Tuning

22/3/11

Ριζικές αλλαγές στη McLaren MP4/26 ενόψει Μελβούρνης

Μετά από τις απογοητευτικές χειμερινές δοκιμές της McLaren ΜΡ4/26, η οποία έπασχε εμφανώς από έλλειψη ταχύτητας και αξιοπιστίας, η ομάδα του Woking προχώρησε σε δομικές αλλαγές του μονοθεσίου με την ελπίδα ότι στο Grand Prix Αυστραλίας την Κυριακή (27/03) θα ανακτήσει τουλάχιστον ένα δευτερόλεπτο στο γύρο.

Ο "πυρήνας" των προβλημάτων της ομάδας ήταν η επαναστατική σχεδίαση του συστήματος εξάτμισης. Οι σωληνώσεις του συστήματος ήταν ιδιαίτερα περίπλοκες και μάλιστα προς το τέλος του μήκους τους είχαν μικρότερη διάμετρο, έτσι ώστε να ανακτάται η απώλεια ισχύος που οφείλονταν στο μεγάλο τους μήκος.

Οι εξατμίσεις κατέληγαν σε ένα "κουτί" -κατασκευασμένο από μη συνηθισμένα υλικά- που ήταν τοποθετημένο κεντρικά στο πίσω άκρο του αμαξώματος και διοχέτευε τα καυσαέρια στο κέντρο του διαχύτη, έτσι ώστε να αυξάνεται η παραγωγή αρνητικής άντωσης και να μειώνεται η πίεση του αέρα που περνά κάτω από το δάπεδο.

Η μεγαλύτερη καινοτομία, όμως, ήταν ότι τα καυσαέρια απελευθερώνονταν μέσω πολλών μικρών εγκοπών στο δάπεδο. Όταν η McLaren ΜΡ4/26 έκανε το ντεμπούτο της με αυτό το σύστημα εξάτμισης, η εμφανής απουσία των παραδοσιακών απολήξεων παρακίνησε ορισμένες ομάδες να ερευνήσουν τη νομιμότητα του σχεδίου.

Ωστόσο, η πολιτική διαμάχη αποφεύχθηκε διότι αυτό το σύστημα εξατμίσεων προκαλούσε σημαντικά και δυσεπίλυτα προβλήματα υπερθέρμανσης πολλών μηχανικών μερών του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα η McLaren να αποφασίσει να το εγκαταλείψει.

"Είχαμε πολύ ακραίο σύστημα εξάτμισης, αλλά κατά την άποψή μου δεν προσέφερε αρκετά οφέλη δεδομένης της πολυπλοκότητάς του" είπε ο διευθυντής της ομάδας, Martin Whitmarsh. "Ειλικρινά, ορισμένα εξαρτήματά μας δεν ήταν αξιόπιστα και για το λόγο αυτό χρειάστηκε να κάνουμε λίγο πίσω.

Κάναμε δραματικές αλλαγές για την Αυστραλία – αυτό εμπεριέχει κάποιο ρίσκο, αλλά νομίζω ότι ήταν η σωστή απόφαση και ελπίζουμε να αποδόσει και το μονοθέσιο να γίνει πιο ανταγωνιστικό. Έχουμε νέο, απλούστερο σύστημα εξάτμισης και εντελώς νέο δάπεδο, καθώς και ορισμένα άλλα μικρότερα εξαρτήματα.

Δοκιμά δεν είναι κακό το μονοθέσιο. Νομίζω απλώς ότι πρέπει να ξεκλειδώσουμε τη δυναμική της διοχέτευσης των καυσαερίων [στο διαχύτη]. Η πρόκληση παραμένει για το Σαββατοκύριακο, αλλά νομίζω ότι θα κερδίσουμε πάνω από ένα δευτερόλεπτο [ανά γύρο] σε απόδοση", κατέληξε.
auto.in.gr

Εξατμισεις αυτοκινητων

ΕΞΑΤΜΙΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ