Τέρμα το διάλειμμα, τα κεφάλι μέσα... Το WRC
συνεχίζεται το 3ήμερο 9-11/7 με το Ράλι Βουλγαρίας.
Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον αγώνα της Πορτογαλίας μέχρι αυτόν
της Βουλγαρίας, η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team ασχολήθηκε με
προετοιμασίες για τον πρώτο ασφάλτινο γύρο της σεζόν.
Μετά από δύο νίκες για το Ford Focus RS World Rally Car στους πρώτους
έξι αγώνες στο χώμα, το Πρωτάθλημα αλλάζει αισθητά χαρακτήρα στο δεύτερο
μέρος της σεζόν.
Ο αγώνας αυτός είναι ο πρώτος από τους τέσσερις συνολικά ασφάλτινους που
περιλαμβάνει το φετινό πρόγραμμα.
Οι Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen και Jari-Matti Latvala - Miikka
Anttila έχουν κάνει ανάλογη προετοιμασία για τον πρώτο ασφάλτινο γύρο
του WRC μετά το Rally de España τον περασμένο Οκτώβριο.
Οι Hirvonen & Lehtinen κέρδισαν στο Ράλι Σερβίας τον Ιούνιο, σε έναν
αγώνα που πραγματοποιήθηκε σε δρόμους παρόμοιους με αυτούς της
Βουλγαρίας. Επίσης κάλυψαν 526km κατά τη διάρκεια διήμερης δοκιμής στη
Νότια Γαλλία στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, σε συνέχεια της
τριήμερης δοκιμής που πραγματοποίησαν στην Αγγλία το Μάιο.
Ο Hirvonen είχε την ευκαιρία μιας ημερήσιας εκπαίδευσης με τον ειδικό
στην άσφαλτο Rob Wilson, πρώην κάτοχο του τίτλου του Ευρωπαϊκού
Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων Τουρισμού Αντοχής της FIA. Ο Latvala με τη
σειρά του κάλυψε 460km σε δοκιμές στη Γαλλία την περασμένη εβδομάδα.
Από το 1970 μέχρι το 2001 το Ράλι Βουλγαρίας είχε τη βάση του στα
θέρετρα της Μαύρης Θάλασσας, Zlatni Piassatzi και Albena. Το 2002
μετακινήθηκε νοτιοδυτικά της χώρας και τώρα φιλοξενείται στο
χιονοδρομικό κέντρο του Borovets στους πρόποδες του Όρους Rila, 60km από
την πρωτεύουσα, τη Σόφια. Καθώς η χώρα συμμετέχει για πρώτη φορά στο
WRC, οι οδηγοί δεν έχουν προηγούμενη εμπειρία από τις ειδικές διαδρομές.
Ωστόσο, ο Tim Jackson, μηχανικός του Latvala, παρακολούθησε την περσινή
διοργάνωση στο πλαίσιο της υποψηφιότητας για να συγκεντρώσει δεδομένα.
«Οι ειδικές διαδρομές είναι πολύ, πολύ γρήγορες. Η άσφαλτος είναι
σπασμένη σε μερικά σημεία, γι’ αυτό η επιφάνεια έχει συχνά ανωμαλίες. Θα
κρύβει παγίδες για τους οδηγούς οι οποίοι θα πρέπει να προβλέπουν τις
κακοτοπιές και να εγκλιματιστούν στις υψηλές ταχύτητες. Οι δρόμοι είναι
διαφορετικοί από την άσφαλτο που είχαν συνηθίσει οι οδηγοί στο WRC τα
τελευταία χρόνια. Θα τις περιέγραφα σαν ένα μίγμα δρόμων της Ιρλανδίας
και της Κορσικής, με τις ταχύτητες της Ισπανίας. Η ποιότητά τους θυμίζει
περισσότερο δρόμους της Κορσικής και θα είναι πολύ ολισθηροί αν βρέξει»,
είπε.
Ο Hirvonen έχει δει φωτογραφίες και βίντεο με τους δρόμους και
παραδέχεται ότι θα είναι ένα δύσκολο Ράλι: «Οι ειδικές φαίνονται
γρήγορες και γι’ αυτό είναι σημαντικό να προσέχεις με το αυτοκίνητο και
τον εαυτό σου. Ένα λάθος σε μία στροφή με 4η ταχύτητα σημαίνει ότι
χάνεις περισσότερο χρόνο στην επόμενη μεγάλη ευθεία σε σχέση με ένα
λάθος σε μία στροφή με πρώτη ή δεύτερη ταχύτητα σε ένα κλειστό κομμάτι
της διαδρομής».
«Έχω ολοκληρώσει αρκετές δοκιμές στην άσφαλτο πρόσφατα, για να
ξεσκουριάσω μετά από τόσο μεγάλο διάστημα χωρίς αγώνα WRC σε τέτοιο
έδαφος και για να βελτιώσω την τεχνική μου. Η οδήγηση στην άσφαλτο δεν
μου είναι τόσο εύκολη όσο στο χώμα. Γνωρίζω τι να κάνω αλλά χρειάζεται
να συνηθίσω να το κάνω αυτόματα, χωρίς να το σκέπτομαι. Εντόπισα τομείς
που επιδέχονταν βελτίωση και νιώθω μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση τώρα»,
πρόσθεσε ο 29χρονος Φινλανδός.
Η μοναδική προηγούμενη επίσκεψή του στη Βουλγαρία ήταν επιστρέφοντας
στην πατρίδα του από το Ράλι Τουρκίας τον Απρίλιο, όταν τα αεροπλάνα
είχαν ακινητοποιηθεί λόγω της ηφαιστειακής τέφρας από την Ισλανδία.
Ο Latvala ενισχύθηκε επίσης από αυτή τη δοκιμή. «Όλη η ομάδα δούλεψε
σκληρά και πιστεύω ότι έχουμε κάνει ένα βήμα προόδου, τόσο εγώ όσο και
το αυτοκίνητο. Προηγουμένως, μερικές φορές ένοιωθα μία αμηχανία όταν
οδηγούσα στην άσφαλτο. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, για πρώτη φορά
επικέντρωσα τις προσπάθειές μου στο να ξαναβρώ ρυθμό στην άσφαλτο. Μετά
εστίασα στη σταθερότητα - να οδηγώ ισορροπημένα και να αποφεύγω να κόβω
πολύ στις στροφές. Συνέχισα τις εργασίες εξέλιξης που η ομάδα είχε
αρχίσει με το Mikko. Δεν ήταν τίποτα θεαματικό, μερικά μικροπράγματα σε
σχέση με το σετάρισμα του αυτοκινήτου. Ήμουν ευχαριστημένος από την
διήμερη εξέλιξη», δήλωσε ο 25χρονος οδηγός.
Ο καιρός συχνά παίζει κρίσιμο ρόλο στο αποτέλεσμα των ασφάλτινων Ράλι
και οι οδηγοί θα έχουν το πλεονέκτημα των πληρωμάτων ασφαλείας για πρώτη
φορά μετά το Ράλι Ιρλανδίας του 2009. Τα πληρώματα αυτά οδηγούν στις
ειδικές πριν από τους αγωνιζόμενους για να τους προσφέρουν συμβουλές
σχετικά με την επιλογή ελαστικών και να υπογραμμίσουν τις αλλαγές στις
οδικές συνθήκες.
«Για πρώτη φορά τη φετινή σεζόν η επιλογή ελαστικών θα αποτελέσει
καθοριστικό παράγοντα. Ο καιρός στα βουνά είναι πάντα απρόβλεπτος και οι
δρόμοι μετατρέπονται σε ρυάκια από τη μία στιγμή στην άλλη, αλλά και το
αντίθετο. Θα είναι μεγάλη πρόκληση να αποφύγεις τα λάθη και η πρόγνωση
του καιρού θα παίξει σημαντικό ρόλο. Όταν βρέχει στο service park μπορεί
οι δρόμοι στις ειδικές να είναι στεγνοί, γι’ αυτό οι ακριβείς
πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας. Πρέπει να είμαστε έτοιμοι για όλα
και αν βρεθούμε με λάθος ελαστικά για τις συγκεκριμένες συνθήκες πρέπει
να τα αξιοποιήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε» πρόσθεσε ο Latvala.
O αγώνας
Ενώ το Borovets είναι η βάση του Ράλι, η δράση επικεντρώνεται 25km
ανατολικά στην πόλη των spa, Dolna Banya, η οποία φιλοξενεί και το
μοναδικό service park.
Μετά την επίσημη έναρξη την Πέμπτη το βράδυ στο Samokov, το 1ο σκέλος
κινείται νοτιοανατολικά του Dolna Banya, γύρω από τις λίμνες Batak και
Belmeken.
Το 2ο σκέλος είναι το μεγαλύτερο και καλύπτει εδάφη της ίδιας περιοχής.
Το τελευταίο σκέλος της Κυριακής είναι το μικρότερο και εκτυλίσσεται
βορειοανατολικά του service park.
Το δεύτερο και τρίτο σκέλος περιλαμβάνουν δρόμους οι οποίοι
χρησιμοποιήθηκαν με αντίθετη κατεύθυνση την προηγούμενη μέρα.
Οι οδηγοί θα τρέξουν σε 14 ειδικές διαδρομές απόστασης 354,10km, σε μία
συνολική διαδρομή 1069,56km πριν τερματίσουν στο Borovets την Κυριακή το
απόγευμα.