Tuning

11/8/11

Valentino Rossi - Ducati: Η ιταλική "dream team" σε κρίση

Η μετάβαση του Valentino Rossi στη Ducati, αντικείμενο ονείρων των tifosi για πάνω μια δεκαετία, ξεκίνησε με τυμπανοκρουσίες και πυροτεχνήματα στην αρχή του 2011 - αλλά μόλις μισό χρόνο και δέκα αγώνες αργότερα, η ιταλική "dream team" του MotoGP περιήλθε σε βαθύτατη και περίπλοκη κρίση.

Η κρίση αυτή, που φυσιολογικά γεννά φημολογία περί πρόωρης λύσης της συνεργασίας των δύο πλευρών, δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της μόλις μιας θέσης στο βάθρο που έχει κατακτήσει ο Ιταλός. Είναι, κυρίως, αποτέλεσμα της παταγώδους αποτυχίας του πλαισίου του 2012, που η Ducati δοκίμασε στους τελευταίους αγώνες.

Το πρόβλημα του συνδυασμού Valentino Rossi / Ducati βρίσκεται, κατά τα λεγόμενα των ανθρώπων της ομάδας, σε αυτό τον τομέα: στο πλαίσιο, ένα πεδίο στο οποίο η ομάδα της Μπολόνια πειραματίστηκε κατασκευάζοντάς το από ανθρακονήματα.

Αυτό το υλικό έχει πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά, τόσο στη συμπεριφορά όσο και στη ρύθμιση, από το κλασσικό μεταλλικό πλαίσιο που χρησιμοποιεί ο ιαπωνικός ανταγωνισμός. Τόσο διαφορετικά που ακόμα κι ο πολύπειρος Valentino Rossi με τον ευφυή του αρχιμηχανικό Jeremy Burgess δεν μπορούν να βρουν λύσεις.

Φημολογείται ότι ο Valentino Rossi έχει ζητήσει από τη Ducati να εξελίξει αλουμινένιο πλαίσιο, ενώ ο Loris Capirossi (που οδηγεί για τη «δορυφορική» Pramac Ducati) είπε ότι η ιταλική εταιρεία "...δουλεύει σε κάτι εντελώς καινούριο".

Ο Jeremy Burgess δήλωσε, στην βρετανική εφημερίδα Motorcycle News: "Η Ducati κατασκεύασε μια μοτοσικλέτα με πολύ διαφορετικό πλαίσιο σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη. Δεν υπάρχει ακόμα αρκετή εμπειρία και αρκετά δεδομένα για τον τρόπο που δουλεύει το πλαίσιο. Συνεπώς, σκεφτόμαστε πολύ αυτό τον καιρό και χωρίς να έχει η Ducati κάποιο μέτρο σύγκρισης, είμαστε σε κάπως ουδέτερη θέση.

Στο παρελθόν [η Ducati] ακολούθησε ένα δρόμο που έφερε αστάθεια στα αποτελέσματα και αυτός ίσως να μην ήταν ο ιδανικός. Αν δείτε τα αποτελέσματα της Ducati στα πρώτα της χρόνια στο MotoGP, υπήρχαν δύο αναβάτες της, ο Loris [Capirossi] και ο Troy [Bayliss] που ήταν ικανοί να τερματίζουν μέσα στην πρώτη τετράδα. Η μοτοσικλέτα τότε ήταν πιο κοντά στην απόδοση των κορυφαίων, από όσο είναι σήμερα".

Σχετικά με τη φετινή χρονιά, ο Αυστραλός κατέληξε: "Νομίζω ότι υποτιμήσαμε την πρόοδο που θα έκαναν οι άλλοι. Ο Casey [Stoner] ανάγκασε όλους τους αναβάτες της Honda να ανέβουν επίπεδο. Ο Casey έχει ξεχωρίσει ως ο ταχύτερος και κορυφαίος αναβάτης. Θα είναι πολύ άτυχος αν χάσει το πρωτάθλημα".

Όπως συμβαίνει σε κάθε κορυφαία μορφή του motorsport όταν μια ομάδα δεν αποδίδει τα αναμενόμενα, έτσι και σε αυτή την περίπτωση έχουν γεννηθεί φήμες σχετικά με την πρόωρη λύση της συνεργασίας του Valentino Rossi με τη Ducati.

Ευρωπαϊκά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο Ιταλός αναζητά μια Honda για το MotoGP του 2012, αν και ο ίδιος πρόσφατα δήλωσε ότι "...η Ducati φαίνεται να είναι η καλύτερη επιλογή μου για τη νέα χρονιά», ανοίγοντας για πρώτη φορά τη συζήτηση ότι τίθεται θέμα επιλογής.

Επιπλέον, πρόσφατα ακούστηκε ότι η καπνοβιομηχανία που είναι βασικός χορηγός της Ducati (παρότι απαγορεύεται να έχει τα σήματά της στη μοτοσικλέτα), αρχίζει να εκφράζει τη δυσαρέσκειά της για την παρατεταμένη έλλειψη καλών αποτελεσμάτων του συνδυασμού Valentino Rossi - Ducati.

Ωστόσο, ο διευθυντής της ομάδας, Alessandro Cicognani, το αρνήθηκε: «Οι πρώτοι που δεν είναι ικανοποιημένοι με τα αποτελέσματα είναι οι άνθρωποι της Ducati, ο Valentino [Rossi] και ο Nicky [Hayden]. Όλοι οι χορηγοί μας υποστηρίζουν.

Γνωρίζουν ότι εργαζόμαστε σκληρά - αυτός είναι ο μόνος τρόπος που γνωρίζουμε για να λύσουμε τα προβλήματα. Δεν έχουμε σοβαρά θέματα με τους χορηγούς. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε σκληρά και να μην παραδιδόμαστε στην πίστα - και ειδικά στο εργοστάσιο".

Τέλος, την απρόσμενα κακή φετινή απόδοση του ιταλικού συνδυασμού σχολίασαν πρόσφατα και οι δύο μονομάχοι του φετινού πρωταθλήματος, Casey Stoner και Jorge Lorenzo. Ο πρώτος φάνηκε να θεωρεί περισσότερο υπαίτια τη Ducati και ο δεύτερος τον V. Rossi.

"Δεν έχω οδηγήσει ποτέ τη [σημερινή] μοτοσικλέτα του", είπε ο C. Stoner. "Αυτή είναι μια μοτοσικλέτα που πίστευαν ότι θα τους πήγαινε ένα βήμα πιο μπροστά. Είμαι βέβαιος ότι αν οδηγούσε ακόμα μια Yamaha θα ήταν σε θέση να διεκδικεί νίκες".

Ο Jorge Lorenzo συμπλήρωσε: "Η απόδοση του Valentino με εξέπληξε λίγο. Περίμενα ότι θα βρισκόταν πιο συχνά κοντά στην κορυφή, τουλάχιστον σε θέση βάθρου. Αλλά προς το παρόν έχει κερδίσει μόνο ένα βάθρο – κι αυτό γιατί οι δύο μπροστινοί του έπεσαν. Αναβάτες σαν τον Randy de Puniet και τον Karel Abraham είναι ενίοτε ταχύτεροί του.

Όμως, παράλληλα, με είχε εκπλήξει και η απόδοση του Casey [Stoner] τα τελευταία του χρόνια με τη Ducati. Ήταν ικανός να διεκδικεί νίκες και το πρωτάθλημα, ενώ όλοι οι άλλοι αναβάτες πάσχιζαν να οδηγήσουν αυτή τη μοτοσικλέτα".
auto.in.gr

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ