Δύο γρήγορες εκδόσεις (το προδίδει άλλωστε και το διακριτικό RS που
τις συνοδεύει) αποτελούν τις σημαντικότερες νέες παρουσίες αυτού του
μήνα. Πρόκειται για τα Skoda Fabia RS και Renault Megane RS. Παράλληλα η
γαλλική φίρμα , η Renault, παρουσιάζει και την κουπέ – καμπριολέ έκδοση
του Megane, το CC. Τέλος, η Toyota λανσάρει την υβριδική έκδοση του
Auris.
Skoda Fabia RS
Οι δυνατότητες της Fabia RS είναι εντυπωσιακές. Για πρώτη φορά η
SkodaAuto χρησιμοποιεί τετρακύλινδρο κινητήρα τεχνολογίας TSi με διπλό
τούρμπο, που αποδίδει 180 ίππους από τα 1.400 κυβικά, χαρίζοντας στη
Fabia RS τελική ταχύτητα που φτάνει τα 224 χλμ. / ώρα και επιτάχυνση από
0-100 χλμ. / ώρα σε μόλις 7.3’’ εξασφαλίζοντας στον οδηγό μία
πραγματικά σπορ οδηγική εμπειρία.
Tο πλαίσιο έχει ενισχυθεί, ενώ πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό της Fabia RS
διατίθενται ESP, ABS και ASR. Κατά τη γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με
στροφές, το νέο σύστημα XDS, ένα σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού,
αναγνωρίζει την τάση του εμπρός εσωτερικού τροχού να σπινάρει και
ενεργοποιεί ηλεκτρονικά τα φρένα στο συγκεκριμένο τροχό, αυξάνοντας
ταυτόχρονα τη ροπή που μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό, ο οποίος αποκτά
πλέον καλύτερη πρόσφυση.
Η Fabia RS θα διατίθεται με σπορ μπάκετ καθίσματα που ρυθμίζονται σε
ύψος και φέρουν τα λογότυπα RS. Το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, που
προαιρετικά μπορεί να διαθέτει και χειριστήρια ( paddles ) για τις
αλλαγές ταχυτήτων στο επτά (7) σχέσεων αυτόματο κιβώτιο DSG, ρυθμίζεται
τηλεσκοπικά αλλά και σε ύψος, όπως άλλωστε και στις υπόλοιπες εκδόσεις
της Fabia. Ο καθαρόαιμος χαρακτήρας της Fabia RS υπογραμμίζεται από τα
αντιολισθητικά πεντάλ αλουμινίου και τον σπορ πίνακα οργάνων.
Auris Hybrid Synergy Drive
Το νέο Auris με HSD λανσάρει την τεχνολογία Hybrid Synergy Drive σε ένα
ευρείας κυκλοφορίας μοντέλο της γκάμας Toyota. Το νέο 5-θυρο hatchback
χρησιμοποιεί το πρώτο και μοναδικό πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης στην
πολύ ανταγωνιστική κατηγορία C. Η κληρονομιά του Hybrid Synergy Drive
έχει τις ρίζες του στην πρώτη γενιά Prius, του πρώτου υβριδικού οχήματος
μαζικής παραγωγής στον κόσμο που λανσαρίστηκε στην Ιαπωνία το 1997 και
στην Ευρώπη το 2000, καθιερώνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξη
κινητήρων και στη βιώσιμη μετακίνηση.
Επιτυγχάνοντας κορυφαία οικονομία καυσίμου, το Auris με HSD καταναλώνει
μόλις 3,8l/100km, ενώ οι εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2 των 89g/km
επιτρέπουν μειωμένη φορολόγηση σε αρκετές χώρες. Επιπλέον, το Auris με
HSD παράγει πολύ χαμηλότερες εκπομπές NOx και PM από πετρελαιοκίνητα
αυτοκίνητα εφάμιλλων επιδόσεων. Ο συμβατικός κινητήρας που κινεί το
αυτοκίνητο είναι ένας βενζινοκινητήρας 1.8 λίτρου.
Renault Megane RS
Πρόκειται για ένα μοντέλο που «χτίσθηκε» επάνω στην τρίθυρη –και πιο
σπορτίβ- έκδοση του Megane και εξελίχθηκε από την Renault Sport,
διαθέτοντας …αγωνιστικά γονίδιο, λόγω της τεχνογνωσίας της γαλλικής
φίρμας από την φόρμουλας 1. Η δύναμη του Renault Megane RS προέρχεται
από έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα, τετρακύλινδρο, 16βάλβιδο, 2.0 λ. Ο εν
λόγω κινητήρας αποδίδει 250 άλογα και είναι από τους πιο ανταγωνιστικούς
στην συγκεκριμένη κατηγορία κυβισμού. Ο κινητήρας διαθέτει επαρκής
ισχύ, αρκετή για να χαρίσει αξιοζήλευτες επιδόσεις στο κουπέ αμάξωμα,
την ώρα που το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 1.900 σ.α.λ..
Βοηθώντας με αυτό τον τρόπο ντον οδηγό να φέρει το αυτοκίνητο στα όριά
του.
Παράλληλα, με αυτή την ιπποδύναμη, το γαλλικό μοντέλο επιτυγχάνει από τα
0 στα 100 χλμ. / ώρα σε περίπου 6 δευτερόλεπτα, με την κίνηση να
μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου
κιβωτίου ταχυτήτων.
Το Megane RS εφοδιάζεται με ESP
τριών σταδίων (Στο πρώτο στάδιο, το ESP, είναι πλήρως ενεργοποιημένο.
Στο δεύτερο (ESP Sport) επιτρέπει στον οδηγό να πιέσει παρεμβαίνοντας
μετά από μία συγκεκριμένη γωνία. Στο τρίτο απενεργοποιείται πλήρως και
πλέον τον λόγο έχει μόνο ο οδηγός). Στον εξοπλισμό υπάρχουν επίσης
τετραπίστονες δαγκάνες Brembo για τους κινητήριους εμπρός τροχούς, καθώς
και οθόνη τηλεμετρίας πραγματικού χρόνου (R.S. Monitor).
Στον τομέα της εμφάνισης τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το πιο δυνατό
Megane είναι ο επανασχεδιασμένος, ογκώδης εμπρός προφυλαχτήρας με την
πτέρυγα να έχει σχήμα ανάλογο με εκείνο που συναντούμε στα μονοθέσια της
F1.
Renault Megane CC
Στην αγορά η πέμπτη έκδοση του Coupe Cabriolet μοντέλου της Renault
λανσάρεται αυτό το μήνα στην αγορά. Εφοδιάζεται με γυάλινη ηλεκτρικά
αναδιπλούμενη οροφή που ανοίγει σε μόλις 21 δευτερόλεπτα με το πάτημα
ενός κουμπιού.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 417 λίτρα με την οροφή κλειστή
και τα 211 λίτρα με αναδιπλωμένη την οροφή. Η γαλλική φίρμα υποστηρίζει
πως για να μειωθούν οι θόρυβοι στην καμπίνα των επιβατών έχουν
χρησιμοποιηθεί καλύτερα υλικά μόνωσης ενώ συγχρόνως τα πλαινά τζάμια
φθάνουν πολύ πιό κοντά στην οροφή με το πάτημα ενός διακόπτη από τον
οδηγό.
Συγχρόνως έχουν αυξηθεί τα επίπεδα ακαμψίας του αμαξώματος ενώ έχουν
τοποθετηθεί πιο σκληρά ελατήρια αλλά και έχουν γίνει πιο στιβαρή η
σύνδεση της εμπρός ανάρτησης με το υποπλαίσιο.. Μηχανικά θα είναι
διαθέσιμο με 6 κινητήρες, 3 βενζίνης και 3 πετρελαίου. Ανάμεσα σε αυτούς
συναντάμε τον νέο turbo TCe 1400cc απόδοσης 130 ίππων που συνδυάζεται
με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, τον 16βάλβιδο 2.0 λίτρων απόδοσης 140
ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο CVT ενώ ο dCi
πετρελαιοκινητήρας με τα 110 άλογα διαθέτει το νέο κιβώτιο διπλού
συμπλέκτη EDC της Renault.
πηγη auto24