Tuning

20/6/11

WRC - Ράλι Ακρόπολις 2011: Ο Sebastien Ogier μεταξύ των "θεών"

Ο Sebastien Ogier συγκαταλέγεται πλέον μεταξύ των "θεών" του "Ράλι των θεών", του Ράλι Ακρόπολις, καθώς βγήκε νικητής του φετινού τριήμερου αγώνα στρατηγικής, ταχύτητας και επιβίωσης στα ελληνικά χώματα για να πετύχει την 3η του φετινή νίκη, στον 7ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2011.

Ο Γάλλος είδε τη στρατηγική που επέλεξε στη νυχτερινή Ειδική Διαδρομή της δεύτερης ημέρας (18/06) να αποδίδει. Είχε επιλέξει να "πετάξει" τα 15 δευτερόλεπτα διαφοράς από τον δεύτερο μέχρι τότε, Sebastien Loeb, ώστε να αποφύγει το μειονέκτημα να εκκινεί πρώτος στις Ειδικές του σημερινού 3ου και τελευταίου σκέλους.

Στο πρώτο πέρασμα από τις Ειδικές Διαδρομές Αγ. Θεόδωροι και Νέα Πίσια οι δύο Γάλλοι είχαν οριακή διαφορά μεταξύ τους, αλλά στο δεύτερο πέρασμα -παρά το λυσσαλέο ρυθμό του S. Loeb- ο Sebastien Ogier κέρδισε 6 και 4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, για να επικρατήσει τελικά -μετά την τελευταία μικρή Power Stage, όπου οι δύο έκαναν τον ίδιο χρόνο- με διαφορά 10 δευτερολέπτων, έπειτα από 348,80 αγωνιστικά χιλιόμετρα!

Αντίθετα, ο Sebastien Loeb, που διεκδικούσε την 4η φετινή του νίκη, έμεινε απογοητευμένος από το χρόνο που έχανε με το μειονέκτημα να εκκινεί πρώτος και να καθυστερεί καθαρίζοντας το δρόμο, ακόμα και στο δεύτερο πέρασμα.

Παρότι το βράδυ του Σαββάτου ο S. Ogier δεν παραδέχθηκε ότι άφησε εσκεμμένα το πόδι του από το γκάζι στη νυχτερινή «Νέα Πολιτεία», σήμερα είπε ότι έκοψε λίγο το ρυθμό του - αλλά συμπλήρωσε πως έτσι κι αλλιώς δεν ήταν όσο ταχύς θα ήθελε μέχρι τότε και δεν ήθελε να ρισκάρει μια εγκατάλειψη.

Αυτό ήταν το «κλειδί» για να κόψει ρυθμό. Ο Γάλλος ήθελε να είχε τελειώσει τη 2η ημέρα με προβάδισμα 20 δευτερολέπτων για να είναι ασφαλής την Κυριακή, όμως στη διάρκεια της Ειδικής είδε ότι κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό, με βάση το χρόνο του S. Loeb.

Ο πρωταθλητής φάνηκε πολύ εκνευρισμένος από αυτή την κίνηση του ομολόγου του, πιθανώς και της Citroen, όμως μετά το τέλος του αγώνα διευκρίνισε ότι αν ο ίδιος ήταν στη θέση του S. Ogier θα είχε συμβεί ακριβώς το ίδιο.

Με αυτό το αποτέλεσμα ο S. Ogier επέστρεψε για τα καλά στη μάχη του τίτλου, καθώς πέραν των 25 βαθμών της νίκης κατέκτησε και τους 3 βαθμούς του πρώτου χρόνου στην Power Stage, καθώς ήταν 9 χιλιοστά του δευτερολέπτου ταχύτερος του S. Loeb! Ο πρωταθλητής πήρε 2 βαθμούς και ο τρίτος της Power Stage, Mikko Hirvonen, έναν.

Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Sebastien Ogier στην Ελλάδα και η 5η της καριέρας του στο WRC, ενώ παράλληλα ήταν η 3η της Citroen στη χώρα μας και μαζί το 100ό βάθρο του Sebastien Loeb στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Το βάθρο έκλεισε ο Mikko Hirvonen, δεν κατάφερε να βρει το ρυθμό του και τις ιδανικές ρυθμίσεις παρά μόνο στο τελευταίο σκέλος, σήμερα. Ο Φινλανδός απείλησε τον S. Loeb, εκμεταλλευόμενος σήμερα την ευνοϊκή 4η θέση από την οποία εκκινούσε τις Ειδικές, αλλά οριακά έμεινε πίσω από τον Γάλλο.

Πιθανώς στη μάχη της νίκης να βρισκόταν και ο Jari Matti Latvala αν ο Φινλανδός δεν ζούσε άλλη μια πτυχή της παροιμιώδους ατυχίας του. Αυτή τη φορά ήταν ένα πρόβλημα στο εμπρός διαφορικό την πρώτη μέρα κι ένα στο Turbo του κινητήρα την επόμενη, που του στέρησαν τη δυνατότητα να διεκδικήσει την πρώτη του φετινή νίκη.

Όσο για τον Petter Solberg, ο οποίος είχε πολύ σημαντική διαφορά 51 δευτερολέπτων μετά το τέλος της πρώτης μέρας (17/06), πλήρωσε πολύ ακριβά την πρώτη του θέση εκκίνησης στο σκληρό δεύτερο σκέλος (18/06), έχασε το προβάδισμα και τελικά έμεινε μισό λεπτό πίσω από τους νικητές. Ο Νορβηγός άφησε να εννοηθεί ότι ορισμένα πράγματα δεν είναι εφικτά αν βρίσκεσαι σε μια ιδιωτική ομάδα.

Με κεντρικό στόχο του τον τερματισμό, για να αποκτήσει εμπειρία από την οδήγηση στα σκληρά ελληνικά εδάφη, ο Kimi Raikkonen τερμάτισε στην 7η θέση - και δήλωσε ότι τα κατάφερε καλύτερα από ό,τι ήλπιζε στο ξεκίνημα του πρώτου του Ράλι Ακρόπολις.

Στην κατηγορία SWRC νικητές ήταν οι Juho Hanninen – Mikko-Antero Markkula μ Skoda Fabia S2000, εκμεταλλευόμενοι πέραν της ταχύτητάς τους και μια ατυχία του Ott Tanak.

Σχετικά με τους Έλληνες, ο Λάμπρος Αθανασούλας και ο συνοδηγός του Νίκος Ζακχαίος κατάφεραν να τερματίσουν πρώτοι μεταξύ των συμπατριωτών μας, παρότι την Παρασκευή δέχθηκαν ποινή πέντε λεπτών σε καθεμιά από τις πέντε εκ των έξι Ειδικών της ημέρας, που έχασαν λόγω της σπασμένης ανάρτησης.

Ο Λ. Αθανασούλας, έκτοτε, εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του, σημειώνοντας διαρκώς χρόνους μέσα στην πρώτη δεκάδα και αναμφίβολα έκανε αισθητή την παρουσία του σε παγκόσμιο επίπεδο με τον 5ο χρόνο στη νυχτερινή Νέα Πολιτεία και με έναν ακόμη 6ο χρόνο.

Δεύτεροι Έλληνες ήταν οι Δημήτρης Ψύλλος – Κωνσταντίνος Κόντος με Mitsubishi Lancer EvoX και τρίτοι οι Πάνος Κωνσταντάκος – Θόδωρος Σιδεράκης με Mitsubishi Lancer EvoVIII.



ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2011 - ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ



Pos No Driver-CoDriver/Vehicle Stage Diff 1st
1  2 OGIER Sébastien - INGRASSIA Julien
CITROEN DS3 WRC
4:04:44.3  +0.0
2  1 LOEB Sébastien - ELENA Daniel
CITROEN DS3 WRC
4:04:54.8  +10.5
3  3 HIRVONEN Mikko - LEHTINEN Jarmo
FORD Fiesta RS WRC
4:04:57.8  +13.4
4  11 SOLBERG Petter - PATTERSON Chris
CITROEN DS3 WRC
4:05:23.1  +38.7
5  15 SOLBERG Henning - MINOR Ilka
FORD Fiesta RS WRC
4:10:09.0  +5:24.7
6  5 WILSON Matthew - MARTIN Scott
FORD Fiesta RS WRC
4:11:39.0  +6:54.6
7  8 RÄIKKÖNEN Kimi - LINDSTRÖM Kaj
CITROEN DS3 WRC
4:13:13.7  +8:29.3
8  25 HANNINEN Juho  - MARKKULA Mikko-Antero
SKODA Fabia S2000
4:16:19.0  +11:34.6
9  4 LATVALA Jari-Matti - ANTTILA Miikka
FORD Fiesta RS WRC
4:17:53.1  +13:08.8
10  9 KUIPERS Dennis - MICLOTTE Frederic
FORD Fiesta RS WRC
4:19:54.4  +15:10.0
11  24 SOUSA Bernardo - COSTA Antonio
FORD Fiesta S2000
4:21:13.6  +16:29.2
12  6 ØSTBERG Mads - ANDERSSON Jonas
FORD Fiesta RS WRC
4:22:01.7  +17:17.3
13  29 TURÁN Frigyes - ZSIROS Gábor
FORD Fiesta S2000
4:22:36.3  +17:51.9
14  27 GASSNER JR Hermann - WUSTENHAGEN Katharina
SKODA Fabia S2000
4:23:27.7  +18:43.3
15  21 PROKOP Martin - TOMÁNEK Jan
FORD Fiesta S2000
4:25:17.4  +20:33.0
16  23 AL-ATTIYAH Nasser - BERNACCHINI Giovanni
FORD Fiesta S2000
4:26:23.9  +21:39.5
17  16 KUIPERS Rene - HULZEBOS Annemieke
FORD Fiesta RS WRC
4:35:56.7  +31:12.3
18  28 BRYNILDSEN Eyvind - MENKERUD Cato
SKODA Fabia S2000
4:37:41.5  +32:57.2
19  19 ATHANASSOULAS Lambros - ZAKHEOS Nikolaos
FORD Fiesta RS WRC
4:40:08.7  +35:24.4
20  18 NOVIKOV Evgeny - GIRAUDET Denis
FORD Fiesta RS WRC
4:46:31.7  +41:47.4
21  53 KONDRAKHIN Nikita - ARENA Nicola
MITSUBISHI Lancer EVO IX
4:46:46.6  +42:02.2
22  51 PSILLOS Dimitris - KONTOS Konstantinos
MITSUBISHI Lancer EVO X
4:47:37.7  +42:53.3
23  26 KRUUDA Karl - JARVEOJA Martin
SKODA Fabia S2000
5:06:22.1  +1:01:37.8
24  30 LLOVERA Albert - VALLEJO Diego
FIAT Abarth Grande Punto S2000
5:10:50.5  +1:06:06.2
25  59 KONSTANTAKOS Panos - SIDERAKIS Theodoros
MITSUBISHI Lancer EVO VIII
5:12:38.6  +1:07:54.3
26  54 NOBRE Paulo - PAULA Edu
MITSUBISHI Lancer EVO X
5:13:33.0  +1:08:48.7
27  62 KALTSOUNIS Haris - PERIDIS Andreas
OPEL Corsa S1600
5:15:42.2  +1:10:57.8
28  57 ZOUNIS Ioannis - PATRIKOUSSIS Mihalis
SUBARU Impreza WRX STI
5:34:10.1  +1:29:25.7
29  58 TERRASINO  - POTOURIDIS Ioannis
SUBARU Impreza WRX STI
5:39:54.9  +1:35:10.5
30  56 COVI Carlo - CAMPESAN Giorgio
SUBARU Impreza WRX STI
5:42:00.8  +1:37:16.4
31  64 MOSCHOPOULOS Nikos - PANOUTSOS Theodoros
TOYOTA Yaris
5:48:47.4  +1:44:03.1
32  63 SEMERARO Paolo - COLOMBO Dario
RENAULT Clio RS
5:49:25.4  +1:44:41.1
33  60 WEISS Edith - MORRISSEY Michael
MITSUBISHI Lancer EVO VIII
5:53:12.9  +1:48:28.6
34  55 HALIVELAKIS Nikolaos - BARDAKIS Spyros
MITSUBISHI Lancer EVO IX
6:03:08.8  +1:58:24.5
35  61 HONDA Michael - VICIKOVA Lydie
CITROEN C2 S1600
6:06:56.1  +2:02:11.8

auto.in.gr
Αντιδράσεις:

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ