Tuning

11/4/11

F1 – GP Μαλαισίας 2011, ΕΔ1-3: Προστατεύοντας τα ελαστικά

Οι εναλλαγές της Red Bull Racing και της McLaren στην κορυφή και η προσπάθεια των ομάδων να περιορίσουν τη φθορά των ελαστικών στις υψηλές θεροκρασίες και την τραχειά άσφαλτο της Sepang ήταν τα βασικά στοιχεία των τριών περιόδων ελεύθερων δοκιμών του GP Μαλαισίας, 2ου φετινού αγώνα της Formula 1.

Ο Mark Webber (RBR), που φάνηκε να σημειώνει σημαντική πρόοδο από τα (αδιευκρίνιστα) προβλήματα που τον περιόρισαν στο GP Αυστραλίας και ήταν ο ταχύτερος και στις δύο περιόδους δοκιμών της Παρασκευής (8/04). Το επόμενο πρωί ο Lewis Hamilton (McLaren) πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο της τρίτης περιόδου και συνολικά όλων των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Kuala Lumpur.

Η Ferrari, που αρχικά αφοσιώθηκε μόνο στην εξέλιξη ορισμένων αεροδυναμικών εξαρτημάτων, αργότερα διαπίστωσε ότι υστερεί σε απόλυτη ταχύτητα και ο Fernando Alonso δήλωσε ότι "...δεν περιμένουμε θαύματα" και πως ελπίζει να εκμεταλλευτεί στον αγώνα την εκκίνηση, τη στρατηγική και την ενδεχόμενη βροχόπτωση.

Αντίθετα, η McLaren φάνηκε να κάνει σημαντική πρόοδο, ειδικά με την ισορροπία του μονοθεσίου. Η αγγλική ομάδα, άλλωστε, είχε αρκετό χρόνο μετά τη Μελβούρνη να κατανοήσει περισσότερο το αεροδυναμικό σύνολο που είχε στείλει εσπευσμένα στην Αυστραλία, μετά την αποτυχία του αρχικού της σχεδίου.

Ως αποτέλεσμα, η αγγλική ομάδα φάνηκε να αγγίζει την απόδοση της RBR - κάτι που φαινόταν αδύνατο πριν το ξεκίνημα του τριημέρου. Παρόλα αυτά, ο Lewis Hamilton έμεινε επιφυλακτικός: "Φαίνεται να είμαστε σχετικά κοντά, αλλά είμαι βέβαιος ότι η Red Bull θα τραβήξει κάποιον άσο από το μανίκι για τις δοκιμές κατάταξης. Παρόλα αυτά, βρήκαμε ορισμένες καλές ρυθμίσεις για το μονοθέσιο", είπε ο Άγγλος.

Η Renault είχε δύο πολύ παράξενα συμβάντα στην πρώτη περίοδο των δοκιμών, όταν υποχώρησε ένα εξάρτημα του συστήματος πέδησης και στα δύο μονοθέσια – με αποτέλεσμα ο Vitaly Petrov να βγει από το δρόμο και ο Nick Heidfeld να επιστρέψει στα pits με μπλοκαρισμένο τροχό.

Κατά τα άλλα, ο Michael Schumacher είχε μια έξοδο με μεγάλη ταχύτητα (αλλά χωρίς συνέπειες) στο γρασίδι, ο Jerome D’ Ambrosio προσέκρουσε στον τοίχο όταν έσπασε η ανάρτηση της Virgin, ενώ ανάλογη τύχη είχε και ο Pastor Maldonado όταν πάτησε στο γρασίδι κατά την είσοδό του στα pits.

Μικρά προβλήματα αντιμετώπισε και ο Sebastian Vettel στην 3η περίοδο του Σαββάτου (9/04), αρχικά με τη λειτουργία της κινούμενης πίσω πτέρυγας και έπειτα όταν αποκολλήθηκε από το μονοθέσιο μία από τις μικροκάμερες.

Όσο για τα ελαστικά, η τραχύτητα και η θερμοκρασία 50ο Κελσίου της ασφάλτου προκάλεσαν πολύ έντονο ρυθμό φθοράς της γόμας και οι ομάδες προσπάθησαν να βρουν τρόπους ώστε να αποφύγουν να κάνουν τρία pit-stops στη διάρκεια του αγώνα.

Η μαλακή γόμα που χρησιμοποιείται στην τελευταία περίοδο των δοκιμών κατάταξης αντέχει μέχρι οκτώ γύρους στον αγώνα. Αυτό σημαίνει ότι οι ομάδες έπρεπε να κάνουν τουλάχιστον 20 γύρους με τη σκληρή γόμα, για να κάνουν μόνο δύο pit-stops στον αγώνα.

Στο ξεκίνημα των δοκιμών μπορούσαν να συμπληρώσουν μόλις 12-14 γύρους με τα σκληρά ελαστικά, πριν αυτά χάσουν ραγδαία την απόδοσή τους, αλλά μέχρι το τέλος των δοκιμών ο Pastor Maldonado (Williams) κατάφερε να συμπληρώσει μια εντυπωσιακή συστοιχία 19 γύρων με τη σκληρή γόμα.

F1 – GP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ 2011
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ

1. Webber (RBR) 1:37.651
2. Hamilton (McLaren) 1:39.316
3. Schumacher (Mercedes) 1:39.791
4. Hulkenberg (Force India) 1:40.377
5. Maldonado (Williams) 1:40.443
6. Massa (Ferrari) 1:40.453
7. Heidfeld (Renault) 1:40.525
8. Barrichello (Williams) 1:40.581
9. Alonso (Ferrari) 1:40.601
10. Rosberg (Mercedes) 1:40.646
11. Sutil (Force India) 1:40.734
12. Ricciardo (STR) 1:40.748
13. Alguersuari (STR) 1:40.770
14. Kobayashi (Sauber) 1:40.872
15. Button (McLaren) 1:40.927
16. Trulli (Lotus) 1:41.620
17. Vettel (RBR) 1:41.627
18. Perez (Sauber) 1:41.642
19. Glock (Virgin) 1:42.154
20. D’Ambrosio (Virgin) 1:42.540
21. Valsecchi (Lotus) 1:44.054
22. Liuzzi (Hispania) 1:45.228
23. Karthikeyan (Hispania) 1:46.267
24. Petrov (Renault) 1:47.932

ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
1. Webber (RBR) 1:36.876
2. Button (McLaren) 1:36.881
3. Hamilton (McLaren) 1:37.010
4. Vettel (RBR) 1:37.090
5. Schumacher (Mercedes) 1:38.088
6. Massa (Ferrari) 1:38.089
7. Rosberg (Mercedes) 1:38.565
8. Heidfeld (Renault) 1:38.570
9. Alonso (Ferrari) 1:38.583
10. Alguersuari (STR) 1:38.846
11. Maldonado (Williams) 1:38.968
12. Barrichello (Williams) 1:39.187
13. Petrov (Renault) 1:39.267
14. Kobayashi (Sauber) 1:39.398
15. Perez (Sauber) 1:39.603
16. Di Resta (Force India) 1:39.625
17. Sutil (Force India) 1:39.809
18. Buemi (STR) 1:40.115
19. Glock (Virgin) 1:40.866
20. Trulli (Lotus) 1:41.890
21. Karthikeyan (Hispania) 1:43.197
22. Liuzzi (Hispania) 1:43.991
23. Kovalainen (Lotus) 1:44.886

ΤΡΙΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
1. Hamilton (McLaren) 1:36.340
2. Webber (RBR) 1:36.630
3. Button (McLaren) 1:36.762
4. Heidfeld (Renault) 1:37.115
5. Vettel (RBR) 1:37.175
6. Alonso (Ferrari) 1:37.284
7. Petrov (Renault) 1:37.297
8. Massa (Ferrari) 1:37.762
9. Kobayashi (Sauber) 1:38.059
10. Schumacher (Mercedes) 1:38.300
11. Rosberg (Mercedes) 1:38.307
12. Perez (Sauber) 1:38.448
13. Sutil (Force India) 1:38.464
14. Maldonado (Williams) 1:38.597
15. Buemi (STR) 1:38.665
16. Barrichello (Williams) 1:38.681
17. Alguersuari (STR) 1:38.716
18. Di Resta (Force India) 1:38.864
19. Kovalainen (Lotus) 1:39.260
20. Trulli (Lotus) 1:39.699
21. D’Ambrosio (Virgin) 1:41.215
22. Glock (Virgin) 1:41.414
23. Liuzzi (Hispania) 1:43.147
24. Karthikeyan (Hispania) 1:43.383
auto.in.gr

Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ