωση αγώνα.

Αντίθετα, στο θέμα αυτό η Williams ήταν εκείνη που άφησε άκρως εντυπωσιακές ενδείξεις, κάνοντας προσομοίωση αγώνα με τον Rubens Barrichello. Όσο για τη Red Bull, σήμερα έκανε συστοιχίες λίγω γύρων και κράτησε χαμηλούς τόνους, χωρίς να κάνει έναν απόλυτο γύρο εντυπωσιασμού για να δείξει την αληθινή δυναμική της.

Άλλωστε, ο Sebastian Vettel μίλησε για τη σημασία της αξιοπιστίας και της ανάγκης της ομάδας να συγκεντρώνει πολλούς βαθμούς εξαρχής, αντίθετα με τα προβλήματα που αντιμετώπιζε στους πρώτους αγώνες των προηγούμενων ετών.

"Νομίζω ότι η προετοιμασία μας ήταν καλή μέχρι τώρα. Κάναμε πολλά χιλιόμετρα, ίσως όχι όσα η Ferrari, αλλά περισσότερα από ποτέ για εμάς. Νομίζω ότι είναι πιο εύκολο να κάνεις ένα γρήγορο αυτοκίνητο να γίνει αξιόπιστο, παρά ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο να γίνει γρήγορο. Για το λόγο αυτό πιστεύω ότι είμαστε σε καλό δρόμο", είπε ο πρωταθλητής.

Ο Γερμανός δεν θέλησε να κάνει προβλέψεις της δυναμικής κάθε ομάδας, αλλά ο αντιπρόεδρος και αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes-Benz, Norbert Haug, είπε: "Είναι αρκετά ξεκάθαρο ποιος είναι ταχύτερος και ποιος έχει το πιο σταθερό γυρολόγιο, προς το παρόν.

Στη συνέχεια υπάρχει μια άλλη ομάδα στη δεύτερη θέση. Αλλά για την τρίτη θέση εκτιμώ ότι υπάρχουν πολλοί διεκδικητές. Όμως όλα αυτά μπορούν να αλλάξουν από τη μια μέρα στην άλλη".

Η McLaren είχε σήμερα ακόμα μια άσχημη μέρα, καθώς άλλαξε προληπτικά τον κινητήρα της ΜΡ4/26 και ο Jenson Button έκανε μόλις 57 γύρους. Κανείς από αυτούς δεν έγινε με λίγα καύσιμα και ο Άγγλος ήταν προτελευταίος στην κατάταξη της ημέρας, λέγοντας ότι το μονοθέσιο έχει ταχύτητα – αλλά αυτή κρύβεται από τα προβλήματα αξιοπιστίας.

Αντίθετα, εντυπωσιακοί ήταν οι 141 γύροι του Fernando Alonso και οι 138 του Heikki Kovalainen, δεδομένου ότι η Lotus Τ128 είχε αρκετά προβλήματα αυτό το χειμώνα.

Οι Ferrari, McLaren, Williams, Mercedes και Hispania θα μείνουν και το Σάββατο (12/03) στη Βαρκελώνη, στην τελευταία μέρα των χειμερινών δοκιμών του 2011 πριν το ταξίδι για την Αυστραλία και το πρώτο Grand Prix του νέου πρωταθλήματος, στις 27 Μαρτίου.

F1 2011 – ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ – ΟΓΔΟΗ ΜΕΡΑ
1. Schumacher (Mercedes) 1:21.249 – 67 γύροι
2. Alonso (Ferrari) +0.365 - 141 γύροι
3. Rosberg (Mercedes) +0.539 - 22 γύροι
4. Heidfeld (Renault) +0.824 - 67 γύροι
5. Barrichello (Williams) +0.984 - 89 γύροι
6. Kobayashi (Sauber) +1.066 - 98 γύροι
7. Alguersuari (Toro Rosso) +1.426 - 72 γύροι
8. Vettel (RBR) +1.684 - 64 γύροι
9. Kovalainen (Lotus) +2.188 - 138 γύροι
10. Di Resta (Force India) +2.404 - 42 γύροι
11. Sutil (Force India) +2.672 - 26 γύροι
12. Maldonado (Williams) +2.859 - 11 γύροι
13. Button (McLaren) +4.588 - 57 γύροι
14. D’ Ambrosio (Virgin) +6.126 - 46 γύροι
auto.in.gr
Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ