Δεν είναι μόνο τα νέα μικρά εξαρτήματα της McLaren MP4/26, που έκλεισαν την "ψαλίδα". Είναι και το γεγονός ότι η ομάδα του Woking κατάφερε, με τα δεδομένα του GP Αυστραλίας, να κατανοήσει το νέο της αεροδυναμικό σύνολο – που παρουσίασε στη Μελβούρνη ως λύση ανάγκης μετά την αποτυχία του πρωτογενούς σχεδίου του μονοθεσίου.
Επίσης, η McLaren έχει δημιουργήσει μια μικρή παράδοση στη Sepang, η οποία (με το συνδυασμό αργών στροφών / μεγάλων ευθειών) είναι ιδιαίτερα δύσκολη για το στήσιμο ενός μονοθεσίου. Με όλα αυτά, η ΜΡ4/26 ήταν ένα πολύ καλύτερα ρυθμισμένο μηχάνημα σε σχέση με τη Μελβούρνη.
"[Η RBR] έχει ακόμα ένα μικρό προβάδισμα, αλλά φαίνεται να έχουμε μειώσει λίγο τη διαφορά. Είμαι περήφανος που τοποθετούνται νέα εξαρτήματα στο μονοθέσιό μου" είπε ο L. Hamilton. Ο Jenson Button, που είχε μια μικρή υπερστροφική αστοχία με τις ρυθμίσεις στην 3η περίοδο, συμπλήρωσε: "Είμαστε πιο κοντά στις Red Bull από ό,τι περίμενε ο κόσμος και φαίνεται να υπάρχει μεγάλο κενό πίσω μας. Ήταν μια μικρή έκπληξη να έχουμε την ταχύτητα της Red Bull εδώ".
Η πρόοδος της McLaren ήταν τόσο αλματώδης, που ο ίδιος ο Sebastian Vettel είπε πως "...αν δεν είχαμε το KERS σήμερα, δεν θα είχαμε κερδίσει την pole". Η RBR χρειάστηκε να δουλέψει πολύ με το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), ιδιαίτερα στην αξιοπιστία του, ώστε να το χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά φέτος.
"Ήρθαμε εδώ και λύσαμε τα περισσότερα προβλήματα. Στις ελεύθερες δοκιμές ήμουν χαρούμενος με το μονοθέσιο, αλλά δεν βρήκαμε ποτέ καλό ρυθμό. Το βασικό ήταν να πιστέψουμε σε αυτό [στο KERS]", κατέληξε ο πρωταθλητής.
Σε μικρότερο βαθμό, μια άλλη έκπληξη –αρνητική, αυτή τη φορά- ήταν η υστέρηση ενός ολόκληρου δευτερολέπτου της Ferrari. Η Scuderia, μάλιστα, φάνηκε να απειλείται και από τη Renault και ο Felipe Massa δεν μάσησε τα λόγια του: "Η διαφορά μας είναι πολύ μεγάλη. Θα έχουμε ένα δύσκολο διήμερο", είπε.
Ο Fernando Alonso έκανε το ίδιο: "Δεν φταίνε τα ελαστικά. Το αυτοκίνητο δεν είναι αρκετά γρήγορο. Δυστυχώς δεν ήμασταν γρήγοροι στην Αυστραλία, δεν είμαστε γρήγοροι εδώ και η Κίνα έρχεται σε πέντε μέρες και περιμένω επίσης έναν δύσκολο αγώνα. Προς το παρόν αυτό έχουμε και πρέπει να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς.
Στις μέρες μας η αεροδυναμική είναι το 90 τοις εκατό της απόδοσης και νομίζω ότι αυτός είναι ένας τομέας που πρέπει να αναλύσουμε καλύτερα. Σε ποσοστό 90 τοις εκατό, αντίστοιχα, τα νέα εξαρτήματα αφορούν στην αεροδυναμική. Αυτός είναι ένας τομέας που ίσως έκαναν καλύτερη δουλειά από εμάς προς το παρόν.
Πάντως, για το πρωτάθλημα είμαι αισιόδοξος. Είναι μεγάλη η χρονιά, με πολλούς αγώνες, και όλα μπορούν να συμβούν. Πέρσι πασχίσαμε σε ορισμένους αγώνες - όπως στην Τουρκία. Μία εβδομάδα μετά διεκδικούσα την pole στο Monaco.
Πρέπει να μείνουμε αυτοσυγκεντρωμένοι. Δεν είναι μυστικό ότι χρειαζόμαστε βελτίωση. Πρέπει να βελτιωθούμε στους επόμενους αγώνες διότι δεν είμαστε αρκετά γρήγοροι προς το παρόν. Πρέπει, επίσης, να μείνουμε πολύ ψύχραιμοι και αφοσιωμένοι, διότι το πρωτάθλημα είναι μεγάλο".
Κι ενώ η Ferrari 150ο Italia δεν έχει ταχύτητα για να βγάλει στην επιφάνεια, η Mercedes W02 έχει λίγο καλύτερη ταχύτητα από αυτή που δείχνουν οι χρόνοι της, αλλά δεν μπορεί να την εμφανίσει. Για αυτό φταίνε τα ασταμάτητα μικρά προβλήματα του μονοθεσίου.
Στις δοκιμές κατάταξης της Sepang ήταν η σειρά της κινούμενης πίσω πτέρυγας (DRS) να παρουσιάσει προβλήματα – και στα δύο μονοθέσια! "Είχαμε ορισμένα θέματα με την ενεργοποίηση της πίσω πτέρυγας και αυτό χάλασε την τελευταία μου προσπάθεια στη δεύτερη περίοδο", είπε ο Michael Schumacher. "Το μονοθέσιο έγινε δύσκολο στην οδήγηση και είναι κρίμα, διότι δούλευε καλά στους προηγούμενους γύρους. Παρόλα αυτά, μπορώ να πω ότι έχουμε κάνει ένα βήμα προόδου".
Αντίστοιχο βήμα έκανε και ο Nick Heidfeld της Renault (μετά τον πολύ δύσκολο πρώτο του αγώνα με την ομάδα στην Αυστραλία) και κυρίως η Lotus, η οποία έφτασε στα τέσσερα δέκατα από τη Williams του P. Maldonado και ξεχωρίζει πια για τα καλά από τις νέες ομάδες.
Καλή ήταν η ημέρα και για την Hispania, καθώς το μονοθέσιό της έδωσε τη δυνατότητα στους Tonio Liuzzi και Narain Karthikeyan να σημειώσουν χρόνο μέσα στο 107 τοις εκατό του πρώτου, στο Q1. Έτσι, το GP Μαλαισίας θα είναι ο πρώτος φετινός αγώνας που θα εκκινήσει η ισπανική ομάδα.
F1 – GP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ 2011
ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1. Vettel (RBR) 1:34.870
2. Hamilton (McLaren) +0.104
3. Webber (RBR) +0.309
4. Button (McLaren) +0.330
5. Alonso (Ferrari) +0.932
6. Heidfeld (Renault) +1.254
7. Massa (Ferrari) +1.381
8. Petrov (Renault) +1.454
9. Rosberg (Mercedes) +1.939
10. Kobayashi (Sauber) +1.950
----------------------------------------------
11. Schumacher (Mercedes) 1:37.035
12. Buemi (STR) 1:37.160
13. Alguersuari (STR) 1:37.347
14. Di Resta (Force India) 1:37.370
15. Barrichello (Williams) 1:37.496
16. Perez (Sauber) +1.959
17. Sutil (Force India) 1:37.593
----------------------------------------------
18. Maldonado (Williams) 1:38.276
19. Kovalainen (Lotus) 1:38.645
20. Trulli (Lotus) 1:38.791
21. Glock (Virgin) 1:40.648
22. D’Ambrosio (Virgin) 1:41.001
23. Liuzzi (Hispania) 1:41.549
24. Karthikeyan (Hispania) 1:42.574
[Χρόνος 107%: 1:43.516]
auto.in.gr